کد خبر: ۲۵۸۸۴
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۳:۵۶
پورازغدی:
جریاناتی در جهان اسلام بدعت‌سازی کرده و نظام‌سازی را از بدنه دین حذف کردند.

به گزارش بسیج عشایر فارس به نقل از خبرگزاری فارس از شیراز، حسن رحیم‌پور ازغدی در همایش «نقش حوزه در تمدن‌سازی اسلامی» که به همت معاونت تهذیب مدیریت حوزه علمیه فارس برگزار شد، اظهار داشت: جامعه معطل نمی‌ماند و دیگران دارند برای ما نظام‌سازی می‌کنند، چنانکه در خانه هر کودک موبایلی دارد و آخرین فیلم‌ها و مطالب را می‌بیند و این به معنای آن است که از آن‌سوی دنیا دارند سبک زندگی فرزندان ما را تغییر می‌دهند.

وی افزود: بسیاری کارها بر زمین مانده و از آن سو دشمن فعال است و دارد در تمام زمینه‌ها کار می‌کند و جالب اینجا است که جریان متحجر و جریان لائیک در نهایت هر دو یک سخن را می‌گویند و خواستار حذف دین از عرصه اجتماع و هر دو دشمن عالمان متعهد و مجاهد هستند که می‌خواهند تمدن‌سازی کنند.

پور ازغدی با اشاره به تعزیرات متفاوت در زمان ائمه و به ویژه امیرالمومنین علی(ع) ادامه داد: حوزه علمیه باید در حوزه قضا اجتهاد کند و صدها نوع تعزیر متناسب زمان ابداع کند که تنها حکم قضات ما زندان نباشد و وضع به گونه‌ای نشود که در توالت زندان نیز آدم خوابیده باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: جریاناتی در جهان اسلام بدعت‌سازی کرده و نظام‌سازی را از بدنه دین حذف کردند.

این محقق و پژوهشگر اضافه کرد: از این‌سو کسانی در تشیع نیز جای اهم و مهم را عوض کرده و مسائلی غیرواقعی را وارد آن کردند.

وی بیان کرد: بعضی از مطالبی که در جامعه ما رواج دارد و شاخص افراد مذهبی شده آیه و حدیث ندارد و برخی دیگر نیز از حدیث ضعیف آمده و از محکمات فرهنگ عمومی شیعه شده است.

وی تصریح کرد: اصول فقه قرار نبوده بازی فنی و لفظی برای اظهار فضل باشد بلکه کشف ادله و روش استنباط برای تبیین سبک زندگی اسلامی، سبک حکومت و سبک تمدن اسلامی است.



نام:
ایمیل:
* نظر: