يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۲۱:۵۱:۱۸
کد خبر: ۲۵۹۷۱
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۲
مهندس رضاطحانی در دوره ی ضمن خدمت فرهنگیان داراب؛
مهندس رضاطحانی در دوره ی ضمن خدمت کانون بسیج فرهنگیان داراب، گفت: شکر گزاری نتیجه تعقل است
به گزارش خبرنگار تنویر در داراب، مهندس حمید رضاطحانی از هادیان سیاسی شهرستان داراب در  دوره ی ضمن خدمت کانون بسیج فرهنگیان داراب با عرض تبریک ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار گفت: انسان ها در جوامع بشری و زندگی فردی با یکدیگر ارتباطات مختلفی برقرار می کنند، که روابط با همسایه، خانواده، همکار و با قرآن کریم و پروردگار از این موارد محسوب   می شود.
 

رضا طحانی با بیان حدیثی از امام علی(ع) افزود: از خدا بترسید، تقوا پیشه کنید زیرا در نزد خدا مسئول بندگان خدا هستید. باید یک روز پاسخگوی این مسئولیت هایی که به ما واگذار شده است باشیم.

وی بی برکتی زندگی را از بی انصافی افراد دانست و با حدیثی ادامه داد: شرط اول تقرب به خدا رعایت حقوق دیگران است. تا جایی که پای پروردگار در میان است از ارحم الراحمین آن شکی نداریم اما ترس ما از وجود حقوق بنده خدا باشد که روزی حقی را ضایع کرده باشیم که به این آسودگی قابل بخشش نیست.

این هادی سیاسی گفت: جا دارد که در اخلاق خودمان تامل نماییم و در بعضی از موارد تجدید نظر کنیم. مخصوصا شما ها که در کسوت معلمی هستید و وظیفه خطیر تربیت و تعلیم فرزندان این مرز و بوم را به عهده دارید.

مهندس رضاطحانی به روش های مختلف شکر گزاری پرداخت و بیان کرد: شکر گزاری نتیجه تعقل است و باید جوابگوی نعمت های الهی باشیم و سجده شکر را بجا آوریم.و در مقابل نعمت هایی که پروردگار در اختیار ما قرار داده است باید شکر گزار باشیم و انقلاب اسلامی یکی از نعمت های بزرگ خداوند می باشد.

وی گفت: در خیلی از نقاط دنیا انقلاب شکل گرفته است اما هیچ کدام از آنها مانند انقلاب اسلامی ایران پایدار و استوار نبوده و یکی از ویژگی های بارز آن، وجود ولی عادل و انقلابی است و ما باید این را در نظر داشته باشیم که شکر گزاری در درگاه الهی چند تاثیر در بر دارد، که از جمله آن افزایش نعمت و دیگری پایداری می باشد.

این هادی سیاسی خاطر نشان کرد: از برکت وجود این انقلاب بزرگ و مردمی، عبادت های ما هم رنگ و بو گرفته و این جای بسی شکر گزاری دارد.

مهندس رضا طحانی در ادامه با اشاره به آمارهایی از دستاوردهای انقلاب اسلامی پس از سی و پنج سال به فرهنگیان گفت: با همت شما فرهنگیان دلسوز که از سفیران این نظام در مدارس ما هستید، دانش آموزانی تربیت شوند که پاسخگوی رتبه ی علمی کشور ما در چند سال آینده باشند. خوشبختانه در چند سال اخیر با پیشرفت های نظامی و هسته ای که داشته ایم در جایگاه خیلی خوبی بین کشورهای جهان قرار گرفته ایم. و تمام این نعمت ها از برکت وجود انقلاب اسلامی است.

وی به تشریح اقتصاد مقاومتی پرداخت و ادامه داد: اقتصاد مقاومتی، اقتصاد ریاضتی نیست که عده ای قلیل با بیان "اقتصاد ریاضتی" شیطنت هایی انجام دادند. یکی از مفاهیم اقتصاد مقاومتی این است که ملت فهیم ما پیگیر باشند که اگر دشمن ما را تهدید اقتصادی نمود دیگر ما در بن بست قرار نگیریم. و یکی از راههای نشر این موضوع فقط از دست شما فرهنگیان می باشد که با دانش آموزان و والدین سر و کار دارید و این فرهنگ را به آنها القاء کنید.

در پایان مهندس حمید رضاطحانی به کنترل جمعیت انسانی در کشور و جهان اشاره نمود و افزود: نرخ رشد جمعیت در اکثر نقاط دنیا بیش از 2.1 می باشد، اما این نرخ در کشور ما به 1.6 رسیده که جای دغدغه و بحث دارد و از لحاظ جامعه شناسان و پژوهشگران این کاهش نرخ جمعیت از لحاظ فرهنگی مشکلاتی پیش خواهد آورد. جمعیت جوان از بعد امنیت و استراتژی بین الملل تاثیرات زیادی به جا می گذارد، این جوان است که به صحنه خطر می رود و ریسک پذیری را می پذیرد.

دوره ضمن خدمت فرهنگیان که به همت کانون بسیج فرهنگیان داراب برای بیش از 1000 نفر از دبیران مقاطع مختلف شهرستان داراب طی دو روز در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد.

انتهای متن/224224

نام:
ایمیل:
* نظر: