آخرین اخبار
کد خبر: ۲۶۲۸۲
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۸
نشست نمایندگان تشکل های دانشجویی؛
ترابی گفت: اگر شخص ظریف بخواهد در مقابل نقض استقلال کشور توسط کاترین اشتون لبخند بزند، ما این بار لبخند نخواهیم زد و حرکتی انقلابی را در دستور کار خود قرار خواهیم داد.

نماینده شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی فارس در نشست خبری نمایندگان تشکل های دانشجویی استان فارس که به میزبانی دفتر «خبرگزاری دانشجو» در شیراز برگزار شده بود با اشاره به صحبت های اولیه مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا در کنفرانس خبری خود با وزیر امور خارجه کشورمان گفت: کاترین اشتون تاکید زیادی بر مباحث حقوق بشری داشت و به نظر میرسد بعد از موضوع پرونده هسته ای، طرف مقابل به این نتیجه رسیده است که موفقیت مورد نظر را به دست آورده است.


سید حامد ترابی ادامه داد: این ادامه راهی است که بعد از بحث هسته ای، مواردی نظیر حقوق بشر، تروریست و موشکی ما را مطرح بکنند و از طریق بتوانند فشار ها را بر ایران تحمیل کنند.


وی ب بیان اینکه این موارد مشخص می کند که قطعا مذاکرات ژنو بر عکس چیزی که دولتمردان می گویند موفقیت آمیز نبوده، اضافه داد:این نشان می دهد که طرف غربی قطعا حسن نیت ندارد و اگر حسن نیت داشت، بلافاصله بعد از مسئله هسته ای، در مورد مباحث حقوق بشری فشار ها را بر ایران تحمیل نمی کردند.


نماینده شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی فارس با اشاره به دیدار مسئول سیاست خارجه اروپا با محکومان امنیتی و فتنه، گفت: در قبال حسن نیت دولتی که پای میز مذاکره با استراتژی لبخند تعامل می کنند،طرف غربی مبانی اولیه کشور را نقض می کند و کسانی که محکومان امنیتی هستند و علیه امنیت ملی کشور حرکاتی را انجام دادند دیدار می کنند.


ترابی ادامه داد: این نقض حاکمیت جمهوری اسلامی است که عدم حسن نیت طرف غربی را نشان می دهد و من نمی دانم چرا وزارت خارجه موضع قاطع نمی گیرد؟


وی با بیان اینکه انفعال وزارت خارجه در سفر خانم اشتون به وضوح به چشم می خورد افزود: واقعا ناراحت کننده است که سخنگوی دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران از دیدار های کاترین اشتون خبر نداشته باشند و بگویند این دیدار ها هماهنگ نشده بوده است.


نماینده شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی فارس اضافه کرد: مگر کسی غیر از وزارت خارجه مسئول ورود هیات دیپلماتیک به ایران است؟ وزارت خارجه در موارد قبلی هم اظهار بی اطلاعی کرد و مسئولیت را بر عهده نگرفت و این نشان می دهد که بر خلاف ظاهر منظم،اتو کشیده و بشاش آقایان حقوقدان، هیچ نظم و ساختار مشخصی در وزارت خارجه نیست یا اینکه واقعا موضع وزارت خارجه موضع صداقت نیست!


وی گفت: وزیری که این قدر می تواند در محرمانه بودن توافق نامه هسته ای پا فشاری کند و حتی آن را برای نمایندگان مردم در مجلس را هم محرمانه تلقی کند، چگونه نمی تواند در مورد عدم دیدار رئیس هیات دیپلماتیک پا فشاری کند و اظهار بی اطلاع نکند؟


ترابی ادامه داد: شورای عالی امنیت ملی و وزارت خارجه کجا هستند وقتی که محکومین امنیتی یک کشور از طرف یک هیات خارجی به رسمیت شناخته می شود؟و جالب این جاست که هیچ کار خاصی هم صورت نمی گیرد!


نماینده شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی فارس به شجاعت و سخت گیری های نمایندگان مجلس در مقابل دولت دهم اشاره کرد و اضافه کرد: ما فکر می کردیم در پی تغییر دولت این شجاعت نمایندگان مجلس ادامه دارد، اما نمایندگان خیلی منفعل شدند و اکثرا به خاطر ترس از برچسپ افراطی خوردن از طرف طیف رسانه ای دولت، خیلی از آن ها از موضع گرفتن پرهیز کرده و یا یکی به نعل میزنند و یکی به میخ!!


وی افزود: کمسیون امنیت ملی باید در مورد این دیدار غیر عرف، وزارت خارجه را بازخواست کند که چرا این استقلال این کشور به راحتی زیر سوال می رود؟


تراب ادامه داد: قطعا جنبش دانشجویی مطالبه گری خواهد کرد و به نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی تذکراتی خواهیم داد و اگر قرار باشد نمایندگان کوتاه بیایند، ما قطعا کوتاه نخواهیم آمد.


نماینده شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی فارس اضافه کرد: اگر شخص ظریف بخواهد در مقابل نقض استقلال کشور توسط کاترین اشتون لبخند بزند، ما این بار لبخند نخواهیم زد و حرکتی انقلابی را در دستور کار خود قرار خواهیم داد.

گفتنی است مسئول انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز به دلیل برگزاری انتخابات این تشکل و جلسه شورای مرکزی، به علت عدم حضورشان در این نشست خبری عذرخواهی کردند.

نام:
ایمیل:
* نظر: