جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۵:۳۴:۳۹
کد خبر: ۲۶۷۸۸
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۳:۳۵
بررسی سه موضوع در یک نگاه.

چون فلان آقا يا خانم، مسجدي است همة کارهايش درست است.

برخي مسجد مي آيند، ولي اهدافشان خدايي نيست. بنابراين نبايد راحت به ديگران اعتماد کنيم. مَعقَل براي اين که مخفيگاه مسلم به عقيل را به دست آورد. مسجد مي رفت، رکوع و سجده طولاني به جا مي آورد تا بالاخره در مسجد مسلم بن عوسجه را فريب داد و از او جاي مسلم را پرسيد. روحاني اي مي گفت. يکي از جوانان مسجدي به خواستگاري دخترم آمد. من هم اعتماد کردم، فکر مي کردم، چون مسجدي است، مؤمن است بعد از ازدواج متوجه شديم که او آدم سالمي نيست.

برخي از طلاب مي گويند چون ممکن است آنچه مي گويم گاهي با عملکردم يکي نباشد، لياقت ندارم مردم را موعظه کنم.

گاهي شيطان و نفس براي محرم کردن افراد از مباحث اخلاقي اين وسوسه را ايجاد مي کنند. استاد اخلاق آقاتهراني مي گفتند: با خود زياد کنجار رفتم که من در مقامي نيستم که اخلاق بگويم از سويي هم مردم و طلاب به من اصرار مي کردم با استاد آيت الله مصباح يزدي مشورت کردم. ايشان گفتند همين که درس اخلاق بدهيد و به اين نکته توجه داشته باشيد که نکند چيزي بگويم که خودم عمل نکنم خوب است و اين سبب رشد اخلاقي خودت هم مي شود. غالبا افرادي که خودساخته تراند و اخلاقي تر هستند اين نگراني ها را بيشتر دارند. اما اگر کسي واقعا اهل عمل نيست بايد کار را به اهلش واگذارد و تلاش کند خودش هم اهل عمل شود.

محافظ قرار دادن براي شخصيت هاي علمي و ديني نوعي اشرافي گري است.

وقتي بچه هاي تخس و شيطان يک محله زياد هستند و مرتب لامپ ها را مي شکنند اداره برق ناچار است که هزينه ديگري براي خود ايجاد کند و آن محافظ گذاشتن روي لامپ. وقتي منافقين کور دل شهيد مطهري، مفتح، دستغيب، صدوقي و صيادشيرازي، احمدي روشن و....را ترور مي کنند چاره اي نيست که از جان افراد مهم و مفيد براي جامعه دفاع کنيم. به نظر مي رسد معقول اين باشد که اشکال کنيم. مگر ما تجربه ترور را در کشور نداشتيم؟ مگر پيامبر نفرمود مؤمن از يک سوراخ دوبار گزيده نمي شود مگر امام علي نفرمود مؤمن زيرک و باهوش است؟ چرا براي عالمان بعد و دانشمندان هسته اي محافظ نگذاشتيم؟

انتهای پیام/224224

منبع:سازمان بسیج طلاب فارس

نام:
ایمیل:
* نظر: