دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۷:۲۸:۱۸
کد خبر: ۲۶۸۳۱
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۳:۵۷
به‌همت شورای هیئات مذهبی فارس در شیراز برگزار شد:
به‌مناسبت ایام فاطمیه مراسم افتتاح نمایشگاه «داستان غربت بانوی بی‌نشان» به‌همت شورای هیئات مذهبی فارس در شیراز برگزار شد.

به گزارش سازمان بسیج هنرمندان فارس به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس ، به مناسبت فرا رسیدن ایام فاطمیه، نمایشگاه «داستان غربت بانوی بی‌نشان» به‌همت شورای هیئات مذهبی فارس امروز، 28 اسفند در شیراز افتتاح شد.

در آغاز مراسم افتتاحیه این نمایشگاه توفیق‌زاده، قاری ممتاز استان فارس به قرائت آیاتی چند از کلام‌‌الله مجید پرداخت و پس از آن مظفر مختاری، رئیس شورای هیئات مذهبی به بیان توضیحاتی پیرامون نمایشگاه پرداخت.

وی اظهار کرد: در این نمایشگاه کوچه‌های بنی هاشم و مدینه، خانه اصحاب رسول‌الله(ص)، خانه حضرت زهرا(س)، قبرستان بقیع، مسجدالنبی و خانه اصحاب امیرالمؤمنین(ع) برای بازدید عمومی ایجاد شده است.

وی عنوان کرد: بیان حقایق اسلام برای مردم از اهداف اصلی این نمایشگاه بوده است که در این نمایشگاه راویان از قم برای بیان حوادث تاریخی متناسب، حضور دارند.

مختاری با بیان اینکه در صدد برگزاری این نمایشگاه به‌صورت دائمی در شهر شیراز هستیم، افزود: همچنین در صورت تخصیص زمین نمایشگاه دائمی قبل و بعد از تخریب قبرستان بقیع در شهر شیراز برپا می‌شود که شهرداری شیراز در این زمینه قول مساعد داده است و در صورت تأمین زمین، این نمایشگاه روز هشتم شوال همزمان با سالروز تخریب بقیع ایجاد می‌شود

رئیس شورای هیئات مذهبی فارس ابراز امیدواری کرد: برپایی این نمایشگاه و استفاده از هنر، بتوانیم در جهت نهادینه شدن فرهنگ فاطمی و ایام فاطمیه در جامعه گام مثبت برداریم.

وی در ادامه سخنان خود بر ضرورت توجه به ابزار هنر تأکید و ابراز کرد: استفاده از هنر برای انتقال مفاهیم ناب دینی و اعتقادی نیاز امروز جامعه ماست که متولیان باید فضای بهره‌برداری از هنر اسلامی را در جامعه فراهم کنند.

مختاری با بیان اینکه وظیفه اصلی هیئات مذهبی تکریم شعائر اسلامی است، اضافه کرد: با زبان هنر در طول تاریخ مسائل مختلف شیعی به جوامع مختلف ارائه شده است.

بنا بر این گزارش، در ادامه این مراسم یکی از مداحان اهل بیت(ع) مداحی کرد و سپس آیت‌الله سیدشرف‌الدین ملک‌حسینی، نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد به ایراد سخنرانی پرداخت.

وی با تأکید بر اینکه محبت فاطمه(س) با سایر محبت‌ها جداست، گفت: حب دوستان خدا، حب خدا، هدایت، پاکی و فضیلت‌هاست و لازمه این محبت، بغض به ناپاکی‌هاست.

منتخب مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری، محبت فاطمه(س) را قرار بشریت و سیر هدایت بشر به سمت تعالی دانست و گفت:‌ همه ما وظیفه داریم که تلاش کنیم بشریت با این محبت آشنا شود زیرا فاطمه(س) گوهری از سوی خدا برای بشریت است.

وی عنوان کرد: جامعه دور از فاطمه(س) جامعه‌ای ملبس به همه نوع گناه، فسق و فجور است که در آن انواع حرام‌خواری، باندبازی، فساد و فحشا مشاهده می‌شود و در این جامعه هر نوع هرزگی وجود دارد و امکان ندارد حب فاطمه(س) جایی باشد و در آنجا ناپاکی وجود داشته باشد.

آیت‌الله ملک‌حسینی با تأکید بر اینکه رسالتی که در قبال حضرت فاطمه(س) داریم رسالتی در برابر حق انسان‌هاست، گفت: حق انسان‌ها پاکی و فضای پاک برای زندگی است و هیچ جامعه‌ای بدون حب فاطمه(س) به سمت پاکی و سعادت نخواهد رفت.

رئیس مدرسه علمیه خان شیراز اظهار کرد: بدون باید تلاش کرد تا ان‌شاءالله تا این محبت در قلب تمام انسان‌ها قرار گیرد زیرا حق تمام انسان‌هاست و باید برای احیای حق انسان‌ها تلاش کرد.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: خاندان اهل بیت(ع) به گونه‌ای هستند که هر کس با آن‌ها آشنا شد محبتشان در دل افراد جای می‌گیرد بنابراین باید هرگونه تلاش برای معرفی آن‌ها انجام دهیم.

وی با بیان اینکه هرگاه جلسات اهل بیت(ع) در جایی شکل گرفت آن خانه و جامعه مصون خواهد ماند، به نمایشگاه «داستان غربت بانوی بی‌نشان» اشاره کرد و گفت:‌ این برنامه موجب می‌شود که نسل جوان ما با امامان خود آشنا شوند و به وسیله برگزاری چنین برنامه‌هایی است که نسل جوان ما متوجه می‌شوند تمدن‌سازی و سیطره مغزها و قلب‌ها به کاخ و دنیای امروزی نیست و می‌توان در خانه‌های گلی پیامی داشت که بشریت را متحول کند.

یادآور می‌شود، نمایشگاه «داستان غربت بانوی بی نشان» از امروز 28 اسفند تا 16 فرودین سال آینده همه روزه از ساعت 17:30 تا 22 در شهر شیراز پذیرای عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، مسافران و زائران است

نام:
ایمیل:
* نظر: