شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۵:۴۱:۳۴
کد خبر: ۲۷۱۱۵
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۸
احمد همتی مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس:
همتی تصریح کرد: حقیقت امر آنست که اگر رشادت ها و خدمات شهدا و ایثار گران بخوبی برای مردم معرفی گردد و به قالب های کلیشه ای و بیان های ژورنالیستی محدود نگردد ، بیشترین و بهترین نتایج را به همراه خوهد داشت

به گزارش سازمان بسیج هنرمندان فارس به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس ، احمدهمتی، مدیرکل فرهنگ وارشاداسلامی استان فارس در دیدار با خانواده شهداو ایثارگران اداره کل فرهنگ وارشاداسلامی فارس، تاکیدکرد: تکریم و بزرگداشت شهدا تلاشی مقدس در زمینه حفاظت و حراست از آرمان های متعالی انقلاب و احیای ارزش های اصیل اسلامی است.

وی، بر ضرورت نهادینه کردن فرهنگ ایثار وشهادت در جامعه اشاره کرد و افزود: این مهم نقش بسیار موثری در جلوگیری از بلا ها و انحرافات در خانواده ها و جامعه به خصوص در مورد نوجوانان و جوانان دارد.

احمدهمتی بااعلام اولویت سال جدیددر حوزه فرهنگی، بیان کرد: در جامعه اسلامی باید همه آراسته به اخلاق اسلامی باشند و برای افزایش معنویت در خود تلاش کنند.

این مقام فرهنگی گفت: عزت، عظمت و امنیت امروز کشور مرهون ایثارگری های شهدای دفاع مقدس است و اگر امروز جمهوری اسلامی ایران در جهان سربلند است، به برکت مجاهدت های شهدای انقلاب اسلامی است وتوجه به عدالت فرهنگی به عنوان مهمترین اصل در برنامه‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد.

دبیرشورای فرهنگ عمومی استان، بااشاره به اینکه، ایثار و شهادت ، به عنوان یک فرهنگ متعال در زمره ی عالی ترین مفاهیم الهی و نتیجه والاترین ارزش هایی می باشند که یک انسان متعهد می تواند به آن مقام دست یابد، ادامه داد: این مفاهیم اثر گذار و حرکت آفرین قادرند تا فضای یک جامعه را بصورت گسترده تحت تأثیر قرار دهند و والاترین برکات را را آن به همراه داشته باشند.

همتی تصریح کرد: حقیقت امر آنست که اگر رشادت ها و خدمات شهدا و ایثار گران بخوبی برای مردم معرفی گردد و به قالب های کلیشه ای و بیان های ژورنالیستی محدود نگردد ، بیشترین و بهترین نتایج را به همراه خوهد داشت

مدیرکل فرهنگ وارشاداسلامی استان فارس، اظهارداشت: تقویت باورهای دینی و ملی که امروزه جزءاصلی ترین مسائل اعتقادی و فرهنگی به حساب می آید ودرردیف مهمترین وظایف ماس ، از جمله مواردی است که با معرفی و تعمیق شخصیت، منزلت ، عقاید و آرمان های ناب آن بزرگواران در سطحی فراگیر تحت تأثیر قرار می گیرد . و همه ی ما مدیون شهداء و ایثار گران بوده و یکی از طرقی که می توانیم ادای دین نماییم ، شناساندن همه جانبه آنان بر نسل هایی است که شهداء و مسیری که در آن ممارست داشته اند را ، بخوبی درک نکرده اند .

وی گفت: نباید فراموش کرد که فرهنگ ایثار و شهادت دربردارنده ی آثار و برکات عظیمی است که به شکل مستقیم و غیرمستقیم جامعه ی ما را شامل می شود . چرا که ایثار و شهادت یکی از غنی ترین گنجینه های فرهنگ اسلامی و شیعی است که جلوه های اعجاب انگیز آن در طول سالهای انقلاب و دفاع مقدس به روشنی آشکار گردید و شگرف ترین و عظیم ترین صحنه های از خود گذشتگی انسان ها در آن تبلور یافت، اما مسأله ی اساسی در این زمینه این می باشد که ، چنین گنج گران بهائی را نمی توان با نگرش های سطحی و روش های صوری کارآمد ساخت و آن را انتقال و اشاعه داد .

احمدهمتی، بیان داشت: ضرورت توجه به فرهنگ ایثار و شهادت و همچنین ترویج آن در جامعه و مشاهده ی آثار و کارکردهای مثبت آن در گروه داشتن باور عمیق و اندیشه ی بلند است و می بایست چنین تفکری را با ساز و کارهای مناسب بصورت عمیق در بین مردم نهادینه ساخت . و پر واضح است که شناسایی راهها و اتخاذ شیوه هایی که بتواند این فرهنگ را به بهترین شکل ممکن در جامعه مطرح سازد ، طبعاً نیازمند بررسی دقیق ، همه جانبه و مستمر است و یقیناً دست اندرکاران این حوزه باید به این مسئله توجه جدی داشته باشند . چرا که عمل به این وظیفه خطیر در نهایت به بیداری و آگاهی جامعه نسبت به مقوله ی ایثار و شهادت منجر خواهد شد .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد فارس، بااعلام اینکه، اعتبارات فرهنگی با توجه به نوع برگزاری برنامه‌ها جذب می‌شود، گفت: تمرکززدایی برگزاری همایش و جشنواره‌ها از مرکز استان، تولید بازی‌های ایرانی- اسلامی در قالب انیمیشن و اشاعه سبک زندگی اسلامی مهمترین اولویت سالپیش روحوزه فرهنگی این اداره در استان است.

احمد همتی، افزود: توجه به عدالت فرهنگی به عنوان مهمترین اصل در برنامه‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد. در سالی که گذشت شاهد برگزاری رویدادهای بزرگ فرهنگی در فارس از جمله میزبانی مسابقات ملی قرآن، اجلاسیه جامعه مدرسین و گرامیداشت یاد و خاطره مفاخر ملی، جشنواره‌های موسیقی، تئاتر، هنرهای تجسمی و سایر رشته‌های هنری در شیراز و برخی شهرستان‌های استان فارس بودیم. تأمین اعتبار و آغاز ساخت تالار بزرگ شهر شیراز نیز نوید خوشی بود کهانجام شد.

در این دیدار ازخانواده معظم و والامقام شهدا، جانبازان، فرزندان جانباز، فرزندان شهید، همسران شهید، آزادگان و رزمندگان اداره کل فرهنگ وارشاداسلامی استان فارس، تجلیل شد

نام:
ایمیل:
* نظر: