آخرین اخبار
کد خبر: ۲۷۷۴۳
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۴
نامه 7 تشکل دانشجویی دانشگاه‌های شیراز خطاب به وزیر امورخارجه:
تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های شیراز خطاب به وزیر امورخارجه اعلام کردند: از شما می‌خواهیم که در این دور مذاکرات روی بندهای اساسی با گروه 5+1 وارد چالش شوید؛ البته امیدی به دیپلماسی لبخند جنابعالی نداریم.

7تشکل دانشجویی دانشگاه های شیراز در نامه ای خطاب به محمد جواد ظریف، مسئول تیم مذاکره کننده هسته ای جمهوری اسلامی ایران بند به بند توافقنامه ژنو را تشریح و نکاتی را به تیم مذاکره کننده هسته ای متذکر شدند.


متن این بیانیه بدین شرح است:

جناب آقای ظریف، مسئول تیم مذاکره کننده هسته ای جمهوری اسلامی ایران!

سلام علیکم


پس از گذشت حدود پنج ماه از توافقنامه ژنو، اکنون به پاسخ برخی از پرسش هایمان که در آن روزها در ذهنمان نقش بسته بود رسیده ایم. پس از امضای «برنامه اقدام مشترک»، از طرفی مانور رسانه ها و از جمله صدا و سیما پیرامون فتح الفتوح بودن این معاهده را شاهد بودیم و از طرفی با تعجب بسیار با فرار جنابعالی و دوستانتان از پاسخ های شفاف پیرامون این توافقنامه، در برابر نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی روبرو شدیم؛ چه پارادوکس عجیبی!! از طرفی از جانب رسانه ها دمادم در حال استماع این جمله بودیم که: «این توافقنامه یک افتخار ملی-تاریخی است»

و از طرفی جناب رئیس جمهور محترم منتقدین را کم سواد خطاب می کردند؛ اما امروز پس از روشن شدن کامل جوانب این معاهده، بخوبی به جواب سوال هایمان رسیدیم. جواب ما این بود که این توافق آنقدر ضعیف و منفعلانه است که مسببان آن باید از بیان جزئیات آن خودداری کنند، باید در یک بایکوت خبری و رسانه ای، دهان منتقدین را ببندند، باید از رجوع به متن طفره روند، چرا که با شعار «کلید حل تمام مشکلات در سیاست خارجه است» رای آورده اند و اگر مردم متوجه این گاف بزرگ شوند، اندک اعتماد خود به دولت را از دست خواهند داد.


جناب دکتر! حرف پیرامون این توافقنامه بسیار است، خون دل ها بسیارتر؛ فعلا بگذاریم و بگذریم. طبق اطلاعات واصله، 18 تا 20 فروردین ماه، دور سوم مذاکرات جنابعالی و تیم همراهتان با گروه 5+1 پیرامون گام نهایی توافقنامه ژنو است؛ لازم می دانیم در این رابطه نکاتی را به عرضتان برسانیم:


1. در ابتدای گام نهایی آمده است: دارای دوره زمانی بلند مدت مشخصی خواهد بود که مدت آن مورد توافق قرار خواهد گرفت.


سوال ما از شما این است که دوره زمانی بلند مدت چرا و بر چه اساسی؟ براساس چه شاخص و معیاری شما طولانی شدن گام نهایی را پذیرفته اید؟ آیا این دوره زمانی بلند مدت دو رقمه است؟ این بند توافقنامه، مانند دیگر قسمت های دیگر این معاهده، دارای ابهام اساسی است. انتظار ما از شما این است که در این دور مذاکرات، اولا مدت زمان معین و مشخص، که مورد توافق طرفین قرار گرفته است را به عموم اعلام کنید و ثانیا، به هیچ عنوان زیر بار زمان های بلند مدت چندین و چند ساله نروید؛ اساسا اختصاص دوره زمانی بلند مدت بی معنا و بی اساس است؛ شما حق تصمیم گیری برای نسل های بعدی را ندارید.

2. متاسفانه به ادعای مذاکره کنندگان ارشد آمریکایی و به شهادت متن توافقنامه ژنو، جنابعالی خلاف مشی رهبری و خط قرمزهای نظام، پا را در این مذاکرات از حد مسائل هسته ای فراتر نهاده و پیرامون موضوعات دیگری، از جمله موشک های دوربرد مذاکره کرده اید. جدای از اینکه باید به خاطر این عمل خلاف قانون مورد مواخذه شدید قرار گیرید، برای این دور مذاکرات از شما مطالبه جدی داریم که دیگر اشتباهتان را تکرار نکنید و فقط راجع به مسائل هسته ای گفت وگو کنید؛ سعه صدر جریان حزب الله محدود است، از این شرح صدر سوء استفاده نکنید.


3. متاسفانه از نکات فاجعه بار گام نهایی این است که پس از گذشت چندین ساله جهت اعتماد سازی، پس از لو رفتن بسیاری از اطلاعات محرمانه ایران توسط غربی ها، پس از گذشت سال های متمادی، گروه 5+1 متعهد شده است که فقط تحریم های مربوط به برنامه هسته ای را متوقف کند و سایر تحریم ها به قوت خویش باقی خواهد ماند. شما نیک می دانید که ایران به سه دلیل مهم تحریم است:


1.تحریم های ضد اشاعه تسلیحاتی


2.تحریم های ضد نقض حقوق بشر


3.تحریم های ضد حمایت از تروریسم


سوال ما این است : پس از این همه خرج کردن ها و رفت و آمدها و شعار دادن ها و لبخندزدن ها، قرار است در گام آخر به اینجا برسیم؟ از شما درخواست جدی داریم که در این دور مذاکرات روی این بند مهم و اساسی با گروه 5+1 وارد چالش شوید و کوتاه نیاید؛ البته که امیدی به جنابعالی با دیپلماسی مشهورتان (لبخند) نداریم.


4. در بند دیگر مندرج در گام نهایی آمده است: «نگرانی های مرتبط با راکتور اراک را کاملا برطرف نماید.»


سوال ما از شما این است: نگرانی های مرتبط با راکتور اراک از دید طرف غربی چگونه برطرف خواهد شد؟ جز برچیدن کامل راکتور آب سنگین اراک؟ یا تغییر ماهیت آن و تبدیل آب سنگین به آب سبک؟ واقعا هضم این قضیه برای جنابعالی و آقای عراقچی آنقدر ثقیل و سنگین است؟ ما نمی دانیم شما در این دور مذاکرات پیرامون این بند صحبت و چالش خواهید کرد یا نه، اما می دانیم که جامعه حزب اللهی و انقلابی ابدا نسبت به این بند ننگ بار و زیان آور بی توجه نخواهد نشست و اگر شما به وظیفه خود عمل نکنید، بدانید که جریان حزب الله بخوبی طبق بند میم وصیت نامه امام روح الله به وظیفه انقلابی خویش عمل خواهد کرد.


5. یکی از مفاد مهم گام نهایی که واقعا بی نظیر و حیرت برانگیز است و ما را به تحسین جنابعالی از جهت سلیم النفس بودن و آنقدر لطیف و ظریف بودنتان وا داشت؛ این بند گام نهایی است: «پروتکل الحاقی در چارچوب اختیارات رئیس جمهور و مجلس شورای اسلامی تصویب و به اجرا در آید.»


واعجبا!! نمی دانیم پیرامون این بند چه بگوییم؟ نمی دانیم روز 18 فروردین ماه که شما پای میز مذاکره به این بند رسیدید چه عکس العملی را از طرف مقابل خواهید دید؟ پیرامون این بند چه چیزی خواهید گفت؟ خودتان بگویید: این بند جز ذلت و خواری است جناب ظریف؟


6. در بندی پس از گام نهایی آمده است که: «بدنبال اجرای موفق گام نهایی راه حل جامع و با سپری شدن کامل دوره زمانی گام نهایی، با برنامه هسته ای ایران مانند برنامه هر کشور غیر هسته ای دیگر عضو ان پی تی رفتار خواهد شد.»


آقای ظریف! می دانید معنای این جمله چیست؟ این جمله یعنی نقطه سرخط. یعنی پس از گذشت سال های متمادی و بلند مدت جهت گام نهایی، پس از تمام این سال ها، ایران حق غنی سازی نا محدود ندارد، بلکه با برنامه هسته ای ایران مانند برنامه هر کشور غیر هسته ای دیگر عضو ان پی تی رفتار خواهد شد؛ طبق شهادت سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا یک شب پیش از مذاکرات ژنو، آنها حق هیچ کشوری برای غنی سازی را به رسمیت نمی شناسند؛ اصولا آمریکایی ها حق دسترسی به تکنولوژی هسته ای را به رسمیت می شناسند نه حق غنی سازی.


7. جناب آقای ظریف! لازم می دانیم دوباره کلام مقام معظم رهبری را برایتان یادآوری کنیم که: «تحریم ها با مذاکره برداشته نخواهد شد، چون هدف تحریم ها خسته کردن و جدا کردن ملت از نظام اسلامی است... فرض کنید جمهوری اسلامی (در هسته ای) عقب نشینی کرد، همان که آنها می خواهند و خیال نکنید مسئله تمام خواهد شد؛ نه. ده بهانه دیگر را بتدریج پیش می کشند...»

امیدواریم توهین های گستاخانه مقامات غربی در ماه های اخیر و جری تر شدن آنان شما را به فکر فرو برده باشد، امیدواریم به کلام امام خامنه ای (ارواحنا له الفدا) ایمان آورده باشید. از خداوند موفقیت جنابعالی و رئیس جمهور محترم برای قدم های بلند جهت پیشرفت هر چه بهتر و سریعتر ایران اسلامی را خواستاریم.

1. بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز
2. انجمن اسلامی دانشگاه شیراز
3. جامعه اسلامی دانشگاه شیراز
4. مجمع دانشجویان عدالتخواه استان فارس
5. بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز
6. بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور شیراز
7. بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد شیراز

نام:
ایمیل:
* نظر: