آخرین اخبار
کد خبر: ۲۷۷۴۴
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۹
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه سلمان فارسی کازرون:
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه سلمان فارسی کازرون با بیان اینکه موضوع هسته‌ای برای غرب بهانه‌ای برای شرارت علیه نظام اسلامی است، گفت: غرب به دنبال سرنگونی جمهوری اسلامی ایران است.

محسن رحمانی ضمن گرامیداشت 20 فروردین، روز ملی فناوری هسته ای بیان داشت: کاربردهای مختلف انرژی هسته ای باعث بالا رفتن قدرت بازدارندگی کشورهای خودکفا در این انرژی شده است.

وی با بیان اینکه انرژی هسته‌ای امروزه به موضوعی حیاتی در بین کشورهای جهان تبدیل شده است، افزود: در آینده نزدیک کشورهایی می توانند در کسب انرژی به عنوان مهمترین مؤلفه استراتژیک خودکفا باشند که چرخه کامل سوخت هسته ای را در اختیار داشته باشند.

عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه سلمان فارسی کازرون در ادامه به بررسی شرارت های غرب و تقابل آنها با جمهوری اسلامی ایران پرداخت و خاطرنشان کرد: تجربه تقابل غرب و ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نشان داده است که غرب به دنبال سرنگونی نظام اسلامی ایران است و همان گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند: «مسئله، مسئله هسته ای نیست» و این موضوع تنها بهانه ای برای حرکت به سمت این مسئله است.

رحمانی با اظهار تأسف از رویکرد تیم مذاکره کننده هسته ای کشور در کتمان حقایق و نامحرم دانستن مردم از آنچه در مذاکرات در حال تصمیم گیری است و در عین حال کم سواد خواندن منتقدین توافق ژنو تصریح کرد: مردم و بویژه جامعه دانشگاهی کشور، این رویکرد را بر خلاف شعارهای دولت می دانند و از این موضوع اظهار نگرانی می کنند.

وی بیان داشت: قرار بود توافق ژنو منجر به بهبود وضعیت معیشت مردم گردد و زبان دنیا در مواجهه با ایران زبان تکریم شود؛ اما می بینیم که چرخ زندگی مردم همچون گذشته می چرخد، سردمداران آمریکا و اروپا با زیان تحقیر گزینه هایشان را به رخ ما می کشانند، قطعنامه علیه مان وضع می کنند و انتخابات 92 را فاقد قواعد دموکراتیک می خوانند.

عضو شورای فرهنگی دانشگاه سلمان فارسی کازرون با بیان اینکه جامعه دانشگاهی و نخبگان کشور سؤال و ابهامات زیادی در مورد توافق ایران با کشورهای 1+5 دارند، گفت: ما در دور اول مذاکرات بخش زیادی از اهرم های فشار خود به طرف غربی را با رفع مقدار ناچیزی از تحریم ها مبادله کردیم، در این صورت در مرحله جامع چه امتیازی داریم که بدهیم تا بقیه تحریم ها آن هم فقط تحریم های در حوزه هسته ای رفع شود؟

رحمانی در پایان تصریح کرد: با توافقنامه ژنو، دشمن به آنچه که سالها در تلاش برای دستیابی به آن بود یعنی اطلاعات تمامی مراکز هسته ای ما و همچنین اطلاعات مربوط به دانشمندان هسته ای را به راحتی و بدون هیچ هزینه ای به دست نیاورد و این موضوع احتمال ترور دانشمندان هسته ای و خرابکاری در مراکز هسته ای ما را صدها برابر می کند.

نام:
ایمیل:
* نظر: