دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۰:۲۸:۱۷
کد خبر: ۲۸۴۲۹
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۶:۲۲
به همت حوزه مقاومت بسیج حضرت رقیه (س) صورت گرفت؛
امام جمعه فیروزآباد با اشاره به احادیث زیادی که از معصومین و بزرگان اسلام درباره حضرت فاطمه (س) نقل شده، گفت: پیامبر اکرم (ص) فرمودند "فاطمه، حوریه ای بهشتی به شکل انسان است".
به گزارش تنویر از خنج، مراسم جشن میلاد کوثر بمناسبت ولادت حضرت زهرا (س) عصر یکشنبه در تالار شهر خنج برگزار شد.

در این مراسم که با حضور امام جمعه، مدیر حوزه علمیه، فرمانده سپاه، مسئول تبلیغات اسلامی و مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه سپاه شهرستان فیروزآباد و همچنین امام جمعه، فرمانده سپاه، مسئول تبلیغات اسلامی، تعدادی از مسئولین شهرستان خنج و آحاد مختلف مردم همراه بود، امام جمعه فیروزآباد به عنوان سخنران برنامه، صحبت هایی پیرامون شخصیت حضرت زهرا (س) بیان نمود.



حجت الاسلام هاشمی زاده در ابتدای صحبت های خود، گفت: 9 نام برای حضرت زهرا (س) نقل شده که این نام ها، فاطمه، صدیقه، مبارکه، طاهره، زکیه، راضیه، مرضیه، محدثه و زهرا می باشد.

وی با اشاره به احادیث زیادی که از معصومین و بزرگان اسلام درباره حضرت فاطمه (س) نقل شده، ادامه داد: پیامبر اکرم (ص) فرمودند "فاطمه، حوریه ای بهشتی به شکل انسان است". یعنی آسمانی است اما در میان ما زندگی می کند.
امام رضا (ع) نیز در حدیثی دیگر از پیامبر اکرم (ص) نقل فرموده اند: "فاطمه به این دلیل نامگذارى شد، زیرا خداوند او و دوستدارانش را از آتش جهنم منع كرده است".
روایتی نیز از عایشه نقل شده که گفته است: "كسي را شبيه‌تر از فاطمه به رسول خدا از نظر رفتار و روش فردي نديدم".

امام جمعه فیروزآباد در ادامه افزود: حضرت زهرا (س)، بزرگترین بانویی است که توانست به تربیت خانواده بپردازد. نهادهای تربیتی در دنیا نتوانستند آنگونه که باید، انسان کاملی تربیت کرده و به جامعه تحویل دهند.

وی با ذکر یک مثال، گفت: کارشناسان کشاورزی می گویند در پرورش میوه ها به طور مثال در پرورش گیلاس، 3 عامل دست به دست هم می دهد تا این میوه به شکوفایی کامل برسد و آن 3 عامل، خاک، آب و نور مناسب می باشد؛ یک هسته گیلاس هنگامی که شکوفا می شود، می تواند گیلاس های زیادی تولید کند؛ حال آیا یک انسان اگر درست تربیت شود، استعدادهای او شکوفا نمی شود؟!

هاشمی زاده در ادامه افزود: تفکر اسلامی، بدون بمب و آتش، دنیا را می سازد. این تفکر آرام آرام از مرزهای ایران در حال خارج شدن است.




وی ادامه داد: در حال حاضر، دشمنان با ما جنگ سخت ندارند، بلکه با ما وارد جنگ نرم شده اند؛ دشمن متاسفانه در برخی جاها بدون هیچ هزینه ای وارد منازل ما شده است؛ آنها در حال مبارزه با قدرت تفکر و تقابل با نظام تربیتی ما هستند اما به حول و قوه الهی، تفکر اسلامی با قدرت در حال پیشروی است.

امام جمعه فیروزآباد در پایان خاطرنشان کرد: باید دنیا را به سمت ارزشی شدن پیش ببریم و همه این ارزش ها و فضایل اخلاقی، به برکت حضرت زهرا (س) و به برکت اسلام است.

پیش از صحبت های امام جمعه فیروزآباد، سرهنگ همتی سروستانی فرمانده سپاه خنج و همچنین حجت الاسلام اسلامی نسب مسئول تبلیغات اسلامی شهرستان، در سخنانی، ضمن خیرمقدم به حضار، به نکاتی از شخصیت و مقام حضرت زهرا (س) اشاره نمودند.

مولودخوانی و مداحی، اجرای مسابقه و همچنین اهدای جوایز از دیگر برنامه های این مراسم بود.

این مراسم جشن، به همت حوزه مقاومت بسیج خواهران حضرت رقیه (س) و همکاری و هماهنگی ستاد جشن میلاد کوثر شهرستان خنج برگزار شد.







انتهای پیام/224224

نام:
ایمیل:
* نظر: