گزارش
برگزاری کارگاه آموزشی دفتربررسی وتاییدمحصولات فرهنگی
حوزه نمایندگی ولی فقیه درسپاه ناحیه ممسنی برگزارکرد
boletبرگزاری کارگاه آموزشی دفتربررسی وتاییدمحصولات فرهنگی
اولین مراسم صبحگاه پایوران سپاه ناحیه نورآباد در جوار قبر شهید
boletاولین مراسم صبحگاه پایوران سپاه ناحیه نورآباد در جوار قبر شهید گمنام برگزار شد
کد خبر: ۲۹۷۶۷
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۳
میلاد پنجمین اختر تابناک امامت حضرت امام محمد باقر علیه السلام در مسجد جامع امام سجاد علیه السلام نوراباد برگزار شد.
در این مراسم حجت السلام حسین رضایی کارشناس ستاد اقامه نماز ممسنی با اشاره به دوران امامت امام پنجم گفت:در دوره امامت امام محمد باقر ( ع ) و فرزندش امام جعفرصادق ( ع ) مسائلى مانند انقراض امویان و بر سر کار آمدن عباسیان و پیدا شدن مشاجرات سیاسى و ظهور سرداران و مدعیانى مانند ابوسلمه خلال و ابومسلم خراسانى و دیگران مطرح است.
وی افزود: ترجمه کتابهاى فلسفى و مجادلات کلامى در این دوره پیش آمدو عده اى از مشایخ صوفیه و زاهدان و قلندران وابسته به دستگاه خلافت ظهور کردند.
حجت السلام رضایی اظهار داشت:قاضیان و متکلمانى به دلخواه مقامات رسمى و صاحب قدرت پدیدمیآیند و فقه و قضاء و عقاید و کلام و اخلاق را  بر طبق مصالح مراکز قدرت خلافت شرح و تفسیر مینماید و تعلیمات قرآنى  به‌ویژه مسأ له امامت و ولایت را که پس از واقعه عاشورا و حماسه کربلا افکار بسیارى از حق طلبان را به حقانیت آل على ( ع ) متوجه کرده بود و پرده از چهره زشت ستمکاران اموى ودین به دنیا فروشان برگرفته بود به انحراف میکشاندند و احادیث نبوى را دربوته فراموشى قرار میدادند.
وی گفت: برخی به نفع دستگاه حاکم احادیث را جعل کرده ویا مشغول جعل بودند و یا آنها را به سود ستمکاران غاصب خلافت دگرگون می کردند. اینها عواملى بود بسیار خطرناک که باید حافظان و نگهبانان دین در برابر آنهابایستند.
کارشناس ستاد اقامه نماز ممسنی خاطر نشان کرد:بدین جهت امام محمد باقر ( ع ) و پس از وى امام جعفر صادق ( ع )از موقعیت مساعد روزگار سیاسى , براى نشر تعلیمات اصیل اسلامى و معارف حقه بهره جستند و دانشگاه تشیع و علوم اسلامى را پایه ریزى نمودند.
و ی گفت:زیرا این امامان بزرگوار و بعد شاگردانشان وارثان و نگهبانان حقیقى تعلیمات پیامبر( ص ) و ناموس و قانون عدالت بودند و می بایست به تربیت شاگردانى عالم و عامل و یارانى شایسته و فداکار دست یازند و فقه آل محمد ( ص ) را جمع و تدوین و تدریس کنند. به همین جهت محضر امام باقر ( ع ) مرکز علماء ودانشمندان و راویان حدیث و خطیبان و شاعران بنام بود.
حجت السلام رضای گفت: امام محمد باقر ( ع )متولى صدقات حضرت رسول ( ص ) و امیرالمؤمنین و پدر و جد خود بود واین صدقات را بر بنى هاشم و مساکین و نیازمندان تقسیم میکرد و اداره آنهارا از جهت مالى به عهده داشت.
وی در پایان خواستار پیروی از راه و روش ائمه اطهار جهت سلامت جامعه و سعادت مردم شد.
پایان گزارش /224224
نام:
ایمیل:
* نظر: