يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۱:۵۹:۳۵
کد خبر: ۳۰۴۳۱
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۴
فرمانده سپاه عشایر استان فارس : به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی 29 اردیبهشت روز بسیج عشایر نامگذاری شده است.

به گزارش تنویر به نقل از " حرف رسا " : به همت بسیج عشایر استان فارس جشنواره بسیج عشایر در منطقه تفرجگاه پیرکدویه شهرستان بوانات و با حضور عشایر و مسئولین عشایر استان برگزار شد.

سرهنگ محمدی زاده فرمانده سپاه عشایر استان فارس در گفتگو با خبرنگار ما گفت : به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به رهبری مقام عظمای ولایت ، تمام اقشار جامعه یک روز را با نام خود در تقویم دارند و روز 29 اردیبهشت نیز به نام بسیج عشایر نامگذاری شده است.

محمدی زاده ادامه داد : به همت دو حوزه مقاومت بسیج عشایر این جشنواره در منطقه عشایر نشین پیرکدویه بوانات برگزار شده تا یادی کرده باشیم از رشادتها و دلیر مردیهای عشایر در روزگار 8 سال دفاع مقدس.

در این جشنواره مدیرکل سیاسی و امنیتی استانداری ، مدیرکل امور عشایری استان ، مدیر کل منابع طبیعی ، اائمه جمعه شهرستان ، فرماندار و مسئولین سپاه ناحیه بوانات ، فرماندهی و مسئولین نیروی انتظامی شهرستان و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی حضور داشتند.

حجت الاسلام علی مدد زارع امام جمعه شهرستان بوانات نیز ضمن تشکر از برگزار کنند گان این جشنواره ، عشایر را از تولیدکنندگان کشور دانست و اظهار داشت : عشایر غیور کشور چه قبل از جنگ و چه در زمان 8 سال دفاع مقدس رشادتهای زیادی از خود نشان دادند که این جشنواره هم پاسداشت آن رشادتها و دلیر مردیها خواهد بود تا یادی کنیم از آن عزیزان زحمت کش و غیوری که اکنون در بین ما نیستند.

برنامه هایی چون مسابقه طناب کشی ، چوب بازی ، اجرای سرود ، و شاعر از اهالی عشایر منطقه ، بافت قالی عشایر چادر مدرسه عشایر و... در این جشنواره برگزار شد.

همچنین گروه نمایش خاتون انجمن نمایش شهرستان بوانات نیز مسایل و مشکلات کوچ عشایر و مراتع عشایر  را در غالب طنزی زیبا بیان کردند.

در این جشنواره حضور عشایر شهرستانهای همجوار که اکثرا هم از ایل خمسه بودن  جالب بود و بیش از 2000 نفر در این جشنواره حضور داشتند که سرنا نوازی که از سازهای اصیل عشایر هست گرمی خاصی به جشنواره بخشیده بود.

انتهای پیام/224224

نام:
ایمیل:
* نظر: