یادداشت و گفتگو
قنوت سرخ
یادداشت/حسین قدیانی
boletقنوت سرخ
خطر جنگ، واقعی یا ساختگی؟
یادداشت/ دکتر شعبانعلی رمضانیان
boletخطر جنگ، واقعی یا ساختگی؟
می‌گفت هیچ وقت بسیج را رها نکنید
شهید مدافع حرم حسین معزغلامی؛
boletمی‌گفت هیچ وقت بسیج را رها نکنید
کد خبر: ۳۰۴۹۲
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۹
معلم شهید خداکرم رجب پور به عنوان شهید شاخص بسیج فرهنگیان در سال 93 معرفی شد.
شهید خداکرم رجب پور فرمانده گردان امام سجاد (ع)) تیپ 44 قمربنی هاشم (ع) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی) سال 1338 در شهر« فرخشهر» بدنیا آمد که بعدها یکی از سرداران و قهرمانان ملی ایران شد

وی بعد از اخذ دیپلم به دلیل اشتیاق زیادی که برای انتقال مفاهیم و ارزشهای دینی به بچه‌ها داشت، وارد عرصه تدریس شد و شغل معلمی را برگزید .او در کنار تدریس با دانش‌آموزان به ورزش و کوهنوردی می‌پرداخت و تلاش می‌کرد در کنار درس مفاهیم دینی را به دانش‌آموزان منتقل کند. این در حالی بود که در آن دوران خفقان و ضد دینی که رژیم شاه به وجود آورده بود، دست زدن به این کارها جرأت بالایی را می‌طلبید.

یکی از رفتارهایی که او را از همسالانش متمایز می‌کرد شجاعت خارج از تصور بود. در دوران ابتدایی در مسابقات کشتی در استان قهرمان می‌شود. وقتی در مراسمی با حضور مسئولین استان می‌خواهند مدال و جایزه به او بدهند، شهید بر خلاف مرسوم وقتی اسم شاه آورده می‌شود تنها کسی است که در آن سالن از جایش بلند نمی‌شود و در آن سن کودکی به عظمت و جلال پوشالی حکومت شاه بی‌اعتنایی می‌کند.
جنگ که شروع شد شهید رجب‌پور کوچک ترین تردیدی به خود راه نداد و از همان روزهای اول وارد جنگ شد. او گردان پیاده را که در دفاع مقدس اصلی‌ترین کار جنگ را به عهده داشت انتخاب کرد و در طول حضورش در جنگ آنچنان رشادت ها و جانفشانی‌هایی از خود نشان داد که پس از مدتی که از حضورش در جبهه می‌گذشت به فرماندهی گردان امام سجاد(ع) که یکی از گردانهای عملیاتی و شاخص تیپ 44 قمربنی‌هاشم(ع) بود، رسید. در هر عملیاتی که گردان امام سجاد(ع) به فرماندهی شهید رجب‌پور حضور داشت، دشمن می‌دانست که چاره‌ایی جز قبول شکست و فرار ندارد. او در عملیات زیادی حماسه آفرینی‌های فراوانی از خود نشان داد و سرانجام در عملیات کربلای 5 به آرزوی دیرینه‌اش رسید و با پروپال خونین به آسمان رفت تا در کنار سالار شهیدان نظاره‌گر پیشرفت و بالندگی انقلاب خمینی کبیر باشد.

وصیت شهید:

شما از کارمندان دولت بخود آیید که اگر برای رضای خدا کار را انجام ندهید فردای قیامت پست و ریاست در کار نیست و شما را عذابی سخت در انتظار است.

 


نام:
ایمیل:
* نظر: