جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۹:۳۳:۱۷
کد خبر: ۳۳۲۲۲
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۵
مسئول سازمان بسیج سازندگی خبر داد:
مسئول سازمان بسیج سازندگی گفت: در سال جاری گروه های جهادی با آمادگی کامل تری نسبت به سال های پیش در مناطق محروم حاضر می شوند.
به گزارش تنویر، ابراهیم عزیزی در نشست خبری سازمان بسیج سازندگی در مجتمع شهید آوینی برگزار گردید به بیان فعالیت های این سازمان در فصل تابستان پرداخت و گفت: تلاشمان برای استفاده حداکثری از ظرفیت های جوانان با انگیزه در ایام تعطیلات برای فعالیت های جهادی است.
مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور با اشاره به توجه ویژه جمهوری اسلامی به ظرفیت های جوانان افزود: ما با بهره گیری از همین ظرفیت و با رویکرد فرهنگی، آموزشی، سازندگی و اقتصادی در جهت بالندگی و محرومیت زدایی در کشور قدم بر می داریم.
وی با بیان اینکه در سال جاری 3هزار گروه جهادی آماده کار سازندگی هستند یادآور شد: این گروه ها تمام ظرفیت های لازم در یک منطقه محروم را به همراه دارند و با ورود آن ها شاهد رشد و تکامل این مناطق هستیم.
عزیزی ادامه داد: شروع فصل تابستان سال 93 همزمان است با ماه مبارک رمضان و از این رو مشکلاتی برای فعالیت و اعزام گروه های جهادی وجود داشت اما این موضوع موجب نشد تا ما فعالیت های جهادی را متوقف کنیم.
وی با بیان اینکه در حال حاضر تعدادی از گروه های جهادی در مناطق محروم در حال فعالیت هستند افزود: فعالیت بسیجیان جهادگر در ماه مبارک رمضان با وجود دشوار بودن شرایط نشان از روحیه جهادی و مخلصانه بسیجیان است.
وی بیان کرد: در دو ماه اخیر سلسله نشست های رسم هجرت را در سراسر کشور برای جهادگران بسیجی برگزار کردیم، هدف این نشست ها آمادگی جهادگران برای انجام مأموریت های مشخص بود که به خوبی صورت گرفت.
مسئول سازمان بسیج سازندگی با بیان اینکه زمینه را برای حضور علمی و کاربردی نیروها در مناطق محروم آماده کرده ایم افزود: در سال جاری گروه های جهادی با آمادگی کامل تری نسبت به سال های پیش در مناطق محروم حاضر می شوند.
وی با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر مقاومتی کردن اقتصاد گفت: رویکرد اصلی ما در کارهای جهادی توجه به اقتصاد مقاومتی است، بسیج مؤثر ترین نقش در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی را می تواند داشته باشد.
عزیزی ورود بسیج به اقتصاد مقاومتی را به دو صورت دانست و اظهار کرد: یکسری از فعالیت های مبتنی بر آموزش مردم و ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی است، گروه دیگر فعالیت های بسیج سازندگی در جهت توانمند سازی روستاها و مناطق محروم و استفاده از ظرفیت های موجود در آن که موجب محرومیت زدایی خواهد شد.
وی با بیان اینکه تفاومت بسیج با دیگر ارگان ها ساختن آینده کشور است خاطرنشان کرد: بسیج ضمن پیش بینی و تحلیل آینده کشور، تلاش حداکثری خود را برای ساختن آن نیز می نماید.
به گزارش خبرگزاری بسیج مسئول سازمان بسیج سازندگی خواستار حمایت از دولت از فعالیت های سازندگی بسیج شد و گفت: فعالیت بدون چشمداشت 3هزار گروه جهادی امر ارزشمندی است که باید از آن حمایت و قدردانی شود.
وی با بیان اینکه بسیج خالق شرایط بوده و همیشه در صدر میادین انقلاب حضور داشته است افزود: با توجه به سابقه فعالیت های اقتصادی بسیج در زمینه های اقتصادی، این نیروی مردمی یک فرصت بسیار خوب برای مأموریت بزرگ اقتصاد مقاومتی است.
عزیزی با اعلام خبر تخصیص بیش از هزار و500 میلیارد تومان از بودجه بسیج به کارهای سازندگی بیان کرد: ما باورمان بر این است که با شعار نمی توان کاری را به پیش برد مگر آنکه اراده و روحیه بسیجی را وارد میدان کنیم.
وی در خصوص فعالیت های سازندگی پیش رو در سال جاری گفت: 59 بیمارستان صحرایی به همراه 95 تیم تخصصی و فوق تخصصی پزشکی از پیش بینی های ما در سال جاری است که به همت سازمان بسیج جامعه پزشکی صورت می گیرد.
وی تأسیس 40هزار واحد اقتصاد مقاومتی در سال جاری را از فعالیت های مهم پیش رو دانست و گفت: تأسیس این واحدهای در جهت کارآفرینی در کشور می باشد.
مسئول سازمان بسیج سازندگی توسعه صنایع و افزایش تولیدات داخلی را از دیگر اهداف این سازمان دانست و اظهار کرد: امکان بازگشت روستاییان از شهرها برای ما اهمیت بالایی دارد که در همین جهت نیز برنامه هایی داریم.
وی با بیان اینکه قراردادی با وزارت آموزش و پرورش و سازمان نوسازی را مبنی بر تأسیس و نوسازی بیش از 80هزار واحد آموزشی رامنعقد کرده ایم گفت: بر اساس این قرار داد ما نیروی انسانی جهت ساخت و ساز و مبلغ 8 میلیارد تومان را تأمین می کنیم، سازمان نوسازی مصالح مورد نیاز این پروژه را تأمین می کند و وزارت آموزش و پرورش نیز موظف به پرداخت حقوق اساتید و معلمان این مراکز آموزشی است.
عزیزی ادامه داد: ما به تعهدات خود عمل کرده ایم اما تا کنون وزارت آموزش و پرورش آمادگی خود را برای شروع پروژه اعلام نکرده است.
انتهای پیام./
مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: