يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۲۱:۰۲:۲۵
کد خبر: ۳۳۲۸۸
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۵
معاون روحانیت و حوزه های علمیه نهاد نمایندگی ولی فقیه در استان فارس گفت: قرارگاه فرهنگی محدودیتی در حوزه فرهنگ ندارد و موظف به دخالت و تاثیرگذاری در این بخش است.

به گزارش بسیج هنرمندان وبه نقل ازخبرگزاری ایرنا،  حجت الاسلام امین رصاف شنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: با توجه به وجود ضرورت ها در بخش فرهنگ، قرارگاه فرهنگی استان فارس برای نخستین بار در کشور راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه در این قرارگاه جبهه فرهنگی تشکیل می شود و همه افراد باید در این قرارگاه مشارکت کنند افزود: این قرارگاه، مدیریت کار فرهنگی را بر عهده دارد به طوری که موانع اجرایی در بخش فرهنگ استان را مرتفع می کند.

رصاف با بیان اینکه روحیه قرارگاهی و فرهنگ قرارگاهی، اولویت ها ما در راه اندازی این حوزه فرهنگی است اظهارداشت: حرکت در قرارگاه بر اساس نقشه انجام می شود که جزیره ای عمل نکردن دستگاهها ، عدم موازی کاری، تحرکات به موقع در عرصه های مختلف و هم افزایی را به دنبال دارد.

وی اضافه کرد: عموم مردم و مسوولان باید در بخش فرهنگ جامعه دغدغه و مشارکت داشته باشند زیرا موفقیت در بخش فرهنگ جامعه، نیازمند حرکت قرارگاهی است.

وی عنوان کرد: مطالبه گری از مسوولان یکی از رویکردهای ما در قرارگاه فرهنگی است که مسوولان باید پاسخگوی عملکرد خود باشند.

عضو جامعه روحانیت شیراز در بخش دیگری از سخنان خود افزود: دو نهاد دانشگاه و حوزه علمیه تاثیر بسزایی در فرهنگ، سیاست و اقتصاد جامعه دارد که ارتباط این دو نهاد، بسیاری از معضلات جامعه را برطرف می کند.

وی با بیان اینکه استان فارس در بسیاری از بخش ها در کشور پیشتاز است گفت: بر این اساس شورای هم افزایی دانشگاه و حوزه های علمیه استان فارس به ریاست نماینده ولی فقیه در فارس و جانشینی استاندار فارس راه اندازی شده است.

رصاف بیان کرد: این شورا در خصوص فراهم سازی زمینه مشارکت حوزه و دانشگاه، ارتباط بین دستگاه های اجرایی و دانشگاه ها و تقویت فرهنگ جامعه تلاش می کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به راه اندازی قرارگاه قرآنی استان فارس اظهارداشت: قرارگاه قرآنی یکی از شاخه های قرارگاه فرهنگی استان است که از ظرفیت فعالان، موسسات و سازمان های مردم نهاد قرانی برای قطب قرآی شدن فارس استفاده خواهد کرد.

رصاف اضافه کرد: معرفی استان فارس به عنوان قطب قرآنی در کشور یکی از دغدغه های جدی در استان است که با راه اندازی این قرارگاه این مهم محقق می شود.

سخنگوی جامعه مدرسین حوزه های علمیه فارس گفت: مرجع عالی قدر جهان تشیع آیت الله العظمی مکارم شیرازی در بحث قطب قرآنی شدن استان فارس حمایت کرده است.

وی ادامه داد: استان فارس ظرفیت های بلقوه ای در فعالیت های قرآنی دارد گفت: زمینه های قطب قرآنی شدن در استان فارس وجود دارد که نقاط ضعف در این بخش باید مرتفع شود.

رصاف در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: با مشارکت خیران و نیکوکاران استان فارس در صدد احداث زائر سرای وی‍ژه ای برای اقشار کم بضاعت استان فارس در مشهد الرضا هستیم که قرار است تا مهرماه جاری بنیاد زایر سرای حضرت رضا(ع) قطعه زمینی برای این مهم، اختصاص دهد.

وی همچنین با اشاره به تقویت زیرساخت های حوزه ای علمیه فارس گفت: فارس ظرفیت بلقوه ای در بخش حوزه های علمیه است که فضای نرم افزاری وسخت افزاری در استفاده از این ظرفیت ها باید فراهم شود.

رصاف با بیان این مطلب که هم اکنون بیش از هفت حوزه علمیه با 800 طلبه تحت اشراف نماینده ولی فقیه در فارس فعال است گفت: ساختمان های حوزه های علمیه استان نیازمند بازنگری و تقویت است که امیدواریم امسال در بخش ساخت و ساز، مسکن و رفاه حوزه های علمیه شاهد تحول شایسته باشیم.

وی بیان کرد: حمایت جدی از مدارس امین در استان فارس، تأمین نیازهای تبلیغی استان و اعزام مبلغان به مناطق مورد نیاز در استان از برنامه های قابل پیگیری امسال نهاد نمایندگی ولی فقیه در فارس است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جنایات گروه تروریستی داعش در عراق گفت: این حرکت های تروریستی با حمایت عربستان انجام می شود که به ضرر عربستان است و دامن گیر آنها خواهد شد.

رصاف بیان کرد: عربستان باید راه خود را از تروریست های داعش جدا کند و خود را بازیچه وهابیت نکند تا کشورش دارای امنیت لازم به ویژه در بعد اقتصادی و سیاسی باشد.

نام:
ایمیل:
* نظر: