کد خبر: ۳۳۳۹۱
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۱
معاون روحانیت و حوزه‌های علمیه نهاد نمایندگی ولی فقیه در فارس خبر داد
معاون حوزه‌های علمیه و روحانیت نهاد نمایندگی ولی فقیه در استان فارس از تشکیل بنیاد زائرسرای حضرت رضا(ع) و احداث زائرسرای فارس در مشهد خبر داد.


خبرگزاری فارس: راه‌اندازی زائر‌سرای فارس در مشهد

به گزارش بسیج اساتید فارس به نقل از خبرگزاری فارس از شیراز، حجت‌الاسلام امین رصاف ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان اظهار داشت: هدف این بنیاد فراهم آوردن شرایط زیارت و برخورداری از امور فرهنگی طول سفر زیارتی حضرت رضا(ع) برای اقشار کم درآمد است.

وی افزود: در این زمینه بنا شده حداکثر تا مهرماه قطعه زمینی در مشهد در اختیار استان فارس قرار گیرد و با حمایت دستگاه‌ها و سایر مجموعه‌ها، احداث زائرسرا در آن انجام شود.

دبیر شورای هم‌افزایی حوزه و دانشگاه ادامه داد: در راستای تحقق نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری، فعالیت‌های اساسی در چند محور پیگیری شد که یکی از آنها راه‌اندازی قرارگاه فرهنگی استان فارس بود.

رصاف اضافه کرد: «قرارگاه» اصطلاحی است که توسط مقام معظم رهبری وارد حوزه ادبیات فرهنگی جامعه شد و نوعی از مدیریت فرهنگی چابک را در بر می‌گیرد که امور را رصد کرده و کارهای بر زمین مانده را به سرعت جمع می‌کند.

دبیر قرارگاه فرهنگی شیراز خاطرنشان کرد: فرهنگ قرارگاهی مبتنی بر اطاعت از یک فرماندهی کلان و بر اساس نقشه و برنامه حرکت کردن است.

به گفته وی، ضرورت قرارگاه از آن رو احساس می‌شد که از یکسو فعالیت‌های دشمن رصد شده و از طرق دیگر، کارهای موازی باعث هدر رفتن امکانات نشود.

رصاف خاطرنشان کرد: شاکله قرارگاه فرهنگی استان فارس حداکثر تا پایان ماه مبارک رمضان تکمیل می‌شود.

به گفته وی، قرارگاه قرآن نیز یکی از زیرشاخه‌های قرارگاه فرهنگی خواهد بود و از ظرفیت تمام موسسات قرآنی در راستای تبدیل فارس به قطب قرآنی کشور استفاده می‌شود.

معاون حوزه‌های علمیه و روحانیت نهاد نمایندگی ولی فقیه در استان فارس اضافه کرد: دیگر فعالیتی که نهاد به جد آن را در دستور کار قرار داد، ایجاد ارتباط بین حوزه و دانشگاه بود که در این راستا «شورای هم‌اندیشی و هم‌افزایی دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه استان فارس» تشکیل شد.

وی ابراز داشت: ریاست این شورا همانند قرارگاه فرهنگی استان بر عهده نماینده مقام معظم رهبری در فارس است و با توجه به حضور استاندار در کسوت معاونت شورای هم‌افزایی، انتظار می‌رود ارتباط دستگاه‌های اجرایی و دانشگاه ذیل آن بهتر رقم بخورد.

تقویت زیرساخت‌ حوزه‌های علمیه فارس و از جمله بیش از هفت حوزه علمیه که زیر نظر مستقیم نماینده مقام معظم رهبری در این استان است، دیگر موردی بود که وی به آن اشاره کرد و افزود: تحول در محورهای ساخت و ساز و رفاهیات حوزه‌های علمیه این استان به جد پیگیری می‌شود.

رصاف عنوان کرد: به سبب استقبال مردم از مدارس امین در حال حاضر تعداد این مدارس که فعالیت‌های فرهنگی آن زیر نظر روحانی مستقر اداره می‌شود به 12 مدرسه رسیده و این تعداد قابل افزایش است.




نام:
ایمیل:
* نظر: