يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۹:۵۹:۱۸
کد خبر: ۳۳۶۷۱
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۳ - ۰۱:۲۱
در نگاه به شخصیتهای مشهور جهان در طول تاریخ، دیدگاه این افراد در خصوص پوشش وحجاب تامل برانگیز است. در این گزارش از دیدگاه برخی هنرمندان و شخصیتهای مشهور جهان حجاب را بررسی مینمایم.

برتراند راسل

"از لحاظ هنر،مایه تاسف است که به آسانی به زنان بتوان دست یافت وخیلی بهتر است که وصال زنان دشوار باشد،بدون آنکه غیرممکن گردد."

ویلیام جیمز

"مرد جوان به دنبال چشمان پر از حیاست بدون آنکه بداند،حس می کند که این خودداری ظریفانه از یک لطف و رقت عالی خبر می دهد. حیا(ودرنتیجه عزیز بودن زن و معشوق واقع شدن او برای مرد) پاداش های خود را پس انداز می کند در نتیجه نیرو وشجاعت مرد را بالا می برد و او را به اقدامات مهم وامی دارد وقوایی را که در زیر سطح آرام حیات ما ذخیره شده است،بیرون می ریزد."

آلفرد هیچکاک

هیچکاک، بزرگترین فیلم ساز کلاسیک غرب است. وی می گوید:" من معتقدم که زن هم باید مثل فیلمی پر هیجان باشد. بدین معنی که ماهیت خود را کمتر نشان دهدو برای کشف خود، مرد را به نیروی تخیل و تصور زیاد ترس وا دارد. باید زنان پیوسته در همین شیوه رفتار کنند. یعنی کمتر ماهیت خود رامعرض نمایش قرار دهند و بگذارند مرد برای کشف آنها بیشتر به خود زحمت بدهد. زنان شرقی تا چند سال پیش به خاطر حجاب و نقاب و روی بندی که به کار می بردند خود به خود جذاب می نمودند و همین مسئله، جاذبه نیرومندی بدانها می داد. اما به تدریج با تلاشی که زنان این کشورها برای برابری با زنان غربی از خود نشان می دهند حجاب وپوششی که دیروز بر زن شرقی کشیده شده بود، از میان می رود و همراه آن از جاذبه جنسی او هم کاسته می شود."

چارلی چاپلین

وی که یکی از بازیگران کمدی مشهور جهان است در نامه ایی به دخترش می نویسد:" برهنگی بیماری عصر ماست ومن پیرم. شاید حرفهای خنده آور می زنم. اما به گمان من تن عریان تو باید مال کسی باشد که روح عریانش را دوست داری. دخترم، هیچ کس وهیچ چیز دیگر را در این  جهان نمی توان یافت  که شایسته آن باشد، که دختری ناخن پای خود را به خاطر آن عریان کند"

 رئیس انستیتو تعلیم وتربیت آلمان:

حضور مجزای دختران وپسران در کلاسهای درس مخصوصا در دوره ابتدایی می تواند در یادگیری دختران تاثیر به سزایی داشته باشد. در پی تحقیقات انستیتو پژوهشی پلانک آلمان میل ورغبت دختران برای یادگیری روش، مخصوصا علوم ریاضی در کلاسهای مختلط رضایت بخش نیست.

خبرگزاری جمهوری اسلامی به نقل از روزنامه لس آنجلس تایمز می گوید: این روزنامه طی مقالاتی می نویسد: برای پیروان وعمل کنندگان به اصول مذهبی یهودیت، ارتدکس واسلام، لباس تنها مساله راحتی وذوق وسلیقه نیست بلکه بیانگر گستردگی عقیده مذهبی آنهاست.

مذاهب خاصی وجود دارند که حد اعلای عفت را پوشش می بینند. اما این موضوع به هیچ وجه نباید به معنای یکنواختی، کسل کنندگان وشلختگی تلقی شود. در حال حاضر پیروان مذاهب قوانین مذهبی خودرا با مد درهم می آمیزند.

نویسنده این مقاله ضمن گفتگو با چند نفر از جمله خانم" شمیم شیخ" که آموزگار است به نقل از او می نویسد: باید زیبایی های خود را بپوشانیم تا سبب جلب توجه نادرست نشویم. ما نیز مدهای زیادی داریم وآن را در مقابل خانم ها وشوهرانمان ارائه می کنیم."

  

پیلیننت روث

"رواج فرهنگ برهنگی نه تنها آن را به صورت عادی ویک چیز بی اهمیت در نمی آورد، بلکه عطش روحی را افزایش می دهد."  

جرجی زیدان(نویسنده مشهور)    

اگر مقصود از حجاب، پوشانیدن تن وبدن است، این وضع قبل از اسلام وحتی پیش از ظهور دین مسیح، معمول بوده است وآثار آن هنوز در خود اروپا باقی مانده است.

ویل دورانت- نویسنده تاریخ تمدن

"آنچه بجوییم ونیابیم عزیز وگرانبها می گردد.  زیبایی به قدرت میل بستگی دارد ومیل با اقناع وارضا، ضعیف وبا منبع وجلوگیری، قوی می گردد. خوددرای از انبساط وامساک در بذل وبخشش، بهترین سلاح برای شکار مردان است. اگر اعضای نهایی انسان را در معرض عام تشریح می کردند، توجه ما به آن جلب می شد، ولی رغبت وقصد به ندرت تحریک می گردد.

مرد جوان به دنبال چشمان پر از حیاست وبی آنکه بداند، حس می کند که این خودداری ظریفانه از یک لطف ورقت عالی خبر می دهد."        

 

فرانتس فانون- جامعه شناس وفیلسوف فرانسوی

" هرچادری که دور انداخته می شود افق جدیدی را که برای استعمار ممنوع بوده در برابر او می گشاید وپس از دیدن هر چهره بی حجابی، امیدهای حمله ور شدن استعمار ده برابر می شود ودیدن در برخورد با زن محجبه، یک طرفه است وطرف مقابل نمی نواند او را بیند وزنی که دیده نمی شود تسلیم نمی گردد وخودر ا عرضه نمی کند."

ویکتور هوگو- نویسنده

" می گویندکه بردگی در اروپا از بین رفته است . اما بردگی همچنان ادامه دارد وبر زنان تحمیل می شود ونامش فحشاست."

 

ترولوپ- رمان نیس

یکی از دلائل نویسنده شدن او این بود که به دختران بیاموزد که عفت گوهری است که ارزش حفاظت دارد.                                                                                                               
نام:
ایمیل:
* نظر: