آخرین اخبار
کد خبر: ۳۳۸۲۹
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۷
در میزگرد بررسی «دور نهایی مذاکرات هسته‌ای» مطرح شد؛
نماینده جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز گفت: تیم مذاکره کننده هسته‌ای می پندارند که ایران تنها با اتکا بر ابرقدرت‌ها می‌تواند به رشد برسد؛ اما طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب این‌ها فرزندان انقلاب هستند و ما آن‌ها را قطعا خیانتکار نمی‌دانیم.

محمد اسماعیل عبدالهی پور در سومین میزگرد دانشجویی بررسی مذاکرات هسته ای در دفتر «خبرگزاری دانشجو» در شیراز با اشاره به اینکه اعضای تیم مذاکره کننده هسته ای خیانتکار نیستند، گفت: تیم مذاکره کننده هسته می پندارند که ایران تنها با اتکا بر ابرقدرت ها می تواند به رشد برسد؛ اما طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب این‌ها فرزندان انقلاب هستند و ما آن ها را قطعا خیانتکار نمی دانیم.

وی با بیان اینکه توافق نامه ژنو ابهامات عجیبی دارد، افزود: قبل از انقلاب در سال 94 تحقیقاتی در دانشگاه استیفن انجام شد که اگر ایران بخواهد تا سال 1995 به رشد برسد، باید 20 هزار مگاوات برق از طریق صنعت هسته ای تولید کند؛ اما در حال حاضر در راکتور بوشهر فقط 1000 مگاوات برق تولید می شود.

نماینده جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز با بیان اینکه دادن 10 هزار سانترفیوژ به ما یک توهین محسوب می شود، گفت: باید در مقابل توهین های طرف غربی مثل مذاکرات دور چهارم در وین مقاومت و ایستادگی کرد؛ این ها از اسلام و خودباوری ما می‌ترسند که نکند ایران بتواند راکتور هسته ای بسازد.

عبدالهی با اشاره به اینکه اختلاف اصلی ما با غرب در ظرفیت غنی سازی است، تصریح کرد: برای ما سوال است که تحریم ها چگونه لغو می شود؟ ما باید طبق توافقنامه ژنو یک بازه طولانی منتظر بمانیم تا قول های آنها عملی شود؛ اما در برابر آن تحریم ها چگونه و با چه مکانیزمی برداشته خواهد شد؟

وی با بیان اینکه باید در نگهداری راکتورآب سنگین اراک مقاومت کرد، افزود: برای ساخت راکتور آب سنگین اراک تا کنون هزینه های زیادی شده است و عاقلانه این است که خود دست به کار شویم و این مجموعه تحقیقاتی پزشکی را کامل کنیم؛ با توجه به اینکه عمر راکتور تهران رو به پایان است، برای تولید رادیو دارو ها به راکتور اراک نیاز داریم.

این فعال سیاسی دانشگاه شیراز با اشاره به محدودیت های تحقیقاتی و توسعه که در توافق نامه ژنو آمده است، گفت: با توجه به تناقض در صحبت های دولت مردان ما نگران این هستیم که بدون مشورت کار هایی را انجام بدهند، به صلاح مسئله هسته ای ما نباشد.

نماینده جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز به فرمایشات رهبر انقلاب مبنی بر اینکه « از همه‌ دولت ها بنده حمایت می کنم،از آن طرف اصرار دارم بر تثبیت حقوق ملت ایران، از جمله مسئله‌ حقوق هسته‌ای؛ اصرار داریم بر اینکه از حقوق ملت ایران یک قدم عقب‌نشینی نباید بشود. ما البته در جزئیات این مذاکرات مداخله نمی کنیم؛ یک خطوط قرمزی وجود دارد، یک حدودی وجود دارد، این حدود باید رعایت بشود؛ این را گفتیم به مسئولان و موظفند که این حدود را رعایت کنند؛ از هارت‌وهورت دشمنان و مخالفان هم واهمه‌ای نداشته باشند و ترسی به خودشان راه ندهند»، اشاره کرد و گفت: با توجه به صحبت های رهبری تحقیق و توسعه نباید متوقف شود و مسئولان باید بر دستاوردهایمان تعصب داشته باشند؛ جوان های ما با جان و دل پای این دستاوردها ماندند و چند نفر از دانشمندان عزیز این مملکت را از دست دادیم؛ ما دلواپس خون شهید شهریاری هستیم.

عبدالهی با بیان اینکه برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور راه های دیگری نیز وجود دارد، افزود: اگر به دانشجو بها دهند و از ظرفیتش استفاده کنند، خیلی از مشکلات حل می شود و به خیلی از پیشرفت ها خواهیم رسید، کشور ما در مقایسه با ترکیه، مصر و پاکستان که وابسته به آمریکا هستند، پیشرفت چشم گیری داشته است.

وی با بیان اینکه کسی حق دخالت در مذاکرات را ندارد، گفت: متاسفانه برخی آقایان در دولت و حاشیه دولت به خود این اجازه را می‌دهند در مورد مذاکرات هسته ای نطق های بی منطق و نا آگاهانه کنند؛ این جای تاسف است که نمایندگان مجلس ما در این رابطه سکوت اختیار کنند و خجالت می کشم بگویم این نماینده من است.

این فعال سیاسی دانشگاه شیراز تصریح کرد: طبق قانون اصل 77 عهد نامه ها و توافق نامه ها باید به تصویب نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی برسد.

نماینده جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز به صحبت آیت الله جوادی آملی مبنی بر اینکه «بعد از دست دادن با امریکایی ها انگشتان خود را بشمارید»، تصریح کرد: بنده با برگزاری این گونه مراسم دلواپسین موافق نیستم.

عبدالهی در پایان با اشاره به آیه 120 بقره گفت: «یهود و نصاری هرگز از تو خشنود نخواهند شد تا آنکه از آیین آنان پیروی کنی»؛ تیم مذاکره کننده هسته ای ما باید این آیه را همیشه در ذهن خود داشته باشند.

نام:
ایمیل:
* نظر: