کد خبر: ۳۴۹۰۲
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۸
آیت الله شب زنده دار جهرمی، استادی از جنس ادب و تهذیب بود.
به گزارش بسیج اساتید فارس به نقل از ایرنا، آیت الله شب زنده دار که مفسر قرآن کریم نیز بود، از چندی پیش بدلیل بیماری و کهولت سن در بیمارستانهای شهید بهشتی قم و مسیح دانشوری تهران بستری بود.

او در سال ۱۳۰۸ هجری شمسی در محله قدیمیˈسنانˈ جهرم دیده به جهان گشود، پدرش ˈکربلایی احمدˈ کاسبی ساده بود، حسین در هفت سالگی به مکتب خانه زادگاه خود رفت و در آن جا قرائت قرآن، خواندن و نوشتن و احکام شرعی را آموخت. 

شب زنده دار جهرمی سپس در نوجوانی به مدرسه خان یا همان زمانیه جهرم رفت و مشغول تحصیل شد و سپس در مدارس مقیمیه و منصوریه شیراز تحصیلاتش را ادامه داد.

وی در 18 سالگی و در سال ۱۳۲۶ هجری شمسی به شهر مقدس قم مهاجرت کرد تا به تحصیل علوم دینی زیر نظر اساتید برجسته زمان خود بپردازد. 

او ابتدا در مدرسه فیضیه و پس از مدتی در مدرسه حجتیه اقامت گزید و تحصیل کرد.

حضرات آیات ˈمحمد تقی بهجتˈ،ˈشیخ مرتضی حائریˈ،ˈسیدرضا بهاءالدینیˈ ،ˈسیدمحمدباقر سلطانی طباطباییˈ، ˈشیخ عبدالجواد اصفهانیˈ،ˈمیرزا محمد مجاهدی تبریزیˈ،ˈآقا سیدرضا صدرˈ، ˈشیخ عبدالرزاق قاینیˈ، ˈحاج سید حسین بروجردیˈ،ˈسیدمحمد محقق دامادˈ، ˈشیخ محمدعلی اراکیˈ، ˈروح الله خمینیˈ ،

ˈسیدمحمدرضا گلپایگانیˈ،ˈشیخ عباسعلی شاهرودیˈوˈسیدمحمدحسین طباطباییˈ اساتیدی بودند که آیت الله شب زنده دار جهرمی در محضر آنها شاگردی کرد. 

سابقه تدریس حوزوی آن عالم وارسته نزدیک به 40 سال است و از او آثاری فاخر با عناوین ˈتقریرات دروس خارج فقه و اصول آیت الله خمینی ˈ، ˈحواشی بر تفاسیر مجمع البیان و المیزانˈ، ˈشرح دعای مکارم الاخلاقˈ و ˈمجموعه یادداشت های مدون شده پیرامون مساله امامتˈ به یادگار مانده است.

از آیت الله شب زنده دار جهرمی همچنین مقالات متعددی در موضوعات اخبار غیبی و علوم دیگر قرآن، معاد و قیامت، آینده دنیا و... در مجلات مکتب اسلام، مکتب تشیع و معارف جعفری به چاپ رسیده است.
نام:
ایمیل:
* نظر: