جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۱:۵۵:۱۶
کد خبر: ۳۶۳۵۵
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۷
همزمان با سالروز ورود آزادگان:
همزمان با سالروز ورود آزادگان کتاب " شب های بی آسمان" ،26 مرداد ماه ساعت 17 در مجموعه فرهنگی هنری شیراز، نقد وبررسی می شود.
به گزارش بسیج هنرمدان وبه نقل از روابط عمومی حوزه هنری فارس، کتاب  " شب های بی آسمان" که از تولیدات حوزه هنری فارس است  خاطرات اسیر آزاده رمضان علی زارعی می باشد که توسط محمد محمودی نورآبادی نوشته شده و در سال 1392 از سوی انتشارات آسمان هشتم منتشر شد.

نویسنده   کتاب " شب های بی آسمان" گفت:  اسیر آزاده رمضان علی زارعی که اهل شهرستان خرامه است پیش از این خاطرات خود را نوشته و بهبنیاد حفظآثار و نشرارزش های دفاع مقدس فارس تحویل داده بود .

 محمودی نورآبادی افزود: به منظور نشان دادن رشادت ها و دلاورهای شهدا، آزدگان و رزمندگان سال های دفاع مقدس تصمیم گرفتم این خاطرات را با کمک راوی بازنویسی کنم و در غالب  تاریخ  شفاهی به جامعه عرضه نمایم.

 وی تاکید کرد: بازنویسی  خاطرات دوران جنگ در غالب کتاب باعث ماندگاری آنها و آشنایی نسل کنونی با بزرگ مردان آسمانی و زمینی دوران جنگ می شود.

مسوول دفتر مطالعات و ادبیات پایداري حوزه هنري استان فارس نیز در مورد این زمینه اظهار داشت: تاریخ شفاهی فرصتی است براي طبقات ساکت و خاموش جامعه، طبقه اي که اگر سراغشان گرفته نشود،اطلاعاتشان را با خود به گور خواهند برد.

نیما زارع  عنوان کرد:با این شیوه از تاریخ نگاري به کسانی که تریبونی،کتاب و رسانه اي براي سخن گفتن نداشته و ندارند، فرصتی دادهمی شود تا از خود و شنیده ها، دیده ها و نقش هایشان درمحور پیرامون صحنه ها و وقایع تاریخی بگویند .

نویسنده کتاب " شب های بی آسمان"در سال 1349 در روستایی مهرنجان از توابع شهرستان نورآباد ممسنی متولد شده است.

وی دارای مدرک  کارشناسی جغرافیایی نظامی است  و 27 ماه سابقه حضور در جبهه های جنگ را دارد.

 محمودی نورآبادی 11 کتاب چاپ شده دارد که کتاب های"سرریزون"، "خنده زار"، "هزار و یک جشن،" رنج"" از جمله این آثار است که به واسطه نگارش مطلوب آنها تاکنون جوایزی متعددی را از جشنواره های کشوری دریافت کرده است.

 کتاب "روشنایی شب" با حضور حمید اکبر پور نقد می شود.

 جلسه نقد وبررسی کتاب "شب های بی آسمان" به همت حوزه هنری فارس و با همکاری بنیاد حفظ آثار و نشرارزش های دفاع مقدس استان فارس وانتشارات آسمان هشتم برگزار می شود.
مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: