آخرین اخبار
کد خبر: ۳۶۷۴۴
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۷:۳۰
فعال دانشجویی دانشگاه آزاد شیراز گفت: مجلس باید علاوه بر مفاسد سیاسی، به مفاسد اقتصادی هم حساسیت نشان دهد.

مجتبی رئیسی با اشاره به تحریم‌های ظالمانه غرب گفت: راهی جز، روی آوری کشور از اقتصاد نفتی به اقتصاد دانش بنیان پیش روی ما نیست و در این راه دانشگاه‌ها و پا‌رک‌های علم و فناوری، موتور محرکه تحقق اقتصاد دانش بنیان هستند.


وی افزود: دانشگاهی که جولانگاه احزاب سیاسی و عرصه قدرت‌نمایی آنان برای یکدیگر باشد، نمی‌تواند به چنین مسئولیت خطیری جامه عمل بپوشاند؛ بنابراین معتقدیم فضای دانشگاه باید آرام؛ اما در عین حال پر تحرک و با نشاط باشد.

این فعال دانشجویی با اشاره به اینکه با سیاست‌های فرجی دانا حرکات آنارشیستی در دانشگاه‌ها تشدید شد، بیان داشت: با روی کار آمدن این افراد فضای جامعه به سمت و سوی حرکات آنارشیستی و تنش‌آور سوق داده شد که این برای جامعه مضر است.

رئیسی با ارائه تحلیلی از سخنان رئیس جمهور در اردبیل افزود: از قبل هم پیش‌بینی می‌شد که در صورتی که دولت نتواند مطالبات اقتصادی جامعه را پاسخ دهد، برای حفظ پایگاه اجتماعی خود، به حرکات سیاسی و فرهنگی‌ دست بزند که موجب ایجاد تنش در بین سطوح عالیه تصمیم گیری خواهد شد.

وی افزود: به نظر می‌رسد بخش‌هایی از دولت با هدف به نتیجه رساندن مذاکرات هسته‌ای به هر قیمتی، تلاش دارند تا با ایجاد دو قطبی سیاسی در جامعه، از سد مخالفان «یک توافق بد» عبور کنند و با نیروی رسانه‌ای خود، آنان را به انزوا بکشانند.

این دانشجو در با اشاره به رای دادگاه بین‌المللی لاهه و جریمه 54 هزار میلیارد تومانی ایران در این دادگاه بیان داشت: حداقل انتظار دانشجویان از نمایندگان مجلس این است که ضمن حمایت از دولت، در برابر بی‌قانونی‌ها و فسادها واکنش صریح و به موقع نشان دهند.

رئیسی گفت: دانشگاه سکوت مجلس در برابر جریمه 18 میلیارد دلاری، آن هم در شرایطی که برای بازگرداندن 4.2 میلیارد دلار پول ملت، آن امتیازات نامعقول و نامتوازن به طرف مقابل داده شد را تحمل نخواهد کرد! استیضاح وزیر نفت حداقل خواسته جامعه دانشگاهی از مجلسی است که ادعای اصولگرایی دارد و مجلس باید علاوه بر مفاسد سیاسی به مفاسد اقتصادی هم حساسیت نشان دهد.

نام:
ایمیل:
* نظر: