يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۲۳:۵۰:۰۷
کد خبر: ۳۷۲۰۸
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۰:۵۸
چندی است که ماهنامه صدای خنج، توانسته است با حضور خود، بخشی از رویدادهای سیاسی، اجتماعی، فرهنگی شهرستان خنج را اطلاع رسانی نماید. ماهنامه ای که کانون بسیج هنرمندان این شهرستان صاحب امتیاز آن است و خبرنگاران صدای خنج با جدیت در این زمینه فعالیت می کنند.

امروزه ضرورت حضور رسانه های بومی ومحلی در شهرستانها برکسی پوشیده نیست و نحوه ومیزان این  حضور نیز با توجه به فرهنگ ها وآداب وسنن نیز متفاوت می باشد."صدای خنج" ماهنامه ای است که با ضروریات ونیازها وفرهنگ بومی ومحلی شهرستان خنج آشنایی داشته و در راستای ارزشگذاری به  فرهنگ این شهرستان فعالیت می کند.

سعید علی آبادی، مدیر مسئول این ماهنامه و مسئول کانون بسیج هنرمندان شهرستان خنج، فعالیت صدای خنج را از سال قبل آغاز نموده است. به همین منظور با این مدیر مسئول گفتگو کردیم.  

-          صدای خنج از کجا آغازبکار کرد؟

در بهمن سال گذشته باتوجه به دغدغه های مقام معظم رهبری وتاکیدات ایشان برمسئله فرهنگ، که منجر به نامگذاری سال جدید نیز با همین مضمون گردید، ماهنامه ای را درجغرافیای شهرستان خنج چاپ نمودیم.  

در قبل شهرستان محروم از ماهنامه مکتوب بود و چند سایت خبری داشت که به لطف خداونددر بخش اخبار مکتوب ونوشتاری ورود پیدا کردیم. ماهنامه رانیز با نظرسنجی از مردم، "صدای خنج" نامگذاری کردیم و در همایش وحدت روحانیون اهل سنت وشیعه از نسخه اول ماهنامه رونمایی شد. در حال حاضر ماهنامه چهار دوره چاپ شده است.

-          عمدتا صدای خنج حاوی چه مطالبی است؟

صدای خنج حاوی مطالب اجتماعی، سیاسی وفرهنگی در حوزه شهرستان خنج است. مطالبی هم درقالب نقدبه مسئولان ومتولیان شهرستان داریم که البته نقد مطالبه گرانه را در صفحه مفتش پیگیری می کنیم.

 

-          نزدیکی ماهنامه شما با فرهنگ شهر خنج چگونه است؟

این شهر شهر مشترک بین برادران اهل سنت وبرادران شیعه است. با توجه به مسئله وحدت دربین برادران دینی اهل سنت وشیعه ماهنامه" صدای خنج"  سعی دارد عامل وحدت واشتراک گذاری باشد.

-          صدای خنج تاکنون چه موفقیتی را داشته و آیا مورد استقبال عمومی قرار گرفته است؟

یکی از موفقیت های این ماهنامه، بررسی مسائل روز شهرستان که درآن از انعکاس مشکلات شهرستان، بررسی روندپروژه های اقتصادی وفرهنگی و ورزشی و از همه مهمتر می توان ایجاد وتقویت نگاه مطالبه گری در بین خوانندگان آن است که در بیانات مقام معظم رهبری نیز مورد تاکید می باشد.

همین امر باعث گردید این نشریه مورد اقبال عمومی قرار گیرد تا آنجا که با توجه به تاخیر پیش آمده در چاپ این دوره از نشریه، شهروندان خنجی با ارسال پیام های کوتاه سراغ صدای خنج خودشان را بگیرند.

-          باتوجه به استقبالی که می فرمایید آیا صدای خنج جایگاه خود را یافته ودیدگاه افراد نسبت به آن چگونه است؟

بله، دیدگاه های مردم از این نشریه نگاه مثبتی است و متولیان نشریه از چاپلوسی در برابرمسئولان پرهیز می کنند وتلاششان برشنیدن حرف وندای مردم است.

-          تاکنون صدای خنج در درج مطالبش با دچار فراز ونشیب هم روبرو شده است؟

مسلما در فعالیتهای فرهنگی همیشه مشکلات فراوان هست. مانیز در دست اندازهای جاده فرهنگی مورد لطف برخی از دوستان شده ایم ولی در هرحال ما پای انقلاب ایستاده ایم واحترام ولطف مردم برای ماجذب کنند ه است. در واقع ما بدنبال ریشه ای کردن تفکر بسیج در بین عموم مردم هستیم حال دوره ایست که باید دل مردم را بدست آورد نه گوش مردم را. البته ما بدنبال تبلیغ ودر پی بزرگنمایی خودمان هم نیستیم.

-          هزینه نشر صدای خنج ازکجا تامین می شود؟

ماهنامه صدای خنج با هزینه های شخصی اداره می شود، خوب این یکی از واجبات بود چراکه روزی به فرمان رهبریمان در زمان دفاع مقدس جوانان ما از جان خود گذشتند وحال مانیزبانگاه به دغدغه های رهبرمان ازمال خود می گذریم. البته مردم لطف دارند و کار مارا می دانند، نسبت به ما محبت های معنوی دارند واز حرکت هایی که در پی احقاق حق خودشان باشد حمایت می کنند.

مسئولان نیز حمایت های معنوی را دارند. حمایت های سرهنگ همتی، فرمانده سپاه شهرستان خنج که پشتوانه ی و مایه دلگرمی اهالی صدای خنج هستند. همچنین راهنمایی های آقای حجت حسنی، مسئول سازمان بسیج هنرمندان فارس که راهگشای ما بوده است. از جانب سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان خنج وفرمانداری و تمامی ادرات شهرستان نیز حمایت های معنوی بسیاری می شود.

-          دیگر فعالیتهای رسانه ای این شهرستان چگونه است؟

هم اکنون 4سایت خبری در این شهرستان فعالیت می کنند که با این سایتهای خبری در خنج نیز ارتیاط وتعامل داریم وخوشبختانه توانسته ایم کانون خبرنگاران را دراین  شهرستان راه اندازی کنیم.

 

-          روی سخن پایانی شما؟  

درپایان از مسئولان خواهشمندیم آستانه نقد پذیری خود را بالا ببرندونگاه به نقد را عامل تخریب شخصیت خود نپندارند. ماهمگی در پی حل ورفع معضلات شهرستان وضعفهای یکدیگر هستیم ودر برابر نقد نباید جبهه گیری کنیم. نقدباعث ایجاد سازندگی وپویایی می شود. نقد پذیری آرزوی تمامی رسانه هاست.                        

 

 

نام:
ایمیل:
* نظر: