کد خبر: ۳۷۳۱۰
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۹
استاد دانشگاه آزاد شیراز:
رفتار تابعی از افکار است. هرگاه افکار عوض شد رفتار هم تغییر می کند و این باعث می شود در یک کشور نافرمانی مدنی، مقاومت غیر قانونی و آشوب گری که نمونه آن را در فتنه 88 مشاهده کردید روی دهد.

به گزارش بسیج اساتید فارس، استاد غلامرضا صفرپور در همایش جنگ نرم دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید باهنر شیراز در جمع اساتید خواهر بسیجی در خصوص مقوله جنگ نرم به ایراد سخنرانی پرداخت.

در ابتدا وی به تالیف جنگ نرم پرداخت از جمله اینکه جنگ نرم روشی است برای غلبه ی یک طرف بر طرف دیگر بدون استفاده از ابزار قهرآمیز یا تحمیل اراده خود بر رقیب از طرق جلب نظر وی بدون بکارگیری ابزار نظامی.

استاد دانشگاه آزاد شیراز استفاده هدفمند از ابزار تبلیغاتی رسانه ای به منظور تاثیر گذاری بر افکار یک ملت جهت تغییر بر رفتار آن ملت در راستای اهداف مجری جنگ نرم را از اهداف جنگ نرم دانست.

 وی تفاوت جنگ نرم با جنگ سخت را در تاثیر گزاری متفاوت آنها دانست و گفت: جنگ سخت ستیز با جسم جان است و جنگ نرم ستیز با روح و روان و اندیشه انسان. 

صفر زاده در ادامه افزود: رفتار تابعی از افکار است. هرگاه افکار عوض شد رفتار هم تغییر می کند و این باعث می شود در یک کشور نافرمانی مدنی، مقاومت غیر قانونی و آشوب گری که نمونه آن را در فتنه 88 مشاهده کردید روی دهد. استاد علوم سیاسی دانشگاه آزاد شیراز ادامه داد: مجری جنگ برای رسیدن به اهداف خود در کشور رقیب نیاز به 3 بازوی عملیاتی دارد بازوی فکری , رسانه و اجرایی که بازوهای عملیاتی به خوبی نقش خود را در فتنه 88 پیاده کردند.

وی برای مستند کردن سخنان خود کلیپ هایی را به نمایش گذاشت و در پایان قرارشد در کارگاه جنگ نرم با اساتید شرکت کننده مفاهیم قدرت نرم و تهدید نرم مورد بررسی قرار گیرد.

پایان خبر/224224

 

نام:
ایمیل:
* نظر: