شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۶:۰۳:۲۸
کد خبر: ۳۷۳۲۵
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۰
مدیر حوزه ریاست آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) گفت:جشنواره ادبی هنری حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ(ع) در سال های های آینده باید به یک جریان اثرگذار فرهنگی در کشور و جهان اسلام تبدیل شود.

به گزارش بسیج هنرمندان وبه نقل از ایرنا، حجت الاسلام محسن اسماعیل پور ، شامگاه یکشنبه در آیین اختتامیه نخستین جشنواره منطقه ای ادبی هنری شاهچراغ(ع) در شیراز بیان کرد: حرم شاهچراغ(ع) باید مرکز تولید محصولات فرهنگی جنوب کشور و جهان اسلام باشد و تحقق این هدف ارزشمند نیازمند همت هنرمندان است.

 

وی افزود:با توجه به نامگذاری حرم شاهچراغ (ع) از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) و همچنین مطالبه فرهنگی ایشان در این زمینه ، وظیفه مردم استان فارس را سنگین تر کرده است .

 

اسماعیل پور ادامه داد:برای پاسخگویی شایسته به مطالبه رهبر فرزانه انقلاب ، فعالیت های فرهنگی در اولویت نخست این آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) قرار گرفته زیرا این حرم مطهر کانون فعالیت های فرهنگی و مذهبی جنوب کشور است.

 

وی بیان داشت: می کوشیم فضای ابراز ارادت اقشار مختلف مردم به ویژه هنرمندان را برای خدمت به این آستان مقدس فراهم کنیم و در این زمینه باید فضای انجام خدمت تخصصی و صنفی در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) به نحوی شایسته ایجاد شود.

 

مشاور تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) اظهار کرد:هنر آمیخته با مبانی دینی و اسلامی ماندگار و اثر گذاراست و با توجه به فطرت اصیل هنر و ذات الهی این دو مقوله باهم ارتباط مستقیم دارند .

 

اسماعیل پور افزود:هنرمندان در ادوار مختلف با خلق آثار هنری برای تکریم و احیای مبانی دینی کارهای ارزشمند ارائه کرده اند.

 

وی به برپایی نخستین جشنواره ادبی هنری شاهچراغ (ع) اشاره کرد و گفت:این جشنواره در پنج رشته شعر، داستان، عکس، پوستر و خوشنویسی و با شرکت هفت استان جنوبی کشور شامل بوشهر، خوزستان، کرمان، هرمزگان، کهگیلویه و بویراحمد ، فارس و سیستان و بلوچستان برگزار شد.

 

او گفت:هدف از برگزاری این جشنواره ، توجه به جایگاه فرهنگی، هنری سومین حرم اهل بیت (ع) در ایران، گسترش فعالیت های فرهنگی، هنری، ادبی و مذهبی مرتبط با سیره ائمه معصومین(ع) به ویژه حضرت احمد بن موسی الکاظم شاهچراغ(ع)و پاسداشت پدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی، هنری در زمینه سیره و شخصیت این امامزاده جلیل القدر است.

 

اسماعیل پور ادامه داد:این جشنواره به لحاظ کمی و کیفی در سطح بسیار مطلوبی برگزار و بیش از دو هزار و 500 اثر فاخر به دبیرخانه این رویداد هنری ارسال شد.

 

او گفت: ارسال این تعداد آثار در نخستین سال برگزاری جشنواره ، بیانگر ایجاد زمینه مناسب برای حضور هنرمندان و ارادتمندان به آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) است.

 

در این آیین برگزیدگان بخش های مختلف این جشنواره معرفی و تقدیر شدند.

نام:
ایمیل:
* نظر: