کد خبر: ۳۷۵۷۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۶
گفتگوی بسیج مداحان فارس با خادمین حرم امام رضا(ع):
انگار نمی خواستند دل ما را بشکنند شاید در فکرشان این جمله گذر می کرد که مگر خادمی حرم امام رضا(ع) و دل شکستن هم میشود؟! ما هم از فرصتی که در اختیارمان قرار گرفت با بچه محل های امام رضا(ع) همکلام شدیم که در ادامه متن این گفتگو را می خوانیم.
وقتی پای حرف هایشان که می نشستی مجذوبشان می شدی انگاری دلشان را در درست گرفته بودند و حرف می زدند. هوا را هم که بیشتر استشمام می کردی بوی پرچم صحن رضوی همه جا پیچیده بود و ناگهان دلت یاد گنبد زرد رضا(ع) می افتاد. با خودمان گفتیم گرچه از حرم دوریم اما کنار خادمین امام رئوف نشستن و از حال و هوای حرم پرسیدن هم حس قرب یار را به ما می دهد.
بعد از مراسمی که در حسینیه عاشقان ثارالله داشتند از آنها خواستیم که چند دقیقه ای را با بسیج مداحان فارس رسانه مذهبی سومین حرم اهل بیت(ع) به گفتگو بنشینند اما نگران از این بودند که شاید دیرتر به مراسم بعدی برسند ولی وقتی نظر به چهره ما کردند، گفتند: حالا چند دقیقه ای هم وقت داریم!
انگار نمی خواستند دل ما را بشکنند شاید در فکرشان این جمله گذر می کرد که مگر خادمی حرم امام رضا(ع) و دل شکستن هم میشود؟!
ما هم از فرصتی که در اختیارمان قرار گرفت با بچه محل های امام رضا(ع) همکلام شدیم که در ادامه متن این گفتگو را می خوانیم.

* چطور شد که خادم حرم شدید؟
چون از نوجوانی اطراف حرم و بقول معروف بچه محل امام رضا(ع) بودم از این جهت خیلی علاقه داشتم تا این سعادت نصیبم شود که الحمدالله از 25 سال قبل تاکنون مشرف به خادمی هستم.

* خادمی حرم رضوی چه شرایطی می خواهد؟
شرایط که الحمدالله آسان است. اولین مورد بومی بودن افراد است. از نظر سنی هم باید زیر 25 سال و البته متأهل باشند. مدرک تحصیلی هم لیسانس و بالاتر.

*بهترین خاطره از معجزات و کراماتی که در حرم اتفاق افتاده و خودتان دیده اید را نقل کنید؟

در یک روز که نوبت شیفت بنده در پشت پنجره فولاد بود دیدم یک خانمی که بعدها فهمیدم زابلی بوده است بهمراه دو فرزندش با امام رضا(ع) درد و دل می کند. بعد از آن به سمت من آمد و پرسید صندوق رضا(ع) کجاست؟ امام قبل از اینکه خواستم به او نشان دهم پرسیدم مگر مبلغ اهدایی شما چقدر است؟ گفت: پانصد هزار تومان. گفتم: این مبلغ زیاد است و به شما نمی خورد! اما او شروع کرد به تعریف کرامتی که دو سال قبل برایشان رخ داده بود و گفت: 2 سال پیش وقتی فرزند نابینایم را برای درمان به خارج برده بودیم و در ایران هم به هر دکتری که مراجعه کردیم علاجی حاصل نشد به امید کرم اهل بیت(ع) به مشهدالرضا آمدیم. وقتی وارد حرم شدیم و به پیش پنجره فولاد رسیدم، نذر کردم که اگر فرزندم شفا یابد پانصد هزار تومان به حرم اهدا کنم. چند دقیقه ای نگذشت که دیدم فرزندم بلند شد و بصورت من دست می کشد و نگاه می کند که در آنجا متوجه شدم بینا شده است. بعد از آن دوسال من و شوهرم در مزارع کار کردیم تا مبلغ نذر خود را جمع کنیم و تعهدمان را به این امام رئوف پرداخت نماییم.

* چندین سال است که خادمین حرم رضوی در دهه کرامت به استان های مختلف از جمله سومین حرم اهل بیت(ع) سفر می کنند، پیام این حرکت چیست؟
این کار اثرات وضعی خیلی بابرکتی داشته است مثلا همین امروز در بازدیدی که از زندان شیراز داشتیم رئیس زندان به ما گفت: از سال پیش تاکنون که پرچم حرم را به داخل مجموعه بردیم جرائم داخلی زندان کاهش پیدا کرده که این یک اثر وضعی همین حرکت بوده است. دیگر از این بهتر می خواهیم!


انتهای پیام/224224
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: 0
انتشار یافته: 2
روزبه
|
Iran, Islamic Republic of
|
08:51 - 1393/06/24
0
0
سلام خدا قوت
لطفا مطالعه بفرمائید
اگه دوست داشتید درج بفرمائید
یاعلی
http://www.hadinews.ir/?q=node/4025
Lefty
|
Russian Federation
|
23:09 - 1395/02/06
0
0
Anon, yes! I wish the black community would realize that it's so bad, that we are beyond rolnetabuds and comments. It is so bad we have to mobilize our best trained, hardest working, best intentioned and most caring troops to fight. It is crucial. We must get to the roots!
نام:
ایمیل:
* نظر: