آخرین اخبار
کد خبر: ۳۸۱۷۶
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۹
کارگاه آموزشی کرسی‌های آزاد اندیشی به همراه اجرای کرسی با موضوع "می‌خواهم شاغل باشم..." در دوره راهبردی خط امام فارس برگزار شد.

کارگاه آموزشی کرسی‌های آزاد اندیشی به همراه اجرای کرسی با موضوع "می‌خواهم شاغل باشم..." در دوره راهبردی خط امام فارس برگزار شد.

در این برنامه، دو دانشجوی مخالف اشتغال زنان و دو دانشجوی موافق اشتغال زنان به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند.

امیری و اسدی که به عنوان موافق اشتغال زنان حضور داشتند، معتقد بودند که جامعه نیازمند حضور زنان بوده و یک زن به عنوان فردی که وظیفه تربیت فرزند بر دوش دارد، نیازمند است که آسیب‌های جامعه را بشناسد و برای کسب این شناخت، نیاز است که در جامعه حضور داشته و شاغل باشد.

گروه موافق اشتغال زنان در خارج از خانه بیان کردند: فعالیت و اشتغال، روح و روان فرزند را می‌سازد و در صورت ایجاد محیطی امن و سالم، زن می‌تواند در جامعه فعالیت داشته باشد.

بهزادی و قبادی به عنوان مخالفان اشتغال زنان در جامعه معتقدند: بدون ضرورت، زن نیازی به شغل ندارد.

آنان بیان کردند: چون زنان در زندگی از حمایت مالی پدر و همسر با عنوان نفقه برخوردارند؛ بدون احساس اضطرار و وجود ضرورت، نیازی به اشتغال زن نیست.

مخالفان گفتار خود را با این حدیث به پایان رساندند که "بهترین زنان کسانی هستند که نه مردان آن‌ها را ببینند و نه آن‌ها مردان را."


به دلیل عدم برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌های استان، تعداد قابل ملاحظه‌ای از دانشجویان حاضر در جلسه، پیش از این، در مناظره‌ها یا کرسی‌های آزاداندیشی شرکت نکرده بودند و مشاهده چنین جلسه‌ای که بیشتر جنبه تمرینی و آموزشی داشت، از جمله نقاط قوت این دوره از طرح ولایت استانی‌ بود.

نام:
ایمیل:
* نظر: