شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۶:۱۵:۲۹
کد خبر: ۳۸۹۹۵
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۸
پایگاه اطلاع رسانی بسیج هنرمندان فارس، خبرخوان هفته، که حاوی خلاصه آخرین اخبار ورویدادهای هنری استان فارس را درهفته ای که گذشت منتشر می کند.

خبرخوان هفته

پایگاه اطلاع رسانی بسیج هنرمندان فارس، خبرخوان هفته، که حاوی خلاصه آخرین اخبار ورویدادهای هنری استان فارس را درهفته ای که گذشت منتشر می کند.

 

 

**** 31/6/1393

نوجوان شیرازی بهترین پیانیست هشتمین جشنواره موسیقی جوان شد

در آیین پایانی هشتمین جشنواره موسیقی جوان که در تالار وحدت برگزار شد برگزیدگان بخش‌های مختلف معرفی شدند.

در این جشنواره آناهیتا جمشیدی پیانیست شیرازی اول شد و سبا کوهبُر نوجوان فلوتیست جایزه مقام سوم را به خود اختصاص داد.

 

در بخش نوازندگی پیانو در رده سنی الف(10 تا 15 سال) با اهدای تندیس نقره ای، لوح تقدیر و جایزه نقدی، آناهیتا جمشیدی از شیراز را حائز رتبه اول،در بخش نوازندگی فلوت هیات داوران  سبا کوهبُر از شیراز را حائز رتبه سوم دانستند.

 

 

 

 

 

**** 31/6/1393

مرکز مطالعات و برنامه ریزی هنر فارس در هفته دفاع مقدس راه اندازی می شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت: در هفته دفاع مقدس مرکز مطالعات و برنامه ریزی هنر فارس رسماً کار خود را آغاز خواهد کرد.

دکتر بهزاد مریدی، در اين باره افزود:خاطرات دوران دفاع مقدس آنقدر عزیز و گرامی است که هیچگاه از قلوب و یادها فراموش نمی شود لذا اساس کار این مجموعه هنری به میمنت و یمن هفته دفاع مقدس ، تجلیل از تصویرگران رشته های مختلف هنری به ویژه هنرمندان فعال در عرصه هنر دفاع مقدس متمرکز شده است.

وی بیان کرد: علاوه بر این ، فعالیت های این مجموعه بر مبنای هویت های انقلابی مسجل شده براساس کیفیت و یک تقویم سالانه، تنظیم و از هنرمندان طی فواصل زمانی بر مبنای مناسبت های خاص تجلیل خواهد شد.

وی اظهار داشت: بنای ما کار ما در مرکز مطالعات و برنامه ریزی هنر فارس بر این است تا مبانی مرتبط هنری و شاخص های آن ، برنامه ریزی بموقع و اجرای بهنگامی داشته باشند.

 

 

 

 

 

 

 

**** 1/7/1393

فیلم "بچه های خورشید" به تالار حافظ شیراز می آید

فیلم کوتاه "بچه های خورشید" اثر رامین شهمنش بابازی سیدعلی اصغرمحدث پس ازسالها دوری ازبازیگری در تالار حافظ شیراز اکران می شود.

سه فیلم، شهید زین الدین، بچه های خورشید و فیلم مستند کرکید از آثار رامین شهمنش فیلمساز شیرازی توسط انجمن فیلم و عکس شیراز به نمایش در می آیند.

 

همچنین فیلم کوتاه بچه های خورشید با حضور هنرجویان آموزشگاه خورشید از دیگر آثار رامین شهمنش است که در این برنامه بابازی سیدعلی اصغرمحدث پس ازسالها دوری ازبازیگری برروی پرده نقره ای اکران می شود.

 

دیگر فیلمی که قرار است توسط انجمن فیلم وعکس شیرازاز این فیلمساز اکران شود فیلم کرکید است که به آداب و رسوم ایل قشقایی در فارس می پردازد.

 

 

 

 

**** 1/7/1393

نمایشگاه عکس ' راه ماندگار ' در شیراز گشایش یافت

همزمان با نخستین روز از هفته دفاع مقدس ، نمایشگاه عکس عکاسان خبری استان فارس با عنوان 'راه ماندگار' در نگارخانه وصال شیراز گشایش یافت.

در این نمایشگاه 63 قطعه عکس در اندازه 50 در 70 از 10 عکاس رسانه های استان فارس با موضوع دفاع مقدس و شهدا، به نمایش گذاشته شد.

این تعداد عکس از بین 179 اثر ارسالی از عکاسان خبری استان فارس برای ارائه در این نمایشگاه برگزیده شده است.

 

 

 

 

**** 1/7/1393

دو فیلم از هنرمندان فارس در اصفهان نمایش داده می شود

روابط عمومی حوزه هنری استان فارس اعلام کرد:دو فیلم تئاتر از هنرمندان فارس در آذر امسال در تالار هنر شهر اصفهان نمایش داده می شود.

این دو نمایش 'وین شرح بی نهایت' و 'باد که می نویسد' به کارگردانی فرهاد ارشاد و از تولیدات پیشین واحد نمایش حوزه هنری فارس است.

نمایش ' باد که می نویسد ' در 16 آذر و ' وین شرح بی نهایت ' در 23 آذر امسال در مکان یاد شده نمایش داده خواهد شد.

 

 

 

**** 1/7/1393

هنرمند حوزه هنری فارس، بازیگر برتر جشنواره منطقه پنج 'سوره ماه' شد

لادن کامیاب، هنرمند حوزه هنری استان فارس با بازی درخشان در نمایش' اتاق گمشده' به عنوان بازیگر برتر جشنواره منطقه پنج 'سوره ماه' کشور معرفی شد.

جشنواره 'سوره ماه' یکی از جشنواره های مهم و اثر گذار عرصه تئاتر کشور است که بیست و سومین دوره آن با شعار معنویت ،اندیشه و هنر برگزار شد.

منطقه پنج این جشنواره با حضور 10 نمایش از استان های بوشهر، ایلام ،خوزستان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، هرمزگان برگزار شد که در بخش بازیگر برتر زن 'لادن کامیاب ' هنرمند با استعداد حوزه هنری فارس توانست مقام برتر را کسب کند.

 

نمایش 'اتاق گمشده' با محتوای جنگ به نویسندگی مسعود احمدی، کارگردانی سید امین پرس و با بازی لادن کامیاب و سیامک کمالی درجشنواره منطقه ای پنج «سوره ماه» اجرا شد.

  

 

**** 31/6/1393

شعر مشکات در پایان نخستین جشنواره شعر شاهچراغ(ع)

نخستین جشنواره شعرمشکات با محوریت حضرت شاهچراغ (ع)، بامعرفی برگزیدگان به کار خودپایان داد.

 

این آیین که با حضور معاونت هنری اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی فارس وهیئت داوران وشاعران برجسته فارس برگزار گردید ضمن تقدیر از برگزیدگان نخستین جشنواره شعر مشکات، برگزیدگان به شعر خوانی اثر برگزیده خود پرداختند.

 

گفتنی است نخستین جشنواره شعر حضرت شاهچراغ(ع)، به همت سازمان بسیج هنرمندان فارس وبا همکاری اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی فارس، آستان مقدس احمدی ومحمدی، حوزه هنری استان فارس، سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری شیرازو دانشگاه آزاد اسلامی زرقان، با محوریت حضرت شاهچراغ(ع) برگزار گردید.

 

 

حجت حسنی، مسئول سازمان بسیج هنرمندان فارس، در این مراسم گفت: بهترین وکوتاهترین راه معرفی حضرت شاهچراغ(ع) استفاده از زبان هنر است و جشنواره شعر شاهچراغ(ع) اتفاق مبارکی است که گام اول خودر را محکم برداشت وبا ایجاد انگیزه در میان شاعران فارس فعالیت خود را آغاز نمود.

 

محمدرضا مریدی، معاون هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، نیزباحضور در این آیین بیان داشت: هنر ارزشی یک هنر موزه‌ای از جنگ و جبهه نیست،‌ این هنر بهره‌گیری از ارزش‌های زندگی و متعهد به عدالت است.

 

این مسئول فرهنگی با اشاره به حضور نظریه پردازان هنرارزشی در عرصه هنر، عنوان داشت: افرادی کمی هستند که نظریه پردازهنر ارزشی هستند و تلاش ما در اداره ارشاد بر این است که آفریده‌های هنرمندان را سازماند‌هی کنیم البته  نه به‌صورت اداری بلکه نوشته‌های هنرمندان را بازخوانی کنیم وآنها رامورد استناد و ارجاع قرار دهیم.

 

 

 

 

 

 

 

**** 4/7/1393

«بوی خوش سیمرغ»درشیرازبه مشام رسید

علی نقی رزاقی، کارگردان پیشکسوت تئاتر فارس پس از 15 سال ازنخستین اجرای «بوی خوش سیمرغ»، بار دیگر این نمایش را در تالار احسان شیراز روی صحنه برد.

 

این نمایش موسیقایی بر اساس منطق الطیر شیخ عطار است و در حدود ۱۵۰ دقیقه به درازا می انجامد که در این مدت حرکت موزون پرندگان به سوی سیمرغ را نمایش می دهد.

 

 

**** 4/7/1393

مدیرکل فرهنگ وارشادفارس خبرداد:

یاد روز حافظ ده روزه می شود

دکتربهزادمریدی مدیرکل فرهنگ وارشادفارس، درنشست ستاداجرایی یادروزحافظ که باحضور   "علی رضا افتخاری" هنرمند وخواننده محبوب کشور برپاشد، بااعلام اینکه درایام یادروزحافظ، آیین این شاعروغزل سرای سترگ با برنامه هایی نوین به ظهورخواهدرسید، افزود: پس ازسالها دبیری یادروزحافظ با اجرای  "نخستین گذرهنر" که ازابتکارات این کارگروه می باشد درشیرازبه مدت ده شب برعهده اداره کل فرهنگ وارشاداسلامی قرارداده شد که باتولیدات هنرمندان استان ازچهاراه حافظیه تا ادبیات اجرا خواهد شد.

 

مدیرکل فرهنگ وارشاداسلامی استان فارس با تاکیدبراینکه دراین ایام تمامی حوزه های فرهنگی وادبی وهنری اداره کل فرهنگ وارشادسلامی استان درحال آماده باش خواهندبود، تصریح کرد: مراکزوموسسات فرهنگی وهنری وآموزشگاهها وانجمن های تئاتر، موسیقی، تجسمی، خوشنویسی، شعروادب، سینمایی، عکس وفیلم کوتاه نیزبه همراه تمامی اصحاب فرهنگ وادب وهنرفارس برای این مراسم باشکوه گردهم می آیند تایک ازهزاران آن همه ارادت خودرابه بزرگان ومفاخرشعروادب ودین مبین اسلام را درطول برگزاری آیین "گذرهنر" از یازدهم تابیستم مهرماه جاری به سرانجام رسانند.

 

**** 4/7/1393

علی رضا افتخاری:

اندیشه های حافظ باید مرکزثقل ادبیات ومکتب شیراز شود

 

علی رضا افتخاری، هنرمند موسیقیایی، درجمع روسای ادارات وانجمنهای فرهنگی وهنری اداره کل فرهنگ وارشاداسلامی فارس این حرکت فرهنگی ادبی هنری را مایه مباهات تمامی فرهیختگان واهل دل کشوروجهان دانست و گفت: اندیشه های حافظ باید مرکزثقل ادبیات ومکتب شیراز به عنوان شهری ادب پرورقرارگیرد و اهالی فرهنگ و هنرشیراز و استان تولیدات خودرابه این سمت هدایت کرده تاازاین طریق حافظ شناسان جهان مرکزیت را به شیراز ونگاهشان رافقط معطوف این سرزمین کنند.

 

گفتنی است جزئیات اجرای گروههای هنری وفرهنگی ادبی "گذرهنر" دراخبارونشستهای مطبوعاتی بعدی اطلاع رسانی خواهدشد. 

نام:
ایمیل:
* نظر: