جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۶:۱۸:۱۹
کد خبر: ۴۱۱۳۰
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۶
در روزهای سوگواری محرم وصفر آوای چاووش خوانان بواناتی در فارس طنین انداز می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج هنرمندان و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، سوگواره دهه عاشورایی "برآستان اشک " که در مجموعه آفرینش های عاشورایی  ماه محرم در شهرستان بوانات  برپا می شود.

رییس  اداره فرهنگ وارشاد اسلامی بوانات با بیان این مطلب، گفت: سوگواره یادشده دارای بخشهای مختلفی است که با برنامه هایی درراستای ارزش گذاری به ساحت مقدس اهل بیت (ع) وسوگواری ایام عزاداری ابا عبدالله الحسین  برگزارمی شود.

حسین برزگر، خاطرنشان کرد: "سوگواره بر آستان اشک " به صورت همایش چاووش خوانی نواهای عاشورایی، مجالس تعزیه و شب شعرعاشورایی به استقبال این دهه می روند. اولین برنامه این سوگواره طبق سنوات هرساله همایش چاووش خوانی در روز اول محرم است. در این همایش از محل هیات عزاداری آقا ابا عبدالله الحسین (ع) آغاز می شود محبین اهل بیت با نوای چاووش خوانان اعلام فرارسیدن ایام سوگواری و هدیه پرچم های تبرک شده مشکی به بازاریان جهت نصب در سردرب مغازه ها  مسیر خود را ادامه داده تا بیرق های عزا را بر بام حسینیه مرکزی شهرستان نصب نمایند   قابل ذکر است در این همایش از پیر چاووشان حسینی تجلیل به عمل می آید. 

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان بوانات در ادامه گفت: پس از اجرای این همایش در مرکز شهرستان پیر چاووشان بواناتی مهمان ویژه و آغازگر برنامه های سوگواره دهه عاشورایی که درمحرم امسال با عنوان "سفری تاعروج انسانیت" آن هم درگذر هنر برنامه ریزی شده تا سیزدهم محرم در مسیر گذر هنر و سایر نقاط عمومی و مذهبی شیراز  برپا خواهد شد، هستد .

از دیگر برنامه های این سوگواره اجرای 60 مجلس تعزیه توسط  گروه های تعزیه شیدان ، فخرآباد ، مزایجان ، فنجان ، باغ صفا در فارس است.

نام:
ایمیل:
* نظر: