جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۹:۰۴:۴۲
کد خبر: ۴۱۱۴۱
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۸
بزرگترین تعزیه میدانی کشور در ششم محرم و روستای صحرارود فسا به اجرا در می آید.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج هنرمندان فارس وبه نقل از پایگاه اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ وارشاداسلامی استان فارس، محمد کاظم رحمانی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فسا با اعلام این خبر که امسال بزرگترین تعزیه میدانی کشور با موضوع((بانوان عاشورایی))در روستای فرهنگی صحرارود فسا به اجرا در می آید، افزود: احتمال اجرای بزرگترین تعزیه میدانی کشور درشیراز نیز دردست بررسی است.
رحمانی با بیان اینکه بزرگترین تعزیه میدانی کشور درفسا به نویسندگی محمود سیمکانی با مشاوره وحید بنده خدا و به کارگردانی سیروس دستان تهیه و تدوین گردیده است ابرازداشت: در این اثر هنری بیش از 200 نفر از هنرمندان فسایی ایفای نقش می کنند .

رحمانی تصریح کرد: در تعزیه میدانی"زنان عاشورایی"نویسنده سعی کرده است با بهره گیری از فرمایشات رهبر معظم انقلاب( مدظله العالی)در راستای ترویج فرهنگ سبک زندگی با محوریت نقش تربیتی زن در تحقق این شعار، اهمیت و رسالت مادر را در تربیت فرزندانی همچون وهب مسیحی را به نمایش بگذارد .

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فسا خاطر نشان کرد: هنرمندان با ظرافت خاصی در لایه هایی از این اثر هنری نقش یهود را در به وجود آمدن واقعه کربلا در تاریخ اسلام که از آن غفلت شده است را با هنر نمایی خود بازسازی نموده اند.

وی با اشاره به دکور نمایش آیینی گفت : ماکت های زیبایی از دست ساخته های هنرمندان هنرهای تجسمی در فضای اجرا جانمایی شده است.

رحمانی در پایان باتاکیدبراینکه براساس پیگیریهای لازم و امکانات پیش رو احتمال اجرای بزرگترین تعزیه میدانی کشور درشیراز نیز فراهم می شود، اظهارداشت: هرساله همچون سنوات گذشته بیش ازپنجاه هزار نفر از مشتاقان و دوستداران اهل البیت(علیهم السلام) از نقاط مختلف کشور برای دیدن بزرگترین تعزیه میدانی کشور در روستای صحرارود فسا، حضور پیدا می کنند.

شایان ذکر است که تعزیه صحرارود ساعت هشت صبح روز جمعه 9 آبان ماه مصادف با ششم محرم الحرام 1435 هجری قمری در تپه صاحب الزمان ( عج ) این روستا در 10 کیلومتری فسا به نمایش در می آید

نام:
ایمیل:
* نظر: