کد خبر: ۴۱۲۲۱
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۴
یادداشت روز/ پدیده ای به نام سربازی؛
بازیکن تیم ملی و سایر فوتبالیست‌ها که عنوان شده کارت پایان خدمتشان جعلی است چه فرقی با سایر جوانان دارند که آنها باید مسیر زندگی‌شان تغییر کند اما اینها به پول‌های میلیاردی برسند.
ماجرای پولادی به نحو عجیبی توسط مردم پیگیری می شود. این بازیکن با کارت خدمت سربازی که مشکل دارد نه تنها در فوتبال ایران کارش را انجام داد و درآمدزایی خودش را انجام داد، بلکه با همان کارت گذرنامه گرفت و در جام‌جهانی بازی کرد و حالا پرسش مردم در قبال شایعات این است که چگونه او  در الشحانه قطر بازی می کند و  نهایتا اگر قرار بر این باشد که به ایران نیاید چه چیزی را از دست می دهد؟ تیم ملی را؟ پیشرفت را؟ او دیگر موقعیتی مثل این را در تمام طول عمر خود به دست نخواهد آورد که در قطر پول‌های درشت بگیرد.

در اینسو اما کی روش او را می خواهد و تاکید دارد که او در جام ملتهای آسیا برای فوتبال ایران به میدان برود، به ویژه آنکه بیک‌زاده هم طی اردوهای اخیر تیم ملی همیشه تحت فشار مصدوم شده و معلوم نیست که بتواند برای تیم ملی فیکس بازی کند اما حالا مشکل اینجاست که پولادی قرارداد بسته و نمی‌تواند به ایران بیاید!

فرق جوانان دیگر با فوتبالیست‌ها چیست/ دو مسیر متفاوت زندگی

واقعیت این است که موقعیتی که برای پولادی امروز به وجود آمده برای خیلی‌های دیگر در شرایط مشابه یا متفاوت به وجود می‌آید مثلا هستند بازیکنانی که در سن و سال نوجوانی فوتبال بازی می‌کنند و موقعیت این را دارند که به تیمی در رده جوانان بپیوندند و رشد کنند اما باید به خدمت مقدس سربازی بروند و نهایتا با همین برنامه به طورکل از فوتبال دورمی شوند و زندگی‌شان خطش عوض می‌شود.

در چنین فضایی است که حقی بزرگ این نوجوانان و جوانان نسبت به پولادی و پولادی‌های دیگری که کارتشان واقعی نیست پیدا می‌کنند و پولادی تا آخر عمر به آنها بدهکار باقی می‌ماند، حتی اگر تمام شایعات بالا درست باشد و پولادی اجازه خروج از کشور را نداشته باشد و به همین دلیل پولادی در قطر بماند و برای تیم ملی ایران به میدان نرود بازهم به نظر نمی رسد که وجدان پولادی او را تا آخر عمر رها کند.
واقعیت این است که باید با چنین داستانی برخورد شود و اتفاقا باید با همه هم به یک شکل برخورد شود اگر پولادی کلی فرصت و پول را امروز از دست می دهد بقیه هم چنین هستند و این همه نوجوان و جوان هم چنین شرایطی را ممکن است داشته باشند.

البته این را هم بگوییم که پولادی تنها کسی نیست که به سربازی نرفته است و آخرینش هم نخواهد بود اما چون او فوتبالیست است و در دل رسانه ها و همه می دانند که همین حالا دقیقا کجاست، این موضوع حادتر شده است.


مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: