شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۹:۴۷:۳۱
کد خبر: ۴۲۶۵۸
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۹
دکتر حسین قنادیان:
رییس سازمان بسیج هنرمندان کشوردر آستانه ی برگزاری اولین کنگره ی تخصصی شهدای عکاس کشور در یزد در پیامی به همین مناسبت گفت:برگزاری کنگره 110 شهید هنرمند عکاس کشور «یک پلک آسمان»، بهانه ای است برای تجلیل و بزرگداشت 110 هنرمند عکاس کشور که از هنرمندانی که در راه آرمان ها و اعتلای ارزش های اسلام ناب محمدی (ص) جانفشانی کرده و در جوار قرب الهی آرامیده اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج هنرمندان و به نقل از سایت سیمرغ،دکتر حسین قنادیان، رییس سازمان بسیج هنرمندان کشور، در آستانه ی برگزاری اولین کنگره ی تخصصی شهدای عکاس کشور در یزد پیامی را به این کنگره ارسال نمود.

در متن این پیام آمده است:

"بسم الله الرحمن الرحیم

من المومنین رجال صدقوا ما عاهدوالله علیه فمنهم من قضی نحبه و منهم من بنظر و ما بدلو تبدیلا

رحمت و رضوان خدا بر شهیدان والا مقام و همه فداکارانی که رضای الهی و اداء تکلف جهادی را بر هر خواسته و انگیزه های دیگر ترجیح دادند و با ایثار و شجاعت خود، اسلام و ارزش های انقلاب اسلامی و کشور اهل بیت (ع) ایران عزیز را سربلند کردند. سلام بر شهیدان ماندگار در قاب طلائی عالم.

دل شهید است که مجلای حضور یار است و عشق شهید است که سبب اتصال ارض و سما است. هر آنکه خود را متصل به شهید کرد لاجرم حضور الله را می یابد. اری که قلب شهید محل تجلی یار است و آینه مصفای خدا.

برگزاری کنگره 110 شهید هنرمند عکاس کشور «یک پلک آسمان»، بهانه ای است برای تجلیل و بزرگداشت 110 هنرمند عکاس کشور که از هنرمندانی که در راه آرمان ها و اعتلای ارزش های اسلام ناب محمدی (ص) جانفشانی کرده و در جوار قرب الهی آرامیده اند.

ما جهاد در راه حق را باران رحمتی می بینیم که (بذر انسان) را می پروراند تا از عالم خاک سر بیرون آورد و به ما فوق خاک صعود کند، که جای بذر زیر خاک ماندن نیست.تکامل او در گروی خروج از حجاب خویش است. شهدا همانانی هستند که از خود رسته اند و به خدا رسیده اند.

هنرمندان عکاس شهید، ثبت کننده لحظات عاشقی و شیدایی و مجاهدتهای مردانی است که بی ادعا از جان خود برای رسیدن به مقصد گذشتند و خود نیز در این عشق ذوب شدند و به لقاء پرورگار خویش نائل شدند و هم آنان که پیام خویش را در قاب تصویر برای نسل های آینده به ودیعت نهادند. هنر این عزیزان تنها خلق یک اثر نیست. بلکه هنر آنان در این است که اندیشه و زندگی خویش را در راه ارزش های بزرگ انسانی و الهی ایثار کردند.

یادشان گرامی، راهشان مستدام و آرمانشان محقق باد.

و اینک بر ما و هنرمندان رسالت مدار و بویژه عکاسان متعهد و دوستان جامانده از قافله شهیدان هنرمند است که بر آرمان های آنان، پای فشرده و عزم خویش را جزم کرده، در خط مقدم جبهه فرهنگی، انقلاب و مقابله با جنگ نرم دشمن با بهره گیری از نعمت الهی هنر، پاسداری از حریم پاکی ها، ارزش ها، خوبی ها را وجهه همت خویش قرار دهیم و تحت زعامت مجاهد انقلابی، فقیه و عالم بی بدیل عالم اسلام که یکه تاز عرصه هنر ناب انقلاب اسلامی است، هم او که مقتدا و راهبر ماست. پایدار و آماده تا تحقق آرمان های امام راحل و شهیدان از جان دریغ نداریم. انشالله"


نام:
ایمیل:
* نظر: