آخرین اخبار
کد خبر: ۴۳۳۱۱
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۲
در هفته بسیج صورت می گیرد؛
مسئول بسیج دانشجویی شهرستان کازرون از برگزاری بیش از 40 برنامه در سطح دانشگاه‌های کازرون به مناسبت هفته بسیج خبر داد.

محمدهادی صحرابان، در جمع خبرنگاران از برگزاری بیش از 40 برنامه در سطح دانشگاه‌های کازرون به مناسبت هفته بسیج خبر داد. 

 

صحرابان تصریح کرد: این برنامه‌ها شامل کرسی‌های آزاداندیشی، تریبون آزاد، نشست‌های بصیرتی، همایش‌های علمی، بازدیدهای علمی، نمایشگاه‌های فرهنگی و برنامه‌های ورزشی است.

 

وی افزود: در روز دوم آذرماه به مناسبت سالروز تشکیل بسیج دانشجویی به فرمان حضرت امام راحل همایشی با عنوان "بسیج دانشجویی؛ ضرورت‌ها و رسالت‌ها" با حضور عباس سلیمی نمین در دانشگاه سلمان فارسی کازرون برگزار خواهد شد.

 

مسئول بسیج دانشجویی شهرستان کازرون ادامه داد: برخی از برنامه‌های بسیج دانشجویی که نیاز به اخذ مجوز از سوی شورای فرهنگی دانشگاه‌ها داشته به دلیل عدم تشکیل جلسه شورای فرهنگی در ماه‌های اخیر بلاتکلیف مانده و احتمالاً اجرا نمی‌شود.

 

صحرابان با اشاره به ‌ماده ۵ از فصل سوم آیین‌نامه اجرایی قانون تشکیل، تقویت و توسعه بسیج دانشجویی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی، تصریح کرد: دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی دولتی و غیر دولتی موظف هستند علاوه بر حمایت‌های معنوی و قانونی، امکانات‌ مورد نیاز بسیج دانشجویی از قبیل مکان و غیره را در حد مقدورات و متناسب با توان دانشگاه‌ها تامین کنند و یا بر اساس آیین‌نامه جامع مدیریت دانشگاه‌ها نماینده بسیج دانشجویی باید در شورای فرهنگی دانشگاه عضو باشد که متاسفانه این قوانین در برخی از مراکز آموزش عالی کازرون اجرا نمی‌شود.

 

وی با بیان اینکه بسیج دانشجویی در دانشگاه‌ها با توجه به چند بعدی بودن عرصه‌های فعالیتی و برنامه‌ای می‌تواند بازوی خوبی برای مدیران دانشگاه‌ها باشد، بیان داشت: هدف امام از تشکیل بسیج دانشجویی در دانشگاه‌ها جلوگیری از انحراف و دفاع از انقلاب و اسلام بوده و به این قشر دستور می‌دهد که نگذارند تفکرات غربی و شرقی به دانشگاه‌ها نفوذ پیدا کند و این تشکل را ضروری‌ترین تشکل می‌داند.

 

مسئول بسیج دانشجویی شهرستان کازرون با تاکید بر اینکه مسئولان باید در جهت تقویت بسیج گام بردارند، خاطرنشان کرد:‌ ای کاش برخی از مسئولان برای این جمله امام که می‌فرماید: "اگر مسئولین نظام اسلامى از شما (بسیجیان) غافل شوند، به آتش دوزخ الهى خواهند سوخت." یک دقیقه فکر می‌کردند.

 

صحرابان در ادامه به انتقاد از دانشگاه‌های کازرون که دغدغه فرهنگی ندارند، پرداخت و گفت: متاسفانه با وجود نامگذاری سال فرهنگ توسط مقام معظم رهبری، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در تشکیل جلسات شورای فرهنگی در سال جاری ضعیف عمل کرده‌اند.

 

وی بیان داشت: بودجه فرهنگی سال جاری در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی بر اساس آمار رسمی و غیر رسمی که سرانه فرهنگی هر دانشجو را بین۳۰ تا ۷۰ هزار تومان اعلام می‌کند، بیش از 500 میلیون تومان است که بخشی از این بودجه به انحراف رفته و در امور دیگر هزینه می‌شود که مسئولان شهرستان باید به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی متذکر شوند.

 

مسئول بسیج دانشجویی شهرستان کازرون در پایان گفت: باز هم باید تاسف خورد که در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کازرون ﭘﯿﻮﺳﺖ ﻣﺼﻮﺑﻪ جلسۀ ۱۹۷ ﺷﻮرای اﺳﻼﻣﯽ ﺷﺪن داﻧﺸﮕﺎه‌ﻫﺎ و ﻣﺮاﮐﺰ آﻣﻮزشی را در رابطه با ضوابط پوشش، در حد نصب یک یا دو بنر اجرایی کرده‌اند و یا اصلا اجرا نکرده‌اند.

 

نام:
ایمیل:
* نظر: