شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۲۲:۳۴:۳۲
کد خبر: ۴۳۴۰۲
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۸
پیام سردار نقدی به مناسبت کنگره ی یک پلک آسمان
سردار محمد رضا نقدی به مناسبت برگزار ی اولین کنگره ی ملی شهدای عکاس در یزد در پیامی در توصیف عکاسان شهید گفتند:حکایت جانبازی ها و فداکاری عکاسان در انقلاب و دفاع مقدس حکایت عشق است و حکایت عکاسان شهید، داستان عبور از مرزهای عشق و ذوب شدن در معشوق است.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج هنرمندان و به نقل از سایت سیمرغ ، در متن این پیام آمده است ؛


" بسم الله الرحمن الرحیم 

سلام بر بیدار دلان بسیجی که برای به تصویر کشیدن و ماندگار کردن لحظه های ناب رشادت ها و مظلومیت های رزمندگان قهرمان جبه های حق علیه باطل دل به دریای خطر زدند و با عروج خونین خود ماندگارترین تصویر در قاب دل آزادگان و حق پرستاران همه ی تاریخ شدند.

سلام بر عکاسان شهیدی که دریچه دوربینشان از دنیای ماده گرا، لذت جوی و شهوت ران پنجره ای به سوی حقیقت هستی و جهان زیبایی اخلاص و ایثار و معنویت گشود.

عکاسانی که با مستند ترین و صادقانه ترین روایت از انقلاب و دفاع تاریخی ملتی که تمام قد همزمان رو در روی همه ی قدرت های شیطانی ایستاد و جبهه دروغ و تزویر را رسوا کردند.

درود بر روشن ضمیرانی که هنرمندانه تفاوت حق و باطل را همچون تمایز رنگ سفید و سیاه تصویر تبیین کردند و از میان همه ی رنگ ها برای خود رنگ خدا را گزیدند.

حق طلبانی که با روایت تصاویر ظهور یافته از حقیقت ناب آرام و قرار نداشتند و تاریک خانه ی عالم جهل را رها کرده به تجلیلگاه نور شتافتند .

سلام خدا بر دلیرانی که بی هیچ سپر و زره بر فراز سنگرها و خاکریزها جان خود را در آماج تیرها و ترکشها قرار دادند تا حقیقت را آنگونه هست ببینند و درس آن را برای نسل ها و قرن ها جاودانه کنند.

آفرین بر نیک نامانی که کمبود ها و  نداری ها و تحریم ها وبهانه نکردند و با کمترین امکانات،بی هیچ سلاحی به خاکریزجنگ سخت دشمن زدند تا نسل های امروز و فردا حجت های انکار ناپذیر ی بر اثبات حقایق خویش داشته باشد .اسنادی به زبان همه از هر قوم زبان و نژاد و ملیت و در هر سن و سال و جنسیت و نشر اسنادی به زبان همه ی جهان .

قسم به ضرب آهنگ نفس هایتان در عبور از مقابل تراشه های تیربار ،قسم به قدمهای استوارتان در لحظه هایی که بی اعتنا به خون های جاری از زخم های ترکش آنگونه آرام حلقه های فیلم را عوض می کردی ، مبادا صحنه ای رااز دست بدهی ، با شما عهد می بندیم که به زودی عکس زیبای نماز جماعت با شکوه مسجد الاقصی به امامت امام خامنه ای را در قاب تاریخ جاودانه کنیم و میثاق می بندیم تا آخرین صحنه ی نبرد را به تصویر نکشیم دست از مبارزه نخواهیم کشید و آنگونه که امام خمینی (ره) فرمود تا بانگ لااله الا الله و محمد رسول اللهدر جهان طنین نیفکند مبارزه هست و تا مبارزه هست ما هم هستیم .

حکایت جانبازی ها و فداکاری عکاسان در انقلاب و دفاع مقدس حکایت عشق است و حکایت عکاسان شهید ، داستان عبور از مرزهای عشق و ذوب شدن در معشوق .

حضور حماسه سازی که زیربنای هنر عکاسی پیشرفته کشور شد و حضور پر تعداد و فراگیر ی که افتخار و سر آمدی صاحبان این هنر را گواهی می دهد .

و این کنگره فرصتی است برای تجدید میثاق با شهیدان بزرگوار و یاد آوری سنگینی بار مسئولیتی که با رفتن آنان امروز بر دوش ماست.

خدایا ما را آن گونه قرار ده که رهرو آنان باشیم.دوربین هایمان را در مسیری بچرخانیم که معبر وصول تو باشد و روی اهدافی کلیک کنیم که غایتیش تو باشی .

آمین یارب العالمین

سرتیپ پاسدار محمد رضا نقدی" 

نام:
ایمیل:
* نظر: