کد خبر: ۴۳۵۴۴
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۰
به مناسبت هفته بسیج :
بسیج در تمامی دوره های انقلاب دوش به دوش دیگر نهادها فعالیت سازندگی کشور را به خوبی به انجام رسانده است.

با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی،نهادهای انقلابی زیادی هم پای انقلاب تشکیل شدند. که یکی از این نهادها بسیج بود. بنابراین نهاد بسیج هم همزمان با انقلاب و نظام مقدس انقلاب رشد کردند، که در اینجا ما با تحولات انقلاب جلو می رویم.

الف- (تثبیت انقلاب) :

در این سال ها انقلاب در حال تثبیت خودش بود، بسیح هم در این سال ها سعی در حل مشکلات نظام نوپای جمهوری اسلامی بود . زیرا در کوران مبارزات انقلاب ، به خاطر اعتصابات و تظاهرات ، کشور از حالت عادی خارج شده بود و میبایست کشور به حالت عادی خود برمیگشت. که بسیج خدمات شایانی انجام داد.

ب-  ( دفاع مقدس) :

در شهریور ماه 1359 رژیم بعث عراق با چراغ سبز قدرت های بزرگ حمله گسترده ای به ایران را شروع می کند. دفاع از کشور در اولویت اول حاکمیت سیاسی قرار می گیرد. که یکی از افتخارات بسیج در این دوره بود. مساجد محل عضوگیری بسیجیان و اعزام آن ها به جبهه های جنگ می شود.در واقع اگر ایثارگری ها و فداکاری ها ی بسیجیان نبود ما نمی توانستیم رژیم متکبر عراق و حامیان غربی اش را از سرجایش بنشانیم.

ج-  ( سازندگی ) :

بعد از پایان جنگ تحمیلی 8 ساله ، یک هماهنگی اساسی بین دولتمردان وقت سیاسی برای بازسازی کشور وجود داشت، در واقع جنگ خرابی های زیادی بجا گذاشته بود ، که می بایست کشور ساخته شود . بسیج در این دوره هم دوش دیگر نهادها فعالیت سازندگی کشور را به خوبی به انجام رساند.

د- (اصلاحات ):

با روی کار آمدن دولت اصلاحات ، متاسفانه یک سری حمله به ارزش های اساسی انقلاب نظیر نهاد مقدس ولایت فقیه  و دیگر ارزش ها وارد شد.که بسیج در این دوره وظیفه خود حفاظت از ارزش های انقلاب تعریف کرد. و بسیار در این زمینه خیر شد.

ه- (جنگ نرم ):

تئوریسین ها آمریکایی در سیاست جدید خود سعی کردند از

طریق قدر نرم نفوذ خود را بر دیگر کشورها حفظ کنند. زیرا به

 خوبی به این نتیجه رسیده بودند. که استفاده از ابزار نظامی در

 این عصر هزینه بر و دارای اثرات بلند مدت نیست. و می بایست

  سوار بر افکار مردم دیگر کشورها شوند. در واقع بدست آوردن

 فکر مردم و تبلیغ ارزش ها و سبک زندگی امریکایی بهترین

 وسیله نفوذ آمریکا بر دیگر کشورها است . بنابراین مقام معظم

 رهبری هوشمندانه اصطلاح جنگ نرم را بکار بردند. و بسیج د

ر این مبارزه سعی کرده از ارزش های اساسی اسلام و انقلاب د

ر برابر ارزش های غربی دفاع کند. که بسیار در این زمینه موفق بود.

پایان خبر/224224

نام:
ایمیل:
* نظر: