آخرین اخبار
کد خبر: ۴۴۴۷۰
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۷
یک کارشناس دینی در کارگاه آسیب شناسی ماهواره:
عضو نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه فجر استان فارس گفت: ماهواره خانواده را دچار دوگانگي و بي‌تفاوتي كرده و بي‌بندباري، بي‌قيدي و بي‌اخلاقي را رواج مي‌دهد كه اين موضوع با آسيب‌شناسي، آگاهي‌سازي و همچنين تقويت و استحكام‌بخشي اعتقادات ديني و اخلاقي دفع خواهد‌ شد.

كارگاه آموزشي آسيب شناسي ماهواره صبح امروز با هدف ارتقاي سطح فرهنگي كاركنان و همچنين مبارزه با جنگ نرم دشمن در سالن ولايت دانشگاه پیام‌نور شیراز برگزار شد.

در اين كارگاه كه به همت بسيج كارمندان دانشگاه پيام‌نور شيراز و با حضور حجت‌الاسلام سعادت از سپاه فجر استان فارس برگزار شد، كاركنان دانشگاه با آسيب‌هاي مخرب ماهواره و همچنين تاثيرات آن بر رواج بي‌بندوباري در خانواده و جامعه آشنا شدند.

سعادت با بررسي عوامل گرايش خانواده‌ها به ماهواره افزود: ماهواره خانواده را دچار دوگانگي و بي‌تفاوتي كرده و بي بندباري، بي قيدي و بي اخلاقي را رواج مي دهد كه اين موضوع با آسيب شناسي، آگاهي سازي و همچنين تقويت و استحكام‌بخشي اعتقادات ديني و اخلاقي دفع خواهد شد.

وي به بيان اهداف شوم شبكه‌هاي بيگانه به ارائه آمار و اطلاعاتي در خصوص تاثير ماهواره بر تغيير نگرش، تفكر و زندگي افراد پرداخت و در اين خصوص راهكار‌هايي براي مقابله با مضرات آن ارائه کرد.

سعادت، بروز بيماري‌هاي رواني از جمله افسردگي، ايجاد رفتارهاي خشونت آميز، فروپاشي خانواده، افزايش روز افزون جرم، جنايت، خيانت و از همه مهم‌تر تزلزل ارزش‌هاي اخلاقي و فرهنگي و تزلزل روابط خانواده را از جمله آسيب‌هاي ماهواره دانست.

وي همچنين ضمن معرفي عناصر ،تشكيلات و سرمايه‌داران حامي شبكه‌هاي بيگانه و فارسي زبان و برنامه ريزي‌هايي كه در جهت ترويج آزادي‌هاي نامشروع در اين شبكه‌ها سازماندهي شده است، افزود: گرفتن اخلاق در خانواده و جامعه‌، ترويج مد، مصرف گرايي و زندگي غربي بخشي از اقدامات دشمن در تاسيس و تجهيز اين شبكه هاست.

لازم به ذكر است، در پايان اين كارگاه جلسه بحث و تبادل پيرامون آسيب شناسي ماهواره صورت گرفت و راهكارهاي عملي در اين خصوص ارائه شد.

نام:
ایمیل:
* نظر: