کد خبر: ۴۴۷۴۸
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۲
این جشنواره به همت فرهنگی اجتماعی سپاه لارستان، بسیج دانشجویی لارستان و دفتر فرهنگ دانشگاه آزاد اسلامی لارستان برنامه ریزسص شده است.

به گزارش بسیج اساتید فارس، جشنواره وبلاگنویسی واجب فراموش شده۲ با موضوع بررسی شبکه های ماهواره ای و آسیب های آن آغاز به کار کرد.

برای حفظ هر جامعه از فساد و انحراف و سقوط، نظارت همگانی و در بعضی از موارد، نظارت گروهی اشخاص لازم و ضروری است تا افراد صالح بر آن چه بر جامعه می گذارد، نظارت داشته باشند و جامعه و فرد را از «رفتن به سوی فساد و انحرافات» محفوظ نگاه دارند.

بر اساس همین استدلال، از مهمترین و عظیم ترین فرایض و واجبات اسلامی امر به معروف و نهی از منکر است.

بسیجیان لارستان ، با درک این شرایط حساس با مشارکت فرهنگی اجتماعی سپاه لارستان ، بسیج دانشجویی لارستان ، دفتر فرهنگ دانشگاه آزاد اسلامی لارستان، در پی جامه ی عمل پوشاندن به این واجب فراموش شده برآمدند و این جشنواره را بر اساس مشکلات جامعه برنامه ریزی نمودند.

 

  جوایز :۵ کمک هزینه سفر به مشهد مقدس در بخش آزاد و ۵ تبلت دانش آموزی در بخش دانش آموزان

 

 

جامعه هدف :

مخاطب شرکت کنندگان در جشنواره عموم مردم می باشند و با توجه به نگاه نو به حضور دانش آموزان در این جشنواره ، به دو بخش عموم و دانش آموزان تقسیم شده است.

 

 

 

ماده ۱ موضوع ها) :

موضوع جشنواره در مورد شبکه های ماهواره ای و آسیب های آن می باشد و کلیه اقشار می توانند شرکت کنند ولی حتی الامکان در موضوعات زیر نیز می بایست مطلب داشته باشند ، نقش شبکه های ماهواره ای در تضعیف بنیان خانواده ، نقش شبکه های ماهواره ای بر سبک زندگی ، نقش شبکه های ماهواره در مدیریت زمان ، نقش شبکه های ماهواره ای در ترویج فرهنگ غربی و تغییر سبک زندگی، نقش شبکه های ماهواره ای در حیا زدایی از اجتماع و نهاد خانواده ، راهکارهای مقابله با شبکه های ماهواره ای ، نقش شبک های ماهواره ای در تربیت کودکان و نقش آن در بلوغ زود رس کودکان ، ماهواره و طلاق و موضوع آزاد با تولید محتوای موضوع جشنواره(شبکه های ماهواره ای)

 

ثبت نام در جشنواره تا تاریخ ۱۵/۹/۱۳۹۳از طریق وبسایت sjavan.ir صورت می پذیرد.

 

 

شرایط برای شرکت وبلاگنویسان در جشنواره :

 

  • برای ثبت وبلاگ در جشنواره ، هیچ ضرورتی ندارد که وبلاگ در بازه ی زمانی مشخص شده از جشنواره ایجاد شده باشد ، بلکه کلیه ی وبلاگ ها یی که قبل از شروع جشنواره در عرصه فضای مجازی فعالیت داشته اند نیز می توانند در جشنواره شرکت کنند و تعدادمطلب مفید و تولیدی هر وبلاگ می بایست حداقل ۳ مطلب باشد .

 

  • شرکت کنندگان می توانند از تمامی قالب های رایج نوشته های وبلاگی از قبیل : دل نوشته ها – خاطرات – یادداشت روزانه – مقاله – قطعات ادبی – شعر – عکس – حدیث و روایت – بانوان – شهدا – کاریکاتور – عکس – کلیپ و … استفاده نماید و شرکت کنندگان در جشنواره می بایست ، بنر جشنواره واجب فراموش شده۲ را در وبلاگ خود قرار دهند و در صورت امکان توضیحاتی را در وبلاگ خود در مورد جشنواره یادداشت نمایند .

 

محورهای داوری مسابقه وبلاگ نویسی "واجب فراموش شده۲”

 

# تولیدی بودن مطالب وبلاگ (محوری ترین بخش داوری) می باشد.

۱طراحیطراحی قالب توسط مدیر وبلاگ – طراحی پوستر – استفاده از قالبهای آماده
۲سرعتسرعت بارگذاری وبلاگ (عدم استفاده بیش از حد از کدهای جاوا و استفاده از پستهای کم در صفحه اول ) 
۴معرفیعنوان، شرح مختصر و معرفی مناسب وبلاگ
۵موضوعموضوع بندی مطالب وبلاگ با جشنواره / ایده جدید
۶زمانآرشیو تاریخ وبلاگ
۷پیوندمعرفی وبلاگها وسایتهای مرتبط
۸سابقهسابقه ساخت وبلاگ با در نظر گرفتن تاریخ درج مطالب
۹ارتباطارتباط مطالب با موضوع / نوآوری/ تولیدی بودن
۱۰حجمتعدد و تنوع مطالب
۱۱نظراتتعداد و محتوای نظرات مطالب(هرچه تعداد نظرات به مطالب وبلاگ بیشتر باشد)
۱۲طراحیذکر منابع برای مطالب – تمامی منابع و پی‌نوشتهای مطالب باید درهر پست بلاگ درج گردد ( درصورت استناد به آیات، احادیث و روایات درمطالب ارسالی ذکر منبع الزامی می‌باشد.)
۱۳سرعت
۱۴معرفی
امتیاز آزاد هیأت داوران برای موارد خاص و پیش بینی نشده

پایان خبر/224224

نام:
ایمیل:
* نظر: