جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۸:۱۶:۴۳
کد خبر: ۴۴۸۵۶
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۰
فرمانده سپاه بقیةالله(عج) شیراز
فرمانده سپاه بقیةالله(عج) شیراز بسیج را گزینه‌ای برای تمام تهدیدات دشمنان دانست و افزود: تمام فعالیت‌هایی که دشمن می‌خواهد علیه نظام جمهوری اسلامی ایران انجام دهد، یک ضد تهدید به نام بسیج دارد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سپاه ناحیه بقیه الله (عج) شیراز، پاسدار جواد قناعتی فرمانده سپاه ناحیه بقیةالله(عج) شیراز در حاشیه برگزاری رزمایش خاتم‌الانبیاء نیروهای بسیجی که به‌همت سپاه ناحیه بقیةالله(ع) شیراز برگزار شده بود، در جمع خبرنگاران گفت:‌ بسیج در مقابل صحبت‌ها و تهدیدات مستقیم و غیرمستقیم دشمنان یک جواب با اجرای چنین رزمایش‌هایی دارد و آن اینکه گزینه بسیج ملت ایران همیشه روی میز است.
قناعتی بسیج را گزینه‌ای برای تمام تهدیدات دشمنان دانست و افزود: تمام فعالیت‌هایی که دشمن می‌خواهد علیه نظام جمهوری اسلامی ایران انجام دهد، یک ضد تهدید به نام بسیج دارد که در عرصه‌های مختلف نظامی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی می‌تواند حضور پیدا کند و قطعاً تأثیرات فراوانی خواهد داشت.
وی با بیان اینکه امروز تفکر بسیجی در دنیا بین‌المللی شده است، گفت: امام راحل(ره) جمله‌ای را در دهه 60 فرمودند که اگر در کشوری نوای دلنشین تفکر بسیجی طنین‌انداز شود، چشم طمع جهان‌خواران از آن دور خواهد ماند و این برای من همیشه سئوال بود که چرا امام نفرمودند کشور ایران و این «ی» نکره برای چیست؟
فرمانده سپاه بقیةالله(عج) شیراز ادامه داد: وقتی تحولات اخیر منطقه را مشاهده می‌کنیم، می‌بینیم سوریه‌ای که کارش تمام شده بود و به سمت نابودی پیش می‌رفت به حدی که خمپاره‌های 60 که برای فاصله نزدیک و زیر یک کیلومتر است به کاخ ریاست جمهوری سوریه اصابت می‌کرد یعنی دشمن کار سوریه را به سمت نهایی شدن سوق داده بود، اما این کشور از بسیج ایران الگو گرفت و همان تفکر و فرهنگ بسیجی در این کشور حاکم شد لذا نجات یافت.
وی خاطرنشان کرد: در سوریه حضور آحاد مردم اعم از زن و مرد و پیر و جوان همه برای دفاع از کشور خود آمدند و آمادگی رزم پیدا کردند و آموزش نظامی دیدند لذا ورق برگشت و محاسباتی که جبهه استکبار کرده بود و تروریست‌های مختلفی را به این کشور آورده بود، که قصه جبهه مقاومت را تمام کند و ابتدا به سوریه و بعد از آن به عراق و ایران حمله کند، به هم خورد.
قناعتی عنوان کرد: از این‌رو در عراق استارت این مقابله را با خیانت برخی از لشکریان بعثی‌ها آغاز کردند اما مشاهده کردیم که با فتوای مرجعیت در یک روز 2 میلین جوان عراقی جهت مقابله با داعش بسیج شدند تا بتوانند با جرثومه‌های استکبار مقابله کنند لذا دشمنان نیز نتوانستند نظام و کشور عراق با ساقط کنند و این نقشه نیز به سرانجام نرسید لذا اینجاست که می‌توان گفت این‌ها همگی تفکر بسیجی است و بسیج خاص ایران و یک گروه نیست.
فرمانده سپاه بقیةالله(عج) شیراز تأکید کرد: مقام معظم رهبری فرمودند هر کسی که دلش برای نظام و انقلاب بتپد و برای این آرمان‌ها و ارزش‌ها قائل و دوستدار آنها باشد، بسیجی است حتی اگر اسمش در سازمان بسیج نباشد و هیچ پرونده‌ای در آن نداشته باشد.
قناعتی در ادامه با اشاره به برگزاری این رزمایش عنوان کرد: کارشناسان نظامی دشمنان ما با رصد کردن به موقع و لحظه‌ای تحولات منطقه خصوصاً ایران اسلامی، قطعاً بر این موضوع واقف هستند که این رزمایش‌ها و برنامه‌ها پیام بسیار روشنی برای آنها خواهد داشت و علاوه بر اینکه این پیام برای آنها خواهد داشت، خود یک برنامه آمادگی رزم برای نیروهای بسیجی در مقابل تهدیدهای مختلف دشمن نیز برای ما دارد.
فرمانده سپاه بقیةالله(عج) شیراز با بیان اینکه این رزمایش طی سه مرحله انجام می‌شود، که مرحله نخست آن روز شب گذشته در خصوص کمین و ضد کمین طبق سناریو با موفقیت برگزار شد و مرحله دوم آن نیز صبح امروز بعد از برگزاری سناریوی اقتدار که با حضور مسئولان شهرستان و استان همراه بود، با رمز «محمد رسول‌الله(ص)» آغاز شد و در آن بیشتر اجرای تاکتیک‌های نظامی در خصوص کمین و ضد کمین و جنگ متقارن بود که به بسیجیان آموزش داده شده بود.
وی ادامه داد: مرحله سوم این رزمایش برای دفاع از کوی و برزن است که طبق سناریوی تعریف شده، دشمن به سمت شهر نفوذ پیدا کرده است لذا تمام یگان‌های منتخب بسیجی در محدود مشخص شده استقرار پیدا می‌کنند که این مرحل، امروز در 24 نقطه به‌صورت پست‌های ایست و بازرسی برگزار می‌شود.
انتهای پیام./224224
نام:
ایمیل:
* نظر: