يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۲۳:۱۲:۳۴
کد خبر: ۴۴۸۷۸
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۲
برنامه "شبهای مستند" شبکه مستند سیما، 16آذرماه روایتگر زندگی شهیدناهید فاتحی کرجو در مستند" نامه ای به مادرم " خواهد بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج هنرمندان فارس، مستند" نامه ای به مادرم" »، 16 آذرماه، ساعت 18 در قالب "شبهای مستند " پخش و سپس با حضور کارگردان و سعید قطبی زاده، این مستند نقد و بررسی خواهد شد.

 

" نامه ای به مادرم"  مستندی با موضوع زندگی شهید ناهید فاتحی کرجو است. فیلم از حضور " عطیه ترابی"  به عنوان راوی بهره می گیرد. عطیه ترابی دختری جوان و تقریبا هم سن و سال شهید کرجو است.  

راوی با سفر به شهر سنندج و حضور در میان اعضای خانواده، محل ربوده شدن، محل شهادت و دیگر نقاط زندگی این شهید جوان، به روایت زندگی او می پردازد. فیلم لحنی شاعرانه دارد و با اشاره هایی به ستاره "ناهید" و نیز بهره گیری از سمیه اولین شهید زن صدر اسلام، تلاش می کند تا زندگی و شهادت ناهید فاتحی را به صورتی نمادین بازسازی کند. در فیلم روایتی دقیق از نحوه ربودن، تاثیر این مساله در زندگی خانواده و در نهایت سرنوشت مادر وی پس از شهادت به تصویر کشیده می شود.

گفتنی است "شبهای مستند " به تهیه کنندگی بابک میزانی با هدف نمایش و نقد بهترین های سینمای مستند ایران از شنبه تا چهارشنبه از شبکه مستند پخش می شود.

 

نام:
ایمیل:
* نظر: