جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۶:۲۸:۰۱
کد خبر: ۴۴۹۶۵
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۶
سرمربی صالحین بسیج هنرمندان فارس گفت: هنر باعث پایایی، مانایی و ماندگاری اندیشه می شود.

سرمربی صالحین بسیج هنرمندان فارس در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی بسیج هنرمندان فارس ابراز داشت: هنر موهبتی الهی است که خداوند به هرکسی آن را عطا نمی کند و در کتاب خود نیز احکام و دستوراتش را به زبان هنر بیان می کند. 

ماندگاری معروفات به بیان هنر



حجه الاسلام امین هوشمندی در این گفتگو اظهار داشت: قرآن کتابی است که هم از لحاظ ساختار و هم از لحاظ محتوا یک پدیده هنری است که خداوند متعال در آن دستورات خود را ساده بیان نکرده است بلکه به زبان نظم و نثر سخن می نماید.

هوشمندی با اشاره به جایگاه هنر در بیانات مقام معظم رهبری بیان داشت:  هنر دارای جایگاه ارزشمندی است تا جایی که مقام معظم رهبری در جمله ای بیان داشته اند که "هیچ اندیشه ای در تاریخ ماندگار نخواهد شد مگر آن که با هنر آمیخته شود." برهمین اساس است که هنر باعث پایایی، مانایی و ماندگاری اندیشه می شود.

هوشمندی در ادامه افزود: مردم ایران مردمی هنرمند هستند که در طول تاریخ بارها نشان داده اند وقتی به آنها میدان داده شود با بهره گیری از تفکر اسلامی وفرهنگ ایرانی ظرفیت هایی بسیاری را کسب نموده و هنر خود را به نمایش گذارند.


 ماندگاری معروفات به بیان هنر


این مدرس حوزه علمیه با اشاره به نقش هنرمندان در تبیین امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اظهار داشت:  خداوند در سوره توبه آیه71، یکی از نشانه های زنان و مردان با ایمان را در انجام تکلیف امربه معروف و نهی ازمنکر بیان می دارد که تمام مومنان آن را باید اجرا کنند اما نقش هنرمندان در این زمینه حساس تر و مهم خواهد بود.

هوشمندی افزود: اگربخواهیم حرفی ماندگار بزنیم و نفوذ کلام داشته باشیم به زبان خاصی باید مسلح شویم وقتی به زبان هنر امر به معروفی را بیان نماییم آن امر ماندگار و جاویدان می شود.

 

هوشمندی با اشاره به روایات درباره امر به معروف ونهی از منکر عنوان داشت:  امیر المومنین(ع) در نهج البلاغه تمام کارهای نیک و جهاد در راه خدا را در برابر امر به معروف و نهی از منکر همچون قطره ای در برابر دریای پهناور می دانند که تمام خوبی ها را در یک طرف و امر به معروف و نهی از منکر را در طرف دیگر قرار می گیرد.  

هوشمندی افزود: هنرمند با زبان و در قالب هنر می تواند به بیان معروفات بپردازد و مردم جامعه را از منکرات باز دارد، هنر سلاحی است که عالم را مجهز می کند به این موضوع مهم بپردازد.

 

هوشمندی با اشاره به تعلیم آموزه های دینی به هنرمندان بیان داشت: گاها در مورد بعضی از مسائل جامعه، احتمال دارد که داشته های ذهنی غلط باشد و یاحرکات و اشارات ما باعث زدگی در مخاطب شود از این رو می بایست در درجه اول نسبت به مسائل دینی آگاهی پیدا کرد با شناخت از معروفات و منکرات یک جامعه و تجهیز به سلاح هنر به پیشبرد جامعه سالم کمک خواهد نمود.

هوشمندی افزود: در مرتبه بعد خود باید عامل به معروفات و به دور از منکرات شویم چرا که تا خود ما این موارد را رعایت نکنیم حرف و کلاممان ولو در قالب هنری هم که باشد تاثیری بر مخاطب نخواهد داشت.

 

نام:
ایمیل:
* نظر: