یادداشت و گفتگو
قنوت سرخ
یادداشت/حسین قدیانی
boletقنوت سرخ
خطر جنگ، واقعی یا ساختگی؟
یادداشت/ دکتر شعبانعلی رمضانیان
boletخطر جنگ، واقعی یا ساختگی؟
می‌گفت هیچ وقت بسیج را رها نکنید
شهید مدافع حرم حسین معزغلامی؛
boletمی‌گفت هیچ وقت بسیج را رها نکنید
کد خبر: ۴۶۰۹۰
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۹
در شورای بسیج سازندگی نی ریز مطرح شد:
مسئول بسیج سازندگی سپاه فجر گفت: با اعطای تسهیلات توسط سازمان بسیج سازندگی در سال 92 و 93 تعداد واحد اقتصادی فعال شده توسط این سازمان 4353 واحد و تعداد اشتغال ایجاد شده 6236 نفر بوده است.

به گزارش تنویر نی ریز جلسه شورای بسیج سازندگی شهرستان نی ریز با حضور مسئول بسیج سازندگی سپاه فجر استان فارس و اعضا در محل دفتر فرماندهی ناحیه برگزار شد. در این جلسه محمد رضا امیری فرماندار شهرستان هدف از برگزاری جلسه را بررسی اقتصاد و اشتغال در سطح شهرستان نی ریز عنوان کرد و گفت: یکی از موضوعاتی که در راستای فرمایشات و سیاست های مقام معظم رهبری ابلاغ شده است، موضوع اقتصاد مقاومتی است که یکی از راهبردهای مهم در مقابله با تحریم ها و برون رفت از مشکلات است.

امیری ادامه داد: انتظار است که مردم و مسئولین در این راستا قدم بردارند. در بخش خصوصی فعالیت هایی انجام شده که در خور توجه است، اما کافی نیست و بحث اقتصاد مقاومتی باید ادامه داشته باشد.

وی حفظ وضع موجود را نیز یکی از راهبردها دانست و بیان داشت: با توجه به اقلیم منطقه نی ریز نیاز به مطالعات عمیقی است تا فعالیت ها در راستای اقتصاد مقاومتی به نتیجه مطلوب خود برسد.

مسئول بسیج سازندگی استان: با اعطای تسهیلات توسط سازمان بسیج سازندگی استان 4353 واحد فعال و 6236 نفر شاغل شده اند

در ادامه مهندس عسکری مسئول بسیج سازندگی سپاه فجر با اشاره به جایگاه رفیع جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان گفت: ما بر این باوریم که اگر در این شرایط که کشور با تهدید و جنگ نرم مقابله می کند، دست به دست هم دهیم و فرمایشات مقام معظم رهبری را سر لوحه کارمان قرار دهیم می توانیم بر مشکلات فایق آییم.

عسکری فلسفه اقتصاد مقاومتی را الگوسازی تولید و در نهایت اشتغال دانست و افزود: به تعبیری دیگر راه حل برون رفت از مشکلات در راستای اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی است.

وی گفت: اگر اقتصاد مقاومتی وارد زندگی مردم شود به یقین اثرات و برکات آن گریبانگیر کل جامعه خواهد شد. در این شرایط کشور، بهترین کار این است که مردم را به سمت و سوی اقتصاد مقاومتی سوق دهیم تا مردم بتوانند نیازهای اولیه خود مخصوصا نیازهای خوراکی خود را با تولیدات خودشان تامین کنند.

این استاد دانشگاه ادامه داد: اگر به این سمت و سو رفتیم باعث می شود که اعضای خانواده فعال شوند و یک فضای فعال همراه با تولید ایجاد می شود.

این مقام مسئول با توجه به ظرفیت ها و محدودیت های استان فارس راهبردهایی را اعلام کرد. وی اقتصاد مقاومتی را راه مقابله با بحران آب و نجات از خشکسالی در استان اعلام کرد و از راهبردهای دیگر به کاهش نرخ بیکاری و ایجاد اشتغال پایدار، افزایش تولیدات مرتبط با امنیت غذایی و گسترش مشاغل خانگی با رویکرد اشتغال مولد اشاره کرد.

وی گفت: بیشتر فعالیت سازمان بسیج سازندگی استان، در زمینه کشاورزی و صنعت است و اولویت اصلی ما عرصه نیازمندی های غذایی است تا مردم مواد غذایی را خودشان تولید کنند و از واردات و خروج ارز جلوگیری کنیم.

عسکری خاطر نشان کرد: با اعطای تسهیلات توسط سازمان بسیج سازندگی در سال 92 و 93 تعداد واحد اقتصادی فعال شده توسط این سازمان 4353 واحد و تعداد اشتغال ایجاد شده 6236 نفر بوده است.

وی ابراز امیدواری کرد: تا پایان سال، تسهیلات اعطایی به 100 میلیارد تومان خواهد رسید و فرصت خوبی برای اشتغال زایی فراهم خواهد شد.


مسئول بسیج سازندگی استان: با اعطای تسهیلات توسط سازمان بسیج سازندگی استان 4353 واحد فعال و 6236 نفر شاغل شده اند

عسکری در خصوص بازاریابی محصولات تولیدی هم گفت: ما در زمینه بازاریابی با سایر استان ها مواردی را که مورد نیاز بوده اعلام کرده ایم. بعضی محصولات خود را به سایر استان ها می فرستیم و در این زمینه مشکلی نداریم.

وی در پایان خواستار همکاری هرچه بیشتر مسئولین شهرستان با سازمان بسیج سازندگی در جهت حل مشکلات شهر شد.

در پایان فرماندهی ناحیه ضمن تشکر از حاضرین در جلسه گفت: ما باید کاری کنیم که مردم دغدغه نداشته باشند. وی افزود ان شاالله سیاست ها و فرامین مقام معظم رهبری با جدیت بیشتر دنبال شود.

گفتنی است پس از پایان جلسه تفاهم نامه همکاری بین فرمانداری نی ریز و سازمان بسیج سازندگی استان منعقد گردید.

مسئول بسیج سازندگی استان: با اعطای تسهیلات توسط سازمان بسیج سازندگی استان 4353 واحد فعال و 6236 نفر شاغل شده اند

نام:
ایمیل:
* نظر: