کد خبر: ۴۶۳۲۱
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۸
طلاب حوزه علمیه کازرون در گفتگو با بسیج اساتید دانشگاه آزاد کازرون:
این جمعیت عظیم نشانگر وحدت و یکپارچگی مسلمانان بود و غرب قادر نیست که این وحدت را متلاشی کند چون همه ما امام حسین را داریم و همه ما آماده فدا شدن هستیم.

 به گزارش بسیج اساتید فارس، کانون بسیج اساتید دانشگاه آزاد کازرون با طلاب سفر کرده به دیار کربلا (دیار عشق و معرفت) در راهپیمایی عظیم نجف تا کربلا مصاحبه ای ترتیب داده و انگیزه سفر و همچنین آثار این راهپیمایی و زیارت فراموش نشدنی آنها را جویا شده است که با هم می خوانیم:

جذبه عشق حسینی همگان را راهی این سفر دشوار ولی شیرین کرده بود

مصاحبه 1

1) خود را معرفی نمایید؟ محمد مسرور طلبه پایه 6 حوزه علمیه صالحیه کازرون

2) انگیزه شما از شرکت در راهپیمایی اربعین چیست؟ اولاً زیارت سالار شهیدان سید الشهداء و ثانیاً درک اربعین حسینی

3) خیل عظیم جمعیت عزادار سالار شهیدان دارای چه پیامی بود؟ همچون صحرای محشر آن را یافتم و همچنین جذبه عشق حسینی که هرکس را اعم از پیر و جوان را راهی این سفر دشوار ولی شیرین کرده بود.

4) آثار و برکات اینگونه تجمعات در جامعه چیست؟ قدرت نمایی تشیع و وحدت جامعه شیعی و اسلامی و تجلی عظمت سیدالشهداء در روز اربعین حسینی

5) عزاداران حسینی در کربلا تماثل حضرت امام خمینی(ره) و امام خامنه ای را حمل می کردند ، چه منظوری داشتند؟ عشق و محبت این افراد از انقلاب و امام ورهبری که تجلی قیام امام حسین(ع) می باشد.

 مصاحبه 2

1) خود را معرفی نمایید؟ مهرداد عفت نژاد طلبه پایه 4 حوزه علمیه صالحیه کازرون

2) انگیزه شما از شرکت در راهپیمایی با پای پیاده از نجف به کربلا چه بود؟ بنده حقیر فقط به این خاطر در این پیاده روی شرکت کردم که آن پیاده روی حضرت زینب و بقیه اسرای کربلا را درک کنیم ولی پیاده روی ما یک گوشه ای از پیاده روی اسرای کربلا نبود.

3) خیل عظیم جمعیت عزادار چگونه یافتید؟ بنده این پیاده روی عظیم را در روز اربعین یک حج دیگر یافتم و عظیم جمعیت عزادار به خاطر این بود که جوابی برای گروه داعش باشد.

4) آثار و برکات اینگونه تجمعات در جامعه چیست؟ آثار و برکات اینگونه تجمعات وحدت جامعه اسلامی است و ما از طریق پیاده روی می توانیم انقلاب خود را به جامعه اسلامی القاء کنیم و امام حسین (ع) را به جهانیان بشناسانیم.

5) عزاداران حسینی در کربلا تماثل حضرت امام خمینی(ره) و امام خامنه ای را حمل می کردند ، چه منظوری داشتند؟ اهداف آنها از نظر من این را می رساند که می خواستند ولایی بودن خوشان را به امام و رهبری برسانند و عشقشان را به امام و رهبری می رسانند.

  مصاحبه 3

1) خود را معرفی نمایید؟ اکبر پور قیومی طلبه پایه 1 حوزه علمیه صالحیه کازرون

2) انگیزه شما از شرکت در راهپیمایی با پای پیاده از نجف به کربلا چه بود؟ زیارت اباعبد اله الحسین (ع) و امام علی (ع) ـ به جهانیان ثابت کنم که ما هنوز بیداریم و از نسل عاشوراییم و آماده ایم ـ به داعش بفهمانیم که هیچ غلطی نمی تواند بکند و جهان اسلام و تشیع همگی یک امام واحد دارند و آنها قادر نیستند که کوچکترین حرکتی علیه امامان ما انجام دهند.

3) خیل عظیم جمعیت عزادار را چگونه یافتید؟ این جمعیت عظیم نشانگر وحدت و یکپارچگی مسلمانان بود و غرب قادر نیست که این وحدت را متلاشی کند چون همه ما امام حسین را داریم و همه ما آماده فدا شدن هستیم.

4) آثار و برکات اینگونه تجمعات در جامعه بیانگر چیست؟ احیای حماسه عاشورا ـ احیای قیام امام حسین (ع) و بیداری اسلامی

5) عزاداران حسینی در کربلا تماثل حضرت امام خمینی(ره) و امام خامنه ای را حمل می کردند ، چه منظوری داشتند؟ بیانگر این است که جهان اسلام همگی یکپارچه اند و ایران و عراق و سوریه و دیگر کشورها ندارد چون همگی داری یک رهبر واحد هستند و بگوییم که ایران و عراق و فلسطین بلکه بگوییم (امت اسلامی) و ما همه با هم برادر هستیم.
پایان خبر/224224
نام:
ایمیل:
* نظر: