دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۱:۴۷:۴۲
کد خبر: ۴۶۵۳۲
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۶
ریاست شورای عالی قشر بسیج هنرمندان فارس
ریاست شورای عالی قشر بسیج هنرمندان فارس گفت: 9دی حماسه ای قلبی و باطنی و فطری است حماسه ای که در آن یک جشن بلوغ فکری و شخصیتی است.

سعیدگودرزی در گفتگو با خبرنگار بسیج هنرمندان فارس، با اشاره به روزبصیرت بیان داشت: حماسه در اصطلاح به معنای کارخارق العاده انجام دادن و ایجادحرکتی قدرتمنداست که در 9دیماه سال88 ، مردم یوم الله دیگری را رقم زدند و با پشتیبانی از ولایت فقیه  نشان دادند که ایران را دوست دارند و اجازه نمی دهند آسیبی به مملکتشان برسد.

سعید گودرزی، روز 9 دی ماه را روز میثاق دوباره امت با ولایت توصیف نمود و ابراز داشت:  9دی روزبصیرت و میثاق امت با ولایت است، روزی که خروش ملت ایران و آشکار شدن خشم مقدس در برابر اهانت ها و حرمت شکنی های عده ای انسان غافل و مزدور به مقدسات عاشورای حسینی است،  روزی است که مردم ایران بار دیگر  به سران فتنه و مزدوران "نه" محکمی را پاسخ دادند و " آری" دیگری را به نظام اسلامی لبیک گفتند و بیعت مجدد با آرمانها و ارزشهای اسلامی را دادند.  

 

 

این استاد دانشگاه در ادامه افزود: 9دی شروع یک حرکت عزت خواهی و عزت طلبی است این روز صرفا یک روز تاریخی نیست بلکه یک روز تاریخ ساز است و قطعا مردم همیشه در تمامی صحنه های انقلاب با بیان و عمل حضور خود را عیان کردند،  مردم ایران نشان دادند تابعیت حقیقی و قلبی با نظام و ارزشهای انقلاب دارند.

گودرزی در ادامه 9دی سال88 را ندای " هل من ناصری..." توصیف نمود است و افزود: 9دی ندای "هل من ناصری..."  است که همنوا شدن با فریاد لبیک یا حسین است و بار دیگر پایه های کاخ استکبار را به لرزه درآورد.

 

گودرزی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر نشان دادن حرکت عظیم مردم در 9 دی، اظهار داشت: متولیان فرهنگی نیز نسبت به رویدادهای رخ داده در سال88 و حکم سران فتنه نیز پیگیری نمایند؛ زیرا این امر از واجبات فرهنگی است؛ پیگیری کردن این موضوع و بنا به فرمایش رهبری که فرمودند مردم در 9 دی عظمت نشان دادند، مسلم است که متولیان فرهنگی نباید نسبت به این قضیه سکوت کنند زیرا این یک سکوت دردآوری است و هنرمندان نیز نسبت به این قضیه انتظار پیگیری را دارند.

 

 

هنرمندان، پیام آوران حماسه

 

ریاست شورای عالی قشر بسیج هنرمندان فارس، نقش هنرمندان در تبیین پیام های حماسه9دی را موثر دانست و ابراز داشت:  روز 9دی در تاریخ انقلاب ما روز بصیرت است و هنرمندان وقایع این روز را از طریق هنر زیباشناسی و ابعاد زیباشناسی به مردم منعکس کنند و در جریان آگاه سازی مردم نسبت به وقایعی که در سال 88 رخ داده همت نمایند و بازگو نمایند که در این فتنه به این انقلاب و نظام چه لطماتی وارد آمده است.

 

 

سعید گودرزی در ادامه افزود: ما در این انقلاب هنر متعهد را داریم و همانگونه که رهبری نیز فرمایش کردند که هنرمند علاوه بر تخصصی که دارد باید به تعهدات جامعه عمل بپوشاند، این مسئولیت نیز در بین تمامی هنرمندان و بالاخص هنرمندان متعهد و ولایی بسیار مهم است، این یک واجب فرهنگی و جزء تعلقات ماست؛  تئورسین های هنر این موضع را تبدیل به یک هنر کنند و دیگر هنرمندان نیز روز بصیرت را تبدیل به یک اثر هنری نمایند.

مسئول انجمن ادبیات داستانی بسیج هنرمندان فارس درادامه تصریح نمود: اگر ماهنرمندان مدعی آنیم که پیرو رهروان و رهپویان سید شهیدان اهل قلم، شهید آوینی هستیم، نباید با این واقعه آرام شویم اگر این شهید در قید حیات بودند پرداختن به این مقوله را جزء واجبات خود می شمردند.

گودرزی خلق آثار هنری با موضوع حماسه9 دی را یک روشنگری دانست و افزود: این تبیین و روشنگری است که در آن حماسه برپا شده است؛ این حماسه یک حماسه ای از جنس مردمی فهیم است که در نگاه هنرمندان تبیین این واقعه نیز یک حماسه ی توحیدی وانقلابی است.

گودرزی با اشاره به کلام عالمان معاصر درباره جهاد ابراز داشت: در کتاب مفاتیح الحیاه نیز آیت الله جوادی آملی نیز اشاره نمودند که واجبات دین صرفا اعمال دینی را شامل نمی شود بلکه جهاد فرهنگی نیز جزء اعمال اجتماعی و فرهنگی مانیز هست و باید نسبت به مسائل اجتماعی نیز ورود پیدا کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر: