شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۹:۵۷:۰۹
کد خبر: ۴۶۶۶۱
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۳
روزشمار تاریخ انقلاب اسلامی ایران، سرشار از حوادثی است که هر کدام در بطن خود دارای درسهایی عبرت آموز و قابل تامل و تعمق می باشد. در این میان روزهای سال88 یادآور رویدادهایی سرنوشت سازاست که می توان آن را نقطه عطفی در تاریخ ایران دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج هنرمندان فارس، مطالعه کتاب هایی با موضوعات فتنه و روند شکل گیری آن می تواند در تبیین و تامل به این رویداد مارا یاری سازد. به همین منظور بود کتابهایی را با این موضوع ومحوریت معرفی خواهیم کرد تا در شناخت این واقعه ما را یاری ببخشد.

     

معرفی کتاب باموضوعات فتنه88

 مجموعه 9 جلدی دائره المعارف فتنه 88

 

جلد اول در چهار گفتار و 7 فصل به موضوع فتنه شناسی در ابعاد مختلف آن پرداخته است.

گفتار اول با عنوان؛ ماهیت‌شناسی فتنه، به مفهوم و ماهیت فتنه از نظر قرآن و بررسی فتنه در زمان مدینه‌النبی و دوره امیرالمؤمنین(ع) می پردازد.

گفتار دوم با عنوان؛ ماهیت و پدیدارشناسی جنگ نرم، به مفهوم‌، تبارشناسی، نظریه‌‌ها، ابعاد و اهداف،روش‌ها و تکنیک‌‌ها و بازیگران جنگ نرم با تکیه بر مورد ایران اشاره دارد.

گفتار سوم با عنوان؛ کودتای مخملین به چیستی و پیشینه انقلاب‌های رنگین، بنیادهای طراح و حامی و جزوات آموزشی آن می پردازد.

گفتار چهارم نیزمروری بر غائله‌‌ها و فتنه‌های سی‌ساله پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران دارد.

 

جلد دوم، رخدادهای فتنه 88 را در 5 گفتار و فصول مرتبط آن، روایت و تحلیل می‌‌کند.

گفتار اول با عنوان؛ حوادث پیش از انتخابات به آرایش جریان‌ها و گروه‌های سیاسی در آستانه انتخابات، تبیین سناریوهای قبل از 22 خرداد، معرفی نامزدهای انتخاباتی و دلایل حضورشان در رقابت دهم،اختصاص دارد.

گفتار دوم با عنوان؛ حوادث پس از 22 خرداد، از ادعای زودهنگام پیروزی و طرح تقلب گرفته، تا اردوکشهای خیابانی و برخی رخدادهای مهم این مقطع، را بررسی می کند.

گفتار سوم با عنوان؛ حوادث پس از آغاز به کار دولت دهم، از حاشیه های مراسم تنفیذ و تحلیف تا حوادث 13 آبان، 16 آذر و حرمت شکنی در عاشورا را مد نظر قرار داده است.

گفتار چهارم با عنوان؛ حوادث پس از نهم دی ماه، به تبیین حماسه ماندگار 9دی و 22 بهمن 88 و رخدادها این مقطع،بررسی می کند

گفتار پنجم با عنوان؛ حوادث سال 1389، به برخی ماجراجوییها، اقدامات و رخدادهای سال 89 مرتبط با فتنه 88 اشاره دارد.

 

جلد سوم در شش گفتار به کالبدشکافی، بررسی و تحلیل فتنه 88  می پردازد.

گفتار اول ؛ زمینه های شکل گیری سناریوی کودتای سبز را تشریح می کند.

گفتار دوم؛ گامهای مختلف سناریوی کودتای سبز را توضیح می دهد.

گفتار سوم؛ سناریوهای تداوم فتنه پس از شکست کودتای سبز را بررسی و تحلیل می کند.

گفتار چهارم به ابهامات و شبهات و حوادث قبل از انتخابات اختصاص دارد ، شبهات انتخابات و شبهات حوادث پس از انتخابات را تجریه و تحلیل می کند. گفتار پنجم؛ پیامدهای مثبت و منفی فتنه 88 را در ابعاد داخلی و خارجی مورد بررسی قرار داده است. گفتار ششم نیز دلائل شکست کودتای مخملی در ایران را با نگاهی به عوامل مقوم درونی نظام اسلامی و نقاط ضعف کودتاگران بررسی می کند.

 

جلد چهارم، در چهار گفتار به رفتار شناسی خواص در رابطه با فتنه 88 می پردازد.

گفتار اول، مواضع و رفتار شناسی مراجع عظام تقلید از جمله حضرات آیات؛ مکارم شیرازی، نوری همدانی، صافی گلپایگانی، جوادی آملی و... را در بر دارد.

گفتار دوم، به مواضع و رفتار شناسی روحانیون معظم حضرات آیات؛ خزعلی، مصباح یزدی، مهدوی کنی، جنتی، امامی کاشانی، سیداحمد خاتمی، هاشمی رفسنجانی و و حجج اسلام؛ سیدحسن خمینی، ناطق نوری و...  می پردازد.

گفتار سوم، مواضع و رفتار شناسی برخی فعالین سیاسی غیر روحانی نظیر آقایان؛ حدادعادل، محسن رضایی، محمدرضا باهنر، حسین شریعتمداری، صفار هرندی، علی مطهری و... را بررسی کرده است.

گفتار چهارم، مواضع و رفتار شناسی اصحاب فتنه را در بر می گیرد. از جمله؛ خاتمی، منتظری، علی محمد دستغیب، مهاجرانی، سروش، و....

 

جلد پنجم، در چهار گفتار، رفتارشناسی گروههای سیاسی و کشورهای بیگانه را مورد بررسی قرار داده است

گفتار اول، مواضع و رفتار شناسی گروههای سیاسی اصولگرا مانند؛ جامعه مدرسین، جامعه روحانیت، جمعیت ایثارگران، موتلفه اسلامی، و... را شامل می شود.

گفتار دوم، مواضع و رفتار شناسی گروههای سیاسی دوم خرداد از جمله؛ مجمع روحانیون، حزب مشارکت، سازمان مجاهدین، حزب اعتماد ملی و... را در بر می دارد.

گفتار سوم، مواضع و رفتار شناسی اپوزیسیون خارج از کشورشامل؛ منافقین، سلطنت طلبان، گروههای چپ، گروههای لیبرال و... است.

گفتار چهارم، مواضع و رفتار شناسی کشورهای بیگانه شامل؛ سناریوها و اقدامات دشمن در مراحل قبل و پس از انتخابات و تا شکست کودتای مخملی و اقدامات آنهاعلیه دولت دهم را تجزیه و تحلیل می کند.

 

جلد ششم، در دو گفتار و بیست فصل، مدیریت‌ رهبر معظم انقلاب اسلامی در گذر از فتنه 88 را مورد بررسی قرار داده است.

گفتار اول با عنوان؛ مواجهه‌ امام خامنه ای(مدظلّه العالی) با فتنه 88، با نگاهی تحلیلی، به مبانی و شیوه‌های مدیریت و رهبری،آسیب شناسی و هشدارهای رهبری پیش از وقوع فتنه، مدیریت رهبری درگذر از فتنه 88، دلایل بازخوانی فتنه پس از پایان فتنه در 9 دی و 22 بهمن پرداخته است.

گفتار دوم با یک نگرش موضوعی، مجموعه بیانات امام خامنه ای(مدظلّه العالی) در باره ابعاد مختلف فتنه 88 را دسته بندی و ارائه نموده است.

 

جلد هفتم، در شش گفتار به انواع آثار متنی و تصویری در باره فتنه 88  پرداخته است.

گفتار اول با عنوان؛ اشعار ماندگار، منتخبی از اشعار شاعران ارزشی در زمینه فتنه 88 را مرور کرده است.

گفتار دوم با عنوان؛ گرافیک‌های ماندگار، نمونه کارهایی از سه تن از کاریکاتوریست‌های متعهد و انقلابی را آورده است.

گفتار سوم با عنوان؛ کتب ماندگار، 68 کتاب و اثر در موضوعات تحلیلی، وقایع نگاری و داستان و رمان در باره فتنه را با شرح مختصری از محتوای آن‌ها، معرفی نموده است.

گفتار چهارم با عنوان؛ جشنواره‌های ماندگار، به جشنواره مردمی فیلم عمار و معرفی و اکران فیلم‌های مستند متعدد در مورد فتنه اشاره کرده است.

گفتار پنجم با عنوان؛ مستندهای ماندگار، به تولیدات هنری در زمینه فتنه 88 پرداخته و با اشاره به 8 فیلم سینمایی تولید و اکران شده در سینمای ایران، 19 اثر هنری در بخش سینمای مستند را معرفی نموده است.

گفتار ششم با عنوان؛ مواضع ماندگار، مواضع روشنگرانه برخی شخصیت‌ها‌، تشکل‌ها و گروه‌های سیاسی در موضوع فتنه را گردآوری و ارائه نموده است.

 

جلد هشتم، در چهار گفتار به اسناد و مدارکی اختصاص دارد که در دوره فتنه انتشار یافته است و شامل:

گفتار اول،نامه ها، اطلاعیه ها و بیانیه های میرحسین موسوی

گفتار دوم، نامه ها، اطلاعیه ها و بیانیه های مهدی کروبی

گفتار سوم، نامه‌ها، اطلاعیه‌ها و بیانیه‌های مهم برخی از شخصیت‌ها و گروه‌های سیاسی تأثیرگذار

گفتار چهارم، گزارش دادگاه رسیدگی به پرونده اغتشاشگران است.

 

 

جلد نهم، آلبوم تصویری تمام رنگی است که حوادث و وقایع این دوره را به‌صورت مصور به نمایش درآورده و در ذیل سه عنوان دسته بندی شده است:

1-تبلیغات قبل از 22 خرداد 88

2-حوادث پس از انتخابات، از جمله اردوکشی های خیابانی در هفته اول، وقایع تیر، آبان و آذرماه، حوادث عاشورای 88، دیماه و 9 دی، وقایع بهمن ماه و حوادث سال 89

3-حاشیه سازی های تداوم فتنه و تلاشهای ضدانقلاب و اپوزیسیون

 


معرفی کتاب باموضوعات فتنه88

نگاه از بیرون

مجموعه بازتاب‌های جهانی فتنه 88 در دو دفتر «جهان عرب» و «جهان غرب» در «دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی» تهیه شده است.

 

در ایام انتخابات سال 1388 و حوادث ناگوار پس از آن، شاهد ائتلاف نامبارک رسانه ‏های غربی و حکومتی کشورهای عربی بودیم که علیه مردمسالاری دینی ایران قیام کرده بودند. حجم بالای نگاشته‌ها درباره انتخابات ایران بدون شک بیانگر جایگاه مهم و راهبردی ایران در روابط بین‌الملل و مناسبات منطقه است.

بازخوانی، نقد و تحلیل فتنه 88 از زبان منتقدان داخلی کشورهای عربی بسیار خواندنی است و ابعاد ناشناخته بین‏المللی این فتنه فراگیر را آشکار می‌کند. با توجه به اهمیت ثبت تاریخ مبارزات و حوادث انقلاب اسلامی برای آیندگان و تحلیل درست از آنها، گزیده نظرات اندیشمندان و روزنامه‏نگاران خاورمیانه در خصوص حوادث بعد از انتخابات سال 88 ایران اسلامی، در رسانه‌های عربی گردآوری و در دفتر اول کتاب «نگاه از بیرون» با زیر عنوان «فتنه 88 در نگاه روزنامه‏ نگاران خاورمیانه» با ترجمه جمعی از مترجمان زیر نظر حجت‏ الاسلام حمیدرضا غریب‏رضا (مدیر موسسه گفتگوی دینی و فعال در عرصه جهان اسلام) ترجمه است.

این کتاب از مقالات زیر تشکیل شده است: «چرا حدیث انتخابات ایران در کلام دیگران؟» (حمیدرضا غریب‏رضا)، «سونامی احمدی‏نژاد»، «بازگشت برزخی رفسنجانی»، «نور عاشورا، عصر روشنفکری را شکست داد»، «ایران از درون: خشم خواص و رضایت توده‏ها»(محمد صادق‏الحسینی)، «آیا عربها حق دارند در دموکراسی ایران تردید کنند؟!»(دکتر فیصل قاسم)، «ایران و غرب… و آنچه می‏نگارند» (دکتر عبدالرزاق قسوم)، «تأمّلاتی درباره رابطه اعراب و دموکراسی؛ از لبنان و اسرائیل تا ایران» (طلال سلمان)، «نشانه‏های سیاسی کودتای غرب علیه نتایج انتخابات ایران» (دکتر طارق الزُمر)، «اعتراضات به انتخابات ایران را چگونه ببینیم؟» (عبدالله الاشعل)، «ایران و نفاق غربی» (عبدالباری عطوان)، «ایران به کدامین سو می رود؟» (غریبی مراد غریبی)، «خاتمی در هر دو حالت زیان‏کار است!» و «مستضعفان نتیجه انتخابات را قطعی کردند»، «ایران آن گاه که معتدل شود!»، «سه پرسش آمریکایی» و «اصلاح طلبان ورقهایشان را رو کردند» (فهمی هویدی)، «توهین به جایگاه نمادین امام خمینی(ره)» و «ایران آزمونی سخت را پشت سر می گذارد» (عبدالرحیم التهامی)، «چهره ایران از منظر حقوق شهروندی» و «نکاتی درباره ایران» (عزمی بشاره)، «حوادث ایران… و شماتتگران» (سعد بن عمر)، «هجمه به ولایت فقیه؛ نقطه تمرکز دشمنان ایران» (علی شهاب)، «بازخوانی انتخابات ایران و پیامدهایش» (نهاد خشمان)، «ایران و خیال‏بافان عرب» (مصطفی سعید العرب)، «ایران و هرج‏ومرج خلاق!» (البدوی عبدالعظیم البدوی)، «ارتباط با ایران تهمت، با آمریکا مدال شرف!» (محمد ابو علان)، «تشابه ها و تفاوتهای انتخابات ایران و عراق» (حامد شاکر)، «ناآرامی های داخلی ایران و پیامدهای آن؛ گفتگوی شبکه «الجزیره» با محمد حسنین هیکل»، «ابعاد اعتراضات به نتایج انتخابات ایران» (میزگرد شبکه الجزیره با حضور غَسان بن جَدو، ماشاءالله شمس‏الواعظین، محمد صادق الحسینی و انیس النقاش)، «تأثیر سخنان آیت‏الله خامنه‏ای در نمازجمعه بر اوضاع جاری ایران؛ گفتگو درباره انتخابات ایران در شبکه الجزیره» (محمدعلی مهتدی و مصطفی اللباد) و «ابعاد بحران ایران، واقعیت ها و توهم ها؛ گفتگو درباره حوادث بعد از انتخابات ایران» (غسان بن جدو، سامی النصف، یاسر الزعاتره و اسکات ریتر).

دفتر دوم کتاب «نگاه از بیرون» با زیر عنوان «فتنه 88 در نگاه تحلیلگران آمریکا» با ترجمه علی فتحعلی آشتیانی با سه مقاله به قلم روزنامه‌‏نگاران و تحلیلگران آمریکایی که در نقد و تحلیل فتنه 88 نوشته شده و به سئوالات و شبهات درباره انتخابات سال 88 در ایران پاسخ می‏‌دهند، ترجمه و منتشر ‏شده است. یک مقاله هم از منظر شکاف طبقاتی جامعه، به حوادث پس از انتخابات می‏پردازد.

این کتاب از مقالات زیر تشکیل شده است: «حقه‏‌ای به نام تقلب» (جیمز پتراس، استاد ممتاز جامعه‏ شناسی در دانشگاه بینگهمتون نیویورک)، «تقلب در انتخابات ایران: ادعایی بدون سند و مدرک»(گلن کسلر و یان کوهن، اعضای تحریریه واشنگتن پُست)، «تفرقه در میان ملت»(علیرضا دوستدار، دانشجوی دوره دکترای مردم‏‌شناسی و مطالعات خاورمیانه دانشگاه هاروارد)، «آیا احمدی‌‏نژاد، نتایج انتخابات سال 2009 ایران را به نفع خود دستکاری کرد؟»(اریک آلن بریل)،

 

 

 

 معرفی کتاب باموضوعات فتنه88

نقشه‌ی نقش بر آب

کتاب "نقشه‌ی نقشه بر آب" حاوی فرازهایی از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره‌ی فتنه ی عظیم سال 1388 است، فتنه‌ای که به مدد و لطف الهی و با رهبری حکیمانه رهبر معظم انقلاب و برکات خون شهیدان و بصیرت، مقاومت و غیرت ملت بزرگ و سربلند ایران، طومار آن در هم پیچیده شد و انقلاب اسلامی در سیر تاریخی خود پیروزمندانه این گردنه‌ی دشوار را پشت سر نهاد. همچنین در صفحات نخست کتاب مقدمه‌ای روشنگر و بصیرت‌افزا از محمدحسین صفارهرندی وجود دارد. در بخشی از این مقدمه آمده است:

«اگرچه رمز و رازهای هدایت کشتی انقلاب به دست سکاندار حکیم آن را صرفاً در کلام او نمی‌توان جست و باید نقبی به دیگر وجوه این راهبری که در مکتوبات، انتصابات، تصمیمات، ارتباطات و اقدامات ایشان مستتر است، گشوده شود، با این همه حقایق بسیاری درباره‌ی مسائل دوران فتنه در سخنان مشحون از حکمت و صداقت رهبری پرهیزگار انقلاب نهفته است که مطالعه‌ی چندباره‌ی آن را اجتناب‌ناپذیر می‌کند.»

«دهمین دوره‌ی انتخابات ریاست جمهوری»، «مواضع رهبری پس از انتخابات تا نماز جمعه 29 خرداد»، «حوادث پس از انتخابات»، «کسب بصیرت» و «جنگ نرم»، پنج فصل این کتاب را تشکیل می‌دهند.

 

 معرفی کتاب باموضوعات فتنه88

مطالبات غیرقانونی : بازخوانی وقایع قبل و بعد از انتخابات 22 خرداد 1388

سال 1388 همراه بود با واقعه ای فراموش نشدنی که تلخی بعضی از اتفاقاتش شیرینی حضور گسترده مردم در انتخابات دهم ریاست جمهوری را کمرنگ کرد اما وقایع پس از فتنه ها و به خصوص راهپیمایی عاشوراییان در نهم دی ماه، سال گذشته را به نقطه عطفی برای تامل و تدبر اتفاقات پارسال و حواشی آن تبدیل کرد.

اصحاب قلم هم همگام با مردم از تلخی های سال گذشته رنجیدند و بسیاری از آنها جلوتر از دیگران سلاح مبارزه را بر کاغذ لغزاندند و مبانی فکری و نظری مردم را در این باره تقویت کردند.

این کتاب با موشکافی رخدادهای قبل و بعد از انتخابات دهم، طرح جالبی از آنچه رخ داد ارائه می کند. بررسی وقایع قبل از انتخابات از دوران اصلاحات و وقایع مربوط به 18 تیر آغاز می شود و تا دوران انتخابات استمرار می یابد.

 کتاب مطالبات غیر قانونی از سوی موسسه فرهنگی هنری قدر ولایت منتشر گردیده است. 

 

معرفی کتاب باموضوعات فتنه88


جامعه‌شناسی 22 خرداد

 

کتاب «جامعه‌شناسی 22 خرداد؛ دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در آینه واقعیت» تحلیل جامعی را از حوادث، تهدیدها و فرصت‌های یک‌ سال گذشته در قالب محتوای جامعه‌شناسی سیاسی ارائه می‌دهد. پرویز امینی - نویسنده این کتاب - کارشناس ارشد علوم سیاسی از دانشگاه شهید بهشتی، صاحب‌نظر در مسائل اجتماعی و سیاسی، نویسنده و پژوهشگر و دبیر سابق اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل است.

کتاب «جامعه‌شناسی 22 خرداد» در پنج فصل کلی «جامعه‌شناسی آرای انتخابات دهم ریاست جمهوری»، «تقلب؛ جامعه‌شناسی یک واقعیت یا یک دروغ»، «رفتارشناسی گروه‌های سیاسی در انتخابات دهم»، «براندازی نرم با استفاده از روش‌های انقلاب فرهنگی» و «بازخوانی مدیریت رهبر معظم انقلاب در انتخابات دهم ریاست جمهوری و حوادث بعد از آن» توسط انتشارات فرهنگ اندیشه در 260 صفحه به چاپ رسیده است.

 این کتاب از سوی انتشارات آفتاب توسعه، منتشر گردیده است. 



 معرفی کتاب باموضوعات فتنه88

 

تقلب سبز: طنز سیاسی در فتنه 88

در فتنه سیاسی سال 1388 که رخدادهای روزانه آن باعث غلبه وجه تراژیک امر سیاسی در اذهان عمومی شده بود، نیاز به طنز و نگریستن از موضع برتر و جلالی حقیقت به شدت حس می‏شد. زبان طنز در کنار دیگر قالب‏های هنری بود که در آن مقطع می‏توانست از ساحت حقیقت در برابر سنگینی غبار فتنه، دفاع کند و از سطح آن واقعیت غالب و معرکه‌گیر، فراتر برود و ببرد.

در آن ایام، جبهه سایبری و وبلاگ‌ها و شبکه‌های اجتماعی عمدتاً در غلبه امر سیاسی خودبنیاد به شدت می‌کوشیدند و خواه ناخواه مواجهه طنزآمیز هم در این جبهه بیشتر می‌توانست رویارویی بیافریند. «تقلب سبز» نام یکی از وبلاگ‌هایی بود که اقدام به نشر یادداشت‌های موثری در متن و پیام‌های کاربران خود با استفاده از زبان طنز سیاسی می‌کرد. انتشار مجدد مجموعه آن مطالب در قالب کتاب، امکان استفاده برای مخاطبان غیرمجازی را فراهم کرده است و در ضمن گوشه‌ای از تاریخ رویدادهای سیاسی معاصر ما به ثبت می‌رسد. محتوای وبلاگ به زبان طنز، تا حدی می‏تواند واقعیت‏ها و فضای عمومی ایام فتنه برای آیندگان را ترسیم کند. از سوی دفتر نشر معارف و دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی منتشر شده است.

 

 معرفی کتاب باموضوعات فتنه88

کتاب «ارتش سری روشنفکران»

 شامل 4 فصل با عناوین «درآمد: جاسوسان در تهران»، «فصل اول: علوم انسانی؛ الهیات جنگ نرم»، «فصل دوم: فیلسوفان یهودی و مترجمان سکولار»، «فصل سوم:سکولاریسم مقدس آمریکایی» و «فصل چهارم: سیاستمداران عملگرا و دولت سرمایه‌داری» است. پس از فصل چهارم، رساله‌ای 55 صفحه‌ای با نام «امام جنگ عقیده» چاپ شده که روایت‌گر تحلیل امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی پیرامون «غرب‌شناسی»، «علم غربی»، «علوم انسانی»، «دانشگاه»، «معنای روشنفکری» و... است. کتاب «ارتش سری روشنفکران» در بخش «به روایت تصویر» شامل بیش از 100 سند، تصویر و کلیشه مطبوعاتی است و برای اولین‌بار در آن نامه‌های دست‌نویس از «احمد اشرف» (تحلیلگر CIA) خطاب به «عباس عبدی» و نامه «علیرضا نوری‌زاده» (جاسوس MI6) خطاب به «محمدعلی ابطحی» به همراه دست‌خط‌ها و اسنادی مانند مکاتبات حاج «حسین شریعتمداری» با پرفسور «حامد الگار» (استاد دانشگاه برکلی) به چاپ رسیده است. بخش «به روایت تصویر کتاب» شامل 50 صفحه است که ذیل هر عکس و سند و دست‌خط، توضیحات و شناسه‌های آن آمده و خوانند از هر عکس به صفحه مربوط به بحث در متن کتاب ارجاع می‌شود.


معرفی کتاب باموضوعات فتنه88

الیگارشی علیه جمهوری

جریان فتنه‌ی سال 1388 یکی از پیچیده‌ترین توطئه‌های دشمنان انقلاب علیه نظام جمهوری اسلامی ایران بود که دست دو گروه در ایجاد و دامن زدن به آن دخالت داشت. استکبار جهانی غرب با رسانه‌ها و امکانات تبلیغاتی و جنجال‌انگیز خود و عناصر مغرض و فریفته و ساده‌لوح داخلی. آتش فتنه که با شایعه تقلب در انتخابات ریاست جمهوری دهم روشن شد به‌تدریج با تبلیغات رسانه‌های غرب و توهم کاندیداهای شکست‌خورده شعله گرفت و به مدت هشت ماه کشور را در تشنج فرو برد.

 

سرانجام با روشنگری‌های مقام معظم رهبری و حضور مردم ایران در راه‌پیمایی شکوهمند و دشمن‌شکن نهم دی 1388 آتش فتنه به سردی گرایید و با راه‌پیمایی 22 بهمن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، ملت با آرمان‌های انقلاب اسلامی و رهبری انقلاب بیعتی دوباره بست.

 

این کتاب مجموعه‌ای است از روایت‌های تلخ حوادث انتخاباتی 1388 که گروهی از نخبگان سیاسی مدعی روشنفکری در ایران، آن‌را رقم زدند: آنان به‌نام اصلاحات و روشنفکری مسجدی را به زاغه‌ی انبار مهمات صدها سلاح و فشنگ تبدیل کردند، غذا و منابع آب عزاداران حضرت فاطمه‌زهرا (س) در تهران را مسموم ساختند و البته موفق به پایان آن نشدند و به هوادارانشان توصیه کردند با اسید و خرده‌های شیشه مردم و سربازان محافظی را که قصد دفاع از جمهوریت نظام را داشتند، مضروب کنند.

 

 معرفی کتاب باموضوعات فتنه88

کتاب «نبرد نرم در بستر دموکراسی»/ بابک اسماعیلی/ انتشارت درک نو

این کتاب، اطلاعات جامعی از چگونگی و چرایی شکل‌گیری و گسترش روش‌های مبتنی بر "براندازی نرم " و تاریخچه‌ وقوع اقداماتی از این دست در کشورهای مختلف در قرن 21 ارائه می‌دهد.

"بابک اسماعیلی " در این کتاب، انقلاب‌های مخملین یا رنگی را گونه‌ای فراگیر از پروژه‌ براندازی نرم معرفی کرده است که ویژگی‌های متفاوتی نسبت به انقلاب‌های پیشین دارد. در فصل سوم نیز پس از ذکر پیشینه‌ طراحی نبرد نرم در ایران، مراحل 7 گانه‌ جریان برانداز موسوم به جنبش سبز بررسی شده است.

فصل چهارم این کتاب، پروژه‌ آژاکس II را رمز گشایی می‌کند و نقش سواره نظام‌ها و پیاده‌نظام‌های داخلی و خارجی جریان برانداز در حوادث پس از انتخابات سال 1388 مورد واکاوی قرار می‌دهد.



 معرفی کتاب باموضوعات فتنه88

جنبش سبز مخملی: پایبندی به قانون»/ مازیار بیژنی/ تهران: موسسه فرهنگی خاکریز ایمان و اندیشه‏

در مقدمه این کتاب آمده است: مجموعه حاضر تلاشی است جهت به تصویر کشیدن فعالیت احمقانه عده‌ای برای اجرای 198 دستور انقلاب مخملی که از سوی پدر کودتاچیان مخملی در جهان یعنی جین شارپ صادر شده است.

این کتاب شامل 60 کاریکاتور از مازیار بیژنی است که در ادامه روند تولید محصولات فرهنگی با موضوع فتنه پس از انتخابات تولید شده است. این کتاب به همت موسسه فرهنگی خاکریز ایمان و اندیشه وابسته به بسیج دانشجویی دانشگاه علم و صنعت ایران در تیراژ 2000 نسخه تولید و چاپ شده است.

 

نام:
ایمیل:
* نظر: