جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۹:۰۵:۴۷
کد خبر: ۴۷۱۸۱
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۵
مؤسسه بوستان کتاب «پرتوی از اسلام» به قلم آیت‌الله ابراهیم امینی و «تجلی انسان کامل در سیره حضرت محمد(ص)» اثر محمدباقر شریعتی سبزواری را منتشر کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج هنرمندان فارس و به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، کتاب «پرتوی از اسلام» اثر آیت‌الله ابراهیم امینی به تازگی از سوی بوستان کتاب به بهای ٢۴ هزار تومان منتشر شده است. مؤلف در این اثر تلاش کرده است تا زمینه آشنایی مخاطب را با عقاید اسلامی فراهم کند و ایمانِ فرد مسلمان را بر اساس آگاهی و شناخت تحکیم بخشیده و کردارهای عبادی‌ وی را در عرصه‌های فردی و اجتماعی، هدف‌دار کند.

این کتاب در فصل‌های مستقل به موضوعاتی همچون آگاهی‌های بنیادین، شناخت پیامبر گرامی اسلام(ص)، قرآن و جنبه‌های اعجاز آن، اسلام و ایمان، وحدت اسلامی، انسان و مسئولیت‌های او، مقام زن، حجاب و پوشش، مهریه، حقوق متقابل زن و شوهر، نفقه و ... پرداخته است.

همچنین کتاب «تجلی انسان کامل در سیره حضرت محمد(ص)» اثر دیگر این انتشارات است که به قلم محمدباقر شریعتی سبزواری به بهای ١۵ هزار تومان عرضه شده است.

این کتاب درصدد آن است که به معرفی گفتار و رفتار پیامبر گرامی اسلام(ص) در طول حیات پربرکت ایشان بپردازد. در این اثر رسول گرامی اسلام به عنوان اسوه کاملی از زندگی انسانی و مفهوم انسان کامل تعریف شده است.

نویسنده در این اثر کوشیده است با استفاده از معتبرترین مصادر اهل ‌سنت و شیعه و تطبیق آن با قرآن، سیره نبوی را استخراج و بیان کند و تجلی انسان کامل را در سیره حضرت محمد(ص) نشان دهد.

نام:
ایمیل:
* نظر: