دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۶:۴۰:۱۶
کد خبر: ۴۷۷۳۶
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۸
باحضور مسئولین ستاد امربه معروف ونهی از منکر استان فارس برگزار گردید:
نشست تخصصی نقش هنر در ترویج امربه معروف و نهی از منکر با حضورمسئولین سازمان بسیج هنرمندان فارس و ستاد احیای امربه معروف ونهی از منکر استان فارس برگزار گردید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج هنرمندان فارس، روزگذشته نشست تخصصی نقش هنر در ترویج امربه معروف و نهی از منکر با حضورمسئولین سازمان بسیج هنرمندان فارس و ستاد احیای امربه معروف ونهی از منکر استان فارس برگزار گردید.  

 

این نشست تخصصی با حضور سلیمان مهدوی، دبیر ستاد احیاء امربه معروف و نهی ازمنکر فارس؛ حجت حسنی، مسئول سازمان بسیج هنرمندان فارس؛ سعید گودرزی، ریاست شورای عالی قشر بسیج هنرمندان فارس؛ خسرو شمسایی معاون تشکل های مردمی ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر فارس؛ پیرامون نقش هنرمندان در ترویج و اشاعه امر به معروف ونهی از منکر در ساختمان ستاد احیاء امربه معروف ونهی از منکر فارس برگزار گردید.  

 

در آغاز این نشست حجت حسنی، مسئول سازمان بسیج هنرمندان فارس، به معرفی سازمان بسیج هنرمندان فارس و اهمیت اشاعه ترویج  امربه معروف و نهی از منکر پرداخت.  

 

سعید گودرزی، ریاست شورای عالی قشر بسیج هنرمندان فارس، با اشاره به ضرورت تولیدات هنری هنرمندان  با موضوعیت امربه معروف و نهی از منکر بیان داشت: این امر را باید در اتاق فکر بسیج هنرمندان پیگیری وبه این اتاق فکر محول گردد تا با توجه به نسبت گنجایش ها و توانمندی های تخصصی گرایش های هنری و ادبی و با توجه به وجوه محتوایی، موضوعی وشکلی محورهای امربه معروف و نهی از منکر، مورد بررسی قرار گیرد.

 

گودرزی در ادامه افزود: در امر به معروف ونهی از منکر به بن مایه های فکری و معرفتی هنر نیازمندیم و بسیج هنرمندان با بهره گیری از مقوله فقه هنر و ارتباط با این محور موضوعی می تواند به تولید آثار هنری بپردازد.  

 

در ادامه این نشست، حسنی، مسئول سازمان بسیج هنرمندان فارس با اشاره به ضرورت تشکیل کارگروه های تخصصی هنری در بسیج هنرمندان ابراز داشت: در این کارگروه های تخصصی با توجه به محورهای موضوعی موردنیاز، هنرمندان بسیجی و دیگر هنرمندان می توانند طرح ها و ایده های خود را به اتاق فکر سازمان بسیج هنرمندان ارائه نمایند و پس از بررسی و کار کارشناسی در شورای عالی بسیج هنرمندان، در قالب جلسات گفتگو و هم اندیشی با مسئولین ستاد احیای امربه معروف و نهی از منکر استان فارس، سرفصل های شایسته ای را تحت عنوان هنر و ادبیات در اختیار همگان قرار دهیم.  

 

حسنی افزود: متخصصین و پژوهشگران هنر نیز می توانند در ارائه طرح ها، نظرات به سازمان بسیج هنرمندان و یا در اجرای تولیدات هنری با موضوعیت امربه معروف و نهی ازمنکر همکاری نمایند.

 

در پایان جلسه مقرر گردید با استفاده از ظرفیت مطبوعاتی و رسانه ای استان فارس، نویسندگان  و صاحب نطران با قلم و بیان هنری خود با درج مطالب در این رسانه ها، در بسط و اشاعه امربه معروف و نهی ازمنکر در جامعه عمل نمایند؛ همچنین مقرر گردید جلساتی پیرامون نقش هنر در اشاعه امربه معروف نهی از منکر با حضور اعضای شورای عالی بسیج هنرمندان در ستاد احیای امربه معروف و نهی از منکر استان فارس برگزار گردد.   

 

 

 

   

مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: