جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۶:۴۳:۵۰
کد خبر: ۴۸۰۵۰
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۰
گودرزی:
ریاست شورای عالی قشر سازمان بسیج هنرمندان فارس گفت: موضوع امر به معروف ونهی از منکر موضوعی مهم وخطیر است که در کلام الله نیز به آن بارها مورد تاکید قرارگرفته است و ائمه نیز روشنگری هایی را در این باب به یادگار گذاشته اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج هنرمندان فارس، ریاست شورای عالی قشر سازمان بسیج هنرمندان فارس در  نخستین جلسه هم اندیشی "نقش هنر در احیای امربه معروف ونهی ازمنکر" بیان داشت: درامربه معروف و نهی ازمنکر در مباحث معرفت شناسی از مبانی دینی و کلام ائمه اطهار می توان استفاده نمود و از مباحث حکمت در رفتارشناسی و ابعاد زیستی و زندگانی بهره برد.

 

سعیدگودرزی با اشاره به فقه هنر ابراز داشت: اساسا در فقه هنر بررسی می کنیم که هنر چیست و اعمال عملی و دستورات هنری را مشخص می کند از مبانی فقه اجتهادی چگونگی امربه معروف ونهی از منکر رامی توان درنظرگرفت.

 

گودرزی افزود: این فقه بصورت مدون وجود ندارد و بصورت پراکنده از بزرگان نقل گردیده است.

 

ریاست شورای عالی قشر سازمان بسیج هنرمندان فارس، در ادامه ابراز داشت: در جامعه علمی و تحلیلی، موضوعات بسیاری کارشناسی و بررسی می شود ولی دو مقوله هنر و ادبیات در نظر گرفته نمی شود که ناشی از ضعف تخصصی ماست و بسیج هنرمندان می بایست در این امر ورود یابند.

 

این استاد دانشگاه در ادامه با اشاره به تولیدات محتوایی در امر به معروف ونهی از منکر تصریح نمود: سرفصل هایی را باید در زمینه امر به معروف و نهی ازمنکر را تولید نماییم، اما باید در نظر گرفته شود که با کدام محتوا می توان آن را تولید نمود.

گودرزی افزود: امر به معروف و نهی از منکر، موضوعی است که آن را به عنوان پارادایم درنظر گرفته شود و چگونگی آن را اشاعه نمود.

 

گودرزی با اشاره به استفاده ی ابزاری از هنر در غرب عنوان داشت: جهان تصویر و جهان هنر به عنوان تکنیک و تاکتیک درغرب در نظر گرفته می شود و شهید مرتضی آوینی نیز در زمان حیات خود بارها به این مسئله اشاره نمود و آن را یک خطر معرفی می کرد، اما پس از سالها هنوز نقطه جامع فرهنگی مناسبی نداریم.

 

این استاد پژوهش هنر افزود: امربه معروف ونهی از منکر یک مکالمه دوطرفه است که حتی در اسلام شرایط آن را هم ذکرگردیده است  ورود هنرنیز در این باره، امری مهم است و نباید به یک رشته گویی ها اکنفا نماییم وباید به طرف کارهای میدانی حرکت نماییم این فعالیت ها را باید بصورت مستمر ادامه داد.

 

 

 

 

 

مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: