جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۴:۱۵:۲۲
کد خبر: ۴۸۱۲۷
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۸
نشست هماهنگي پوشش اخبار نخستين يادواره شهداي سادات فارس در مركز صدا و سيماي فارس برگزار شد

به گزارش ناحیه بقیه الله شیراز، اين نشست در راستاي هماهنگي و هم‌انديشي فعاليت‌هاي رسانه‌اي و همچنين پوشش مناسب اخبار اين يادواره در رسانه ملي و با حضور مسئولان و دست‌اندركاران برگزاري نخستين يادواره شهداي  سادات فارس و مديركل صدا و سيماي مركز فارس برگزار شد.

برادر پاسدار جواد قناعتي، فرمانده سپاه ناحيه بقيةالله(عج) شيراز در اين نشست گفت: نخستين يادواره شهداي سادات فارس در  اسفند ماه سال جاري در شيراز برگزار مي‌شود.

وي با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري درباره شيراز اظهار كرد: همان‌طور كه معظم‌له فرمودند اينجا سومين حرم اهل بيت(ع) ايران اسلامي است لذا ضروري است كه در برگزاري يادواره شهدايي كه به نام اهل بيت(ع) پيوند خورده‌اند، اهتمام ويژه‌تري داشته باشيم.

قناعتي با تأكيد بر اينكه ما تمام تلاش خود را جهت برگزاري هرچه باشكوه‌تر اين يادواره انجام خواهيم داد، گفت: در اين يادواره هدف ما خدمت به اهل بيت(ع) و تكريم ياد شهداست پس بايد تمام كساني كه دل در گرو اهل بيت(ع) نيز دارند جهت برگزاري باشكوه اين يادواره تلاش ويژه‌تري داشته باشند.

فرمانده سپاه ناحيه بقيةالله(عج) شيراز با يادآوري اينكه کمیتیه های مختلف جهت برگزاري اين يادواره در اين ناحيه از سپاه تشكيل شده است، گفت: به زودي نشست خبري با حضور اصحاب رسانه استان فارس جهت تشريح فعاليت‌هاي اين يادواره برگزار خواهد شد.

بنا بر اين گزارش، محمد باقر كشفي، مديركل صدا و سيماي مركز فارس در جمع دست‌اندركاران اين يادواره گفت: خوشبختانه صدا و سیماي استان فارس در بحث تكريم و زنده‌ نگه‌داشتن ياد شهدا و دفاع مقدس با سرمایه‌گذاری در قالب و ساختار مختلف، هميشه در میدان بوده و خواهد بود.

وی با بیان اینکه فعاليت رسانه‌اي داراي مراحل تبييني، اغناسازي و تأمين موضوع است، افزود: براي طي اين مراحل نيز بايد كارشناسان زبده‌اي حضور داشته باشند تا بتوانيم اصل موضوع را براي تمام اقشار جامعه تبيين كنيم.

كشفي با اشاره به برگزاري يادواره شهداي سادات فارس عنوان كرد: بايد تلاش كنيم تا موضوع اهل بیت(ع)، شهدا، دفاع مقدس و سادات را با شيوه‌اي جديد براي مخاطبان خود تبيين كنيم كه اين مسئله نياز به بازگويي، بازخواني و باز تعريف دارد.

مديركل صدا و سيماي مركز فارس ابراز كرد: برای سامان‌دهی مناسب برنامه‌هاي جهت پوشش خبري يادواره شهداي سادات فارس بهتر است روزشمار، سین برنامه، عکس، خاطرات، فیلم و آدرس خانواده‌های شهدا در اختيار رسانه‌ها قرار گیرد تا اقدامات مناسب و تأثیرگذار انجام شود.

وی با تأكيد بر اينكه نگاه ما به شهدا بايد به‌عنوان غرور آفرینان ملی باشد، اضافه کرد: گاهی اوقات ما مظلومیت خود را در دفاع مقدس با ضعف، اندوه، سستی، حسرت وغم نشان مي‌دهيم در حالي که اینگونه نیست بلكه ما در دفاع مقدس به دلیل ظلم و ستم دنیای کفر بر انقلاب اسلامي مظلوم واقع شده بودیم.

كشفي با بیان اینکه رشادت، دلاوری‌ها و قهرمانی شهدای گران قدر انقلاب اسلامي نباید تحت تأثیر باورهای غلط قرار گيرد، گفت: برگزاري چنين يادواره‌هايي کمک بسزایی به حل مشکلات بحران هویت در جامعه فعلی می‌کند.

مديركل صدا و سيماي فارس ابراز كرد: هرچه بتوانیم این گوهرهای گران بها را به عنوان الگو و ارزش به نسل جوان خود معرفي كنيم، مسلماً گامي مؤثر و اساسي در رفع مشكلات هويتي جامعه خود برداشته‌ايم.

مديركل صدا و سيماي فارس با بیان اینکه در بحث سبک زندگی نیز نباید کلی گویی شود، تصریح کرد: باید در این راستا سرمایه‌گذاری ویژه‌ای صورت گيرد كه البته نیازمند کارشناس زبده و رسانه‌ای هستيم تا بتواند مباحث سبک زندگی را به روش و سبک جدید با توجه به نوع نیاز مخاطب بيان كند.

وي با تأكيد بر اينكه نبايد تنها به برگزاري يك مراسم اكتفا كنيم، گفت: این‌گونه مراسم‌ها مخاطب خاص خود را دارد و باید عموم جامعه را مخاطب قرار دهد لذا بايد در سطح شهر، مدارس، دانشگاه‌ها و محيط‌ هاي عمومي اطلاع‌رساني كاملي انجام شود.

كشفي در ادامه سخنان خود به تبيين ملزومات اجراي برنامه‌ها و مراسم يادواره جهت پوشش مناسب خبري پرداخت و گفت: با توجه به سیاست‌های جدیدي که در بحث خبر اتخاذ شده است، طبيعي است كه اگر برخي از چارچوب‌ها در برنامه‌ها رعايت نشود، امكان دارد كه اخبار مربوط به مراسم نيز يا پخش نشوند يا به‌صورت بسيار كم اطلاع‌رساني شوند.

مديركل صدا و سيماي فارس ادامه داد: جهت رفع چنين مشكلي لازم است كه اطلاعات دقيقي از مكان، زمان و چگونگي اجراي برنامه‌ها در اختيار رسانه‌ها قرار گيرد  

نام:
ایمیل:
* نظر: