جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۱:۱۲:۰۵
کد خبر: ۴۸۲۴۶
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۳
روزنامه مردم امروز که از هتاکان به پیامبر دفاع کرده است باید ، محاکمه شود.

به نقل از پایگاه خبری تحلیلی هم اندیشی :  اواسط هفته گذشته بود که یکی از روزنامه های اصلاح طلب که توسط تیم مافیایی رسانه های اصلاح طلب اداره می شود، تصویری از جرج کلونی در هفتاد و دومین دوره جوایز گلدن کلوپ به نمایش گذاشت که در آن کلونی روی دکمه سینه اش، نوشته ای با عنوان "من شارلی هستم" داشت.

 

ماجرای توهین به پیامبر گرانقدر اسلام (ص) در نشریه شارلی ابدو چاپ فرانسه در شرایطی به مرگ این کاریکاتوریست منجر شد که در ادامه این حرکت شنیع، بار دیگر و پس از جنجال های به پا شده در کشور فرانسه، این نشریه مجددا تصویری توهین آمیز از پیامبر گرانقدر اسلام به نمایش گذاشت که خشم مسلمانان جهان را برانگیخت.

 

در این بین اما نکته جالب توجه اینجا بود که روزنامه اصلاح طلب مردم امروز که کمتر از یک ماه است کار خود را با سردبیری محمد قوچانی آغاز کرده، نه تنها توهین نشریه فرانسوی را محکوم و علیه آن موضع گیری نکرد، بلکه روز سه شنبه هفته گذشته تصویری بزرگ از جرج کلونی را به نمایش گذاشت و با تیتری بزرگ جمله وی را در صفحه اول این روزنامه ثبت کرد.

 

http://www.jahannews.com/images/docs/files/000401/nf00401569-1.jpg

 

حال سوال اینجاست که علت چاپ تصویری بزرگ از جرج کلونی  با تیتری بزرگ در حمایت از شارلی، آن هم در روزنامه ای داخلی چه معنایی می تواند داشته باشد؟ این در شرایطی است که این بازیگر با نصب این سنجاق سینه و اظهاراتی که در این مراسم داشته است، به حمایت از هتاکان به پیامبر اسلام (ص) پیوسته است.

 

در این باره به نظر می رسد محمد قوچانی و همفکرانش بار دیگر در تلاش هستند تا در مسیر توقیف یک روزنامه دیگر قدم بردارند. قوچانی که به مافیای رسانه های اصلاح طلب نیز معروف شده است با آغاز به کار دولت یازدهم فعالیت رسانه‌ای خود را افزایش داد و با تبدیل امتیاز هفته نامه "آسمان" به روزنامه، قوچانی و تیم همراهش دور جدیدی از فعالیت رسانه‌ای در کنار انتشار ماهنامه "مهرنامه" و "تجربه" را آغاز کردند.

 

با این حال روزنامه آسمان بعد از گذشت شش روز از انتشارش، به علت توهین به مقدسات و غیر انسانی خواندن حکم قصاص توقیف شد. اما نکته جالب توجه اینجاست که قوچانی به نمادی برای توقیف رسانه های اصلاح طلب تبدیل شده و هر جا که وی پا گذشته، بعد از مدت کوتاهی به تعطیلی کشیده است. نمونه بارز آنها نیز توقیف همشهری ماه و توقیف های متوالی شرق گرفته تا هم میهن، شهروند امروز و سرانجام نیز آسمان. حالا به نظر می رسد نوبت به مردم امروز رسیده تا پیش از یک ماهه شدن آن، با روندی که این روزنامه در پیش گرفته، در مسیر توقیف گام بردارد. بنابراین به نظر می رسد هدف از حضور قوچانی در این روزنامه ها، توقیف آنها و راه اندازی جو رسانه ای به سود اصلاح طلبان است. اصلاح طلبانی که این روزها تمام تلاش خود را انجام می دهند تا از هر حربه ای در جهت رسیدن به اهدافشان بهره گیرند.  

نام:
ایمیل:
* نظر: