شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۱:۳۷:۱۰
آخرین اخبار
گزارش
حضور مسئول نمایندگی در بین پایوران پلیس راه
روابط عمومی و تبلیغات
boletحضور مسئول نمایندگی در بین پایوران پلیس راه
اسفندیار احمدی نژاد
جلسه کمیته هماهنگی بسیج دانش آموزی
روابط عمومی و تبلیغات
boletجلسه کمیته هماهنگی بسیج دانش آموزی
اسفندیار احمدی نژاد
یادداشت و گفتگو
شهدای شاخص سال 1399
فرهنگی هنری ناحیه پاسارگاد:
boletشهدای شاخص سال 1399
شهید شاخص سال 1401
boletشهید سعید جعفری
شهید امین بهاری سعدی
یاد شهدا با ذکر صلوات شهید امین بهاری سعدی
boletشهید امین بهاری سعدی
کد خبر: ۴۸۵۷۹
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۵
امروز در اجلاسیه مجمع عالی بسیج مورد تصویب قرار گرفت:
بسم الله الرحمن الرحیم .....

بسم الله الرحمن الرحیم
بیانیه مجمع عالی بسیج شهرستان پاسارگاد


إِذَا جَاء نَصْرُ اللَّهِ وَالْفَتْحُ﴿۱ وَرَأَيْتَ النَّاسَ يَدْخُلُونَ فِي دِينِ اللَّهِ أَفْوَاجًا﴿۲ فَسَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّكَ وَاسْتَغْفِرْهُ إِنَّهُ كَانَ تَوَّابًا ﴿۳
چون يارى خدا و پيروزى فرا رسد (1) و ببينى كه مردم دسته‏ دسته در دين خدا درآيند (2) پس به ستايش پروردگارت نيايشگر باش و از او آمرزش خواه كه وى همواره توبه ‏پذير است (3).

امام خامنه ای (دام ظله) : بسیج کلید طلایی حل مشکلات آینده کشور است.

نهضت تاریخی امام خمینی (ره) و ایستادگی و جانفشانی مردم هوشمند و فداکار ایران در پیروی از ولایت فقیه و شهادت طلبی، جانبازی و ایثارگری ملت و رهبری بی نظیر امام خامنه ای عزیز که بدون ذره ای عقب نشینی از مبانی،نهضت را از پیچهای خطرناک و بحرانهای بزرگ با عزت و صلابت و اقتدار عبور داده و در مسیر نورانی تعالی پیش برده با در هم شکستن توطئه های ظالمانه استکبار و استمرار این راه عزتمند ، میراث شکوهمندی را نصیب ملت ، بلکه جامعه بشری کرده است که حفظ و تعالی آن تکلیف گرانسنگی بر دوش همه ماست .
واقعیت اینست که انقلاب اسلامی منشأ تحولات عظیمی در جهان گردیده و دستاوردها و نتایج درخشانی را برای امت اسلام بویژه ملت ایران به همراه داشته است؛ استقلال، آزادی، تحقق نظام اسلامی، تشکیل دولت در چارچوب این نظام، برقراری امنیت و آرامش کم نظیر با غلبه بر انواع کودتا ها و توطئه ها و شورش ها و شکل گیری یک توان کم نظیر امنیتی، دفاع مقدس عظیم ملت و شکل گیری قدرت دفاعی بی بدیل، پیشرفت های شگرف علمی و فنی و قرار گرفتن ایران در خط مقدم کشورهای در حال پیشرفت، امواج عظیم آزادیخواهی در جهان و موج پایان ناپذیر بیداری اسلامی ،تبدیل شدن ایران به الگوی مقاومت و پیشرفت توأمان و تکیه گاه امید مستضعفان با نفوذ بی سابقه اسلام و ایران اسلامی در قلوب آزادیخواهان و مسلمانان جهان، شکل گیری نهضت های پایدار مردمی در مقابل استکبار شرق و غرب و شکست سنگین امپراتوری شرق در افغانستان و امپراتوری غرب در فلسطین ، لبنان ، سوریه ، عراق، افغانستان و یمن ، رسوایی روز افزون زورگویان بین المللی و قرار گرفتن آنان در سراشیبی تند سقوط ، به بن بست رسیدن استفاده از سلاح زور علیه ملت های بپاخواسته، محاصره غاصبان سرزمین فلسطین از داخل و خارج و واقعیت های مهم دیگری از این دست، تنها بخشی از نتایج رهبری بی بدیل ولایت فقیه و حضور مومنانه مردم در صحنه انقلاب اسلامی است، این دستاوردهای عظیم که روز به روز هم بر آن افزوده می شود نشانگر درستی راهی است که تا کنون پیموده ایم و عقلانیت اقتضا می کند همین راه پیروزمندانه و عزت بخش را ادامه دهیم.
واقعیت مهم دیگر اینست که به بن بست رسیدن تمام مکاتب و ایسم های ساخته و پرداخته ی دنیای استکبار و به تنگ آمدن ملتها از ظلم و جنایت های مستکبران جامعه بشری را به چاره جویی و گزینش راه جایگزین برای ادامه حیات امن و سعادت بخش واداشته است و در این پیچ تاریخی، ملت ها به دنبال الگویی جدید برای اداره ی جامعه خود هستند و فرموده امام راحل (ره) که : "امروز جهان تشنه اسلام ناب محمدی است" بیش از هر زمان رخ می نمایاند.
تلاقی این دو واقعیت، راهی جز استمرار جهاد برای تحقق جامعه اسلامی و ساختن کشوری الگو و نمایان ساختن امتیازات الگوی تمدن اسلامی به عنوان تنها فرمول سعادت بخش بشریت پیش روی ما باقی نمی گذارد.
لذا همانگونه که امام خامنه ای عزیز فرمودند: گام پیش رو و تکلیف امروز ما تلاش برای تحقق جامعه اسلامی و زمینه سازی برای شکل دادن تمدن جهانی اسلام است .
در این شرایط حساس تاریخی که نظم جهانی ظالمانه و حاکمیت یک جانبه فاتحان جنگ های جهانی ضد بشری فروپاشیده است و نظم نوین جهانی در حال شکل گیری است باید روز به روز قوی تر شویم و با دعوت مسلمانان و آزادیخواهان به پیروی از اصول تصاحب قدرت و تقویت کفه قدرت ایران اسلامی و عموم مسلمانان در نظم نوین جهانی، زمینه ی تحقق عدالت و رهایی بشریت از رنج ها و مصیبت های موجود را فراهم آوریم.
اما این سنت الهی است که در طی مسیر کمال هر قدر به قله نزدیک تر شویم، حرکت سخت تر خواهد شد، لذا بدون شک، پیمودن این راه دشوار تر از مسیری است که تا کنون پیمودیم، به ویژه آنکه دشمنان زخم خورده که خود را در آستانه فروپاشی کامل می بینند و طلوع خورشید تمدن اسلامی را نابودی کامل خود می دانند از هیچ توطئه و نقشه ای علیه ما فروگذار نخواهد کرد.لذا باید صفوف خود را مستحکم تر،عزم ها را راسخ تر و لوازم تداوم پیروزیها را دقیقتر بشناسیم و به آن تمسک جوییم.
پایه گذار نهضت و معمار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) درصدر وصیت نامه خود فرمودند که ایمان و انگیزه الهی و وحدت و یکپارچگی مردم حول این ایمان و انگیزه، دو رکن اصلی پیروزی بوده اند و تداوم پیروزیها نیز به این دو رکن بسته است، بنابراین امروز برای خنثی کردن نقشه های شوم شیاطین و پیمودن این مسیر دشوار و سرنوشت ساز بیش از هر وقت نیازمند تمسک به این دو رکن هستیم.
تفکر بسیج تلاقی این دو رکن است، جایی که هم ایمان و انگیزه الهی در اوج است و هم در کنار هم بودن و یکپارچگی صفوف امّا این تفکر را چگونه می توان در ابعاد مورد انتظار به فعلیت رساند؟
امام خمینی(ه) بنیانگذار بسیج این تشکل را با رقم 20 میلیونی بنانهادند و در ادامه با افزایش جمعیت کشور امام خامنه ای عزیز این تشکل را ده ها میلیونی خواندند.
تشکلی با این گستردگی با فکر یک ستاد معمولی چند صد و حتی چند هزار نفره رنگ واقعیت به خود نمی گیرد.اداره و راهبری چنین مجموعه ای عظیم نیازمند مشارکت و همفکری گسترده نخبگان و سرآمدان آن است .وجود جمع کثیری از نخبگان،متخصصان و صاحبنظران متعهد بسیجی در این تشکل الهی نعمتی بزرگ فرصتی استثنایی برای عملی کردن این مشارکت و همفکری است و متشکل کردن این جمع از فرزانگان در قالب مجامع بسیج راهی برای استفاده از این فرصت و ظرفیت عظیم همفکری و اندیشه ورزی است.
آثار مثبت تشکیل مجمع بسیج و شهرستان متشکل از شوراهای اقشار بسیج شهرستان طی یک سال گذشته، کارایی این مجمع را در هم محوری، هم گرایی و هم افزایی توان نیروهای انقلاب نشان داد.
لذا مجمع عالی بسیج شهرستان با همان هدف در ابعاد شهرستان شکل گرفته تا باتبیین مواضع و جهت گیری اساسی بسیجیان در عرصه انقلاب اسلامی و ایجاد وحدت نظر در سیاست ها و راهبردهای سازمانی راههای تحقق هر چه بهتر تدابیر ولایت و پیشرفت هرچه سریع تر انقلاب اسلامی در مسیر آرمانها را هموار سازد.
مجمع عالی بسیج کانونی برای استحکام بخشیدن به دو رکن پیروزی است جایی که با تبیین اندیشه ولایت و به روز سازی تکالیف الهی بسیجیان ایمان و انگیزه ی الهی آنان مستحکم می گردد و با هر چه نزدیکتر شدن افق های فکری و همگرایی انتظارات و مطالبات زمینه انسجام و وحدت ، بیشتر فراهم می گردد.
ارائه برآورد صحیح از شرایط و تبیین مواضع و تعیین اولویت ها و مطالبات انقلاب از تشکل بسیج و سایر دستگاه های مختلف نظام و آحاد مردم از جمله نقش هایی است که این مجموعه عظیم مردمی می تواند با ایفای آن، راه را برای حرکت منسجم کشور به سوی اهداف متعالی ایفاء نماید. خدای بزرگ را به خاطر نعمت عظیم بسیج که ما را دور هم گرد آورده و منسجم کرده است سپاس می گذاریم و فرصت مجمع بسیج را که چند سال است رونق بیشتری به توسعه تفکر بسیجی داده است، قدر می شناسیم.
در اولین قدم خواستار تقویت سازماندهی ، ساماندهی و قوام هر چه بیشتر شیوه ها و فرآیندهای تشکیل شوراها و کارگروههای تخصصی بسیج مجمع و به نتیجه رسیدن تلاشهای آنان هستیم و از ناحیه مقاومت بسیج و رده های بالادستی می خواهیم برنامه های جدی برای قوام و اثر بخشی هر چه بیشتر مجمع عالی بسیج تدوین و دنبال نماید.
مجمع عالی بسیج برآمده از تمامی اقشار و به نمایندگی از بسیجیان شهرستان، مواضع ، دیدگاه ها و مطالبات و انتظارات حرکت در مسیر انقلاب و پیشبرد اهداف متعالی آن به ویژه تحقق جامعه اسلامی را به این شرح اعلام می دارد:

1-تقویت همگرایی و تحکیم وحدت ملی و انسجام امت اسلامی حیاتی ترین نیاز برای تداوم موفقیت ها و امکانپذیر کردن حرکت به سوی جامعه اسلامی است و تبلور این وحدت در پیروی کامل از ولایت فقیه حضرت امام خامنه ای(دام ظله العالی)است.


2-
اصلی ترین رسالت مجموعه بسیج در این مرحله از انقلاب کمک به ارتقاء کیفی دولت اسلامی، تلاش گسترده و همه جانبه برای تحقق جامعه اسلامی و زمینه سازی فکری و عملی برای شکل گیری تمدن بزرگ اسلامی است. ما باید با برنامه ریزی و اقدام همه جانبه با محوریت تربیت کادرهای مومن و توسعه امر به معروف و نهی از منکر حرکت در این مسیر را هموار سازیم.
ما باید ضمن پرهیز از هر گونه گفتار یا کردار تفرقه آمیز و با منزوی سازی جریان فتنه و وحدت شکن، همگان را به پیوستن به صفوف ملت و تبعیت از اسلام و ولایت سوق دهیم و این صرفاً با شعار میسر نمی شود .
التزام عملی به قانون اساسی، پایبندی به سیاست های کلی نظام در کلیه بخشها، حرکت در راستای سند چشم انداز جمهوری اسلامی و سایر اسناد بالادستی، معیار اصلی برای استمرار وحدت و ولایتمداری است. می باید با ایجاد ساز و کارهای قانونی و ضمانت های اجرایی محکم حرکت کلیه دستگاههای کشور در چارچوب این اسناد تضمین گردد و راه بر اتخاذ سیاست های سلیقه ای در امور کلان و کلّی کشور بسته شود.


3-
مهمترین شاخص دیگر اسلام ناب محمدی و اصلی ترین زیر ساخت حرکت به سوی تحقق تمدن عادلانه اسلامی برائت از شرک و کفر و ظلم است. لذا می باید ضمن حراست دائمی از آزادی و استقلال کشور ویژگی حیاتی نظام اسلامی را که "نفی هر گونه سلطه گری و سلطه پذیری" و "مقابله با نظام های ظالمانه ضد الهی و ضد بشری" است با قوت حفظ کنیم و از هر گونه حرکت سازش کارانه در مقابل جهان خواران به شدت ممانعت کنیم. به فرموده امام راحل (ره) «تا بانگ لا اله الاالله و محمد رسول الله (ص) بر جهان طنین نیفکند مبارزه هست و تا مبارزه هست ما هم هستیم» که برخورد قاطع و مجازات فتنه گران و بستن راههای نفوذ آنان از جمله ضرورت های این حرکت است.


4-
حقوق ملت ایران از جمله حقوق هسته ای قابل معامله و گذشت نیست از مذاکره کنندگان هسته ای چه به توافق عادلانه و در بردارنده حقوق هسته ای ملت ایران با رعایت کلیه خطوط قرمز برسند و چه میز مذاکره را به خاطر زیاده خواهی استکبار ترک کنند حمایت می کنیم اما هر توافقی را که در برگیرنده ی این خصوصیات نباشد محکوم به شکست می دانیم.


5-
صلابت، ایثار و شجاعت ملت قهرمان ایران تمام توطئه های نظامی و امنیتی دشمن مستکبر را به شکست کشانده و آمریکا و صهیونیزم بین الملل، مأیوس از کاربرد قدرت نظامی علیه ملت ایران، گسترده ترین جنگ نرم را علیه این ملت به راه انداخته اند. تعالی فرهنگی کشور و غلبه بر این تهاجم فرهنگی بی سابقه مستلزم حضور جدی تر شورای انقلاب فرهنگی به عنوان قرارگاه فرهنگی کشور است.
مصوبات مهم این شورا مانند سند تحول آموزش و پرورش، سند مهندسی فرهنگی کشور، قانون حجاب و عفاف، سند اسلامی کردن دانشگاهها، سند اسلامی کردن علوم انسانی سرمایه های عظیم ملی است که نباید راکد بماند. ما خواهان پیاده شدن هر چه سریعتر این اسناد مهم راهبردی کشور هستیم.


6-
تنها راه غلبه بر مشکلات کشور در عرصه اقتصادی، توجه به اقتصاد درون زا و اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی است باید به جای چشم دوختن به دیگران به مردم خودمان اعتماد کنیم و با محور قرار دادن تولید ملّی و سپردن اقتصاد به مردم و استفاده از ظرفیت های بالای جوانان به این سیاست ها جامه ی عمل بپوشیم.

7-بسیج ظرفیت منحصر به فردی است که بعد از نعمت اسلام و ولایت مهمترین سرمایه انقلاب اسلامی است. لذا همانگونه که نیروهای مسلح با شناخت ارزش بالای این تشکل و با برنامه ریزی، این مجموعه را به نیروی بازدارنده و تعیین کننده در میدان دفاع از کشور مبدل ساخته اند؛ جا دارد دستگاه اجرایی کشور نیز از این ظرفیت عظیم مردمی برای مدیریت بهینه کشور و رفع مشکلات حل نشده بهره گیرد .

8- اقدام ضدانسانی و ضد اخلاقی نشریه شارلی ابد نسبت به هتک حرمت پیامبر مهر و رحمت حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و سلم که منجر به جریحه دارشدن قلوب 1.5 میلیارد مسلمان جهان اسلام شد را محکوم نموده، از سازمان ملل و مجامع بین المللی و انسان های آزاد اندیش، پیگیری این جسارت ها و هتک حرمت ها نسبت به ساحت همه ادیان توحیدی و اقدام شایسته جهت عدم تکرار این موارد را خواهانیم.

9- تجاوز رژیم منحوس صهیونیستی و شکستن حریم هوایی سوریه و شهادت مظلومانه یادگار عزیز دفاع مقدس سردار شهید الله دادی و یادگار عزیز سردار شهید عماد مغنیه جهاد شهید و دیگر همرزمانشان را محکوم نموده و اعلام می داریم منتظر پاسخهای کوبنده انقلاب اسلامی و حزب الله انقلابی باشند.

10- اقدامات مذبوحانه آل سعود و آل خلیفه در سرزمین وحی محکوم به نابودی خاندان های ستمشاهی است و بنا به وعده الهی که ان الله لا یغیر ما بقوم حتی یغیروا ما بانفسهم، با قیام امت اسلامی عربستان و یمن محقق خواهد شد و به فضل خدا حکومت عادلان و صالحان در سرزمین وحی مستقر می گردد ان شاء الله

11- اعضای مجمع بسیج شهرستان پاسارگاد از اقدامات مؤثر و مجاهدانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بویژه نیروی قدس و در رأس سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی قدردانی نموده و آمادگی خود را جهت یاری ایشان در راه نابودی مغضوبین و ضالین اعلام می دارند تا در صورت صلاح دید ولی امر مسلمین جهت نجات بلاد مسلمین از چنگال خونین استکبار و ایادی آن اقدام نمایند.

12- بنا به اذعان اعضای مجمع عالی بسیج تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی کنونی همان نسخه ای است که امام خامنه ای عزیز فرمودند: اقتصاد مقاومتی؛ مردم عزیز ما در سالیان انقلاب اسلامی امتحانشان را خوب پس داده اند که می توانند تحریم ها را تحمل کنند ولی زیر بار ظلم و بی عدالتی و استکبار نخواهند رفت و حال زمان آزمون مسؤولین است که هم به این نسخه شفابخش عمل کنند و هم در مذاکرات هسته ای عزت و اقتدارمان را به ثمن بخس نفروشند.

13- از آنجا که استکبار جهانی در نبردهای نظامی نتوانسته است امت اسلامی مان را از پا دربیاورد به جنگ فرهنگی روی آورده و از رسانه های فراگیر اجتماعی و ماهواره که دجال زمان ماست مدد گرفته و از ما تلفات می گیرد. از امت حزب الله شهرستان که با تحویل این جرثومه فساد به بسیج، خانواده خویش را بیمه نمودند تشکر نموده و از عزیزانی که هنوز موفق به تحویل دجال واره نشده اند تقاضاداریم هر چه سریع تر اقدام و انقلاب اسلامی را یاری کنند.

14- اعضای مجمع عالی بسیج شهرستان پاسارگاد به نیابت از جامعه بسیج شهرستان آمادگی خود را جهت یاری خدمتگذاران نظام مقدس جمهوری اسلامی در قوای سه گانه و قوای نظامی و نهادهای انقلابی اعلام نموده و مانند گذشته در همه زمینه ها عالمانه، مجاهدانه، خالصانه و با بصیرت اقدام خواهیم نمود.


به امید پیروزی اسلام و روزی که به امامت امام خامنه ای عزیز در مسجد الاقصی نماز بگذاریم و با درخواست تعجیل در فرج امام عصر(عج).

مجمع عالی بسیج شهرستان پاسارگاد

93/11/1

نام:
ایمیل:
* نظر: