شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۵:۲۳:۵۶
کد خبر: ۴۹۰۹۲
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۰
فرخ‌زاده:
معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری شیراز گفت: به منظور ساماندهی برنامه‌های محدوده گذر حافظیه (محوطه روبه‌روی آرامگاه حافظ) برنامه‌های این محدوده با هماهنگی بین دستگاه‌ها برای ۸ ماه در دست اقدام است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج هنرمندان فارس و به نقل ازخبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)،  محمد فرخ‌زاده با اشاره به اینکه گذر حافظیه از محدود اماکن بین‌المللی و پر بیننده توسط گردشگران خارجی و داخلی در تمامی فصول سال است، گفت: به منظور ساماندهی حرکت های اجتماعی و فرهنگی و آشنایی شهروندان شیرازی و عموم گردشگران هم استانی، داخلی و خارجی، لازم بود برای اجرای برنامه‌هایی که در این محدوده قرار است برگزار شود، برنامه‌ریزی‌هایی صورت گیرد.

وی افزود: این برنامه‌ها شامل تمامی برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی، گردشگری، تفریحات سالم، جشنواره ها، یادواره‌ها، ارائه نمایشگاه مربوط به عملکرد ادارات و سازمانها با رویکردهای اجتماعی و مردم محور است که از تاریخ 15 اسفند 93 تا 15 آبان 94 برنامه‌ریزی برای آن صورت می‌گیرد.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری شیراز، با اشاره به مزیت آب و هوایی بسیار مطلوب در بازه زمانی فوق، گفت: با ارسال نامه‌ای از دستگاه های متقاضی خواستیم درصورت تمایل به برگزاری برنامه‌های یاد شده، زمان و نوع برنامه و تاریخ مدنظر در یکی از هفته‌های 32 گانه را به این معاونت اعلام کنند.

فرخ‌زاده با بیان اینکه شهرداری شیراز هیچگونه دخل و تصرفی در برگزاری برنامه ها نخواهد داشت، خاطرنشان کرد: شهرداری، بر اساس برنامه‌ریزی‌ها و مصوبات، صرفاً وظیفه هماهنگی بین دستگاه‌ها برای اجرای برنامه و فرآیند مدیریت کلی بر گذر حافظیه را با هماهنگی دستگاه های ذی‌صلاح بر عهده خواهد داشت و تمامی برنامه‌ریزی‌ها، اجرا و بازخورد برنامه ها در زمان تعیین شده بر عهده دستگاه متقاضی خواهد بود.

وی افزود: در زمان‌بندی یاد شده، گذر براساس برنامه‌های اعلام شده مسدود و به جز چند سرویس اتوبوس در طول روز، مابقی به برنامه‌های تخصصی ادارات و نهادهای متقاضی تخصیص داده خواهد شد.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری شیراز با اشاره به اینکه پس از جمع‌بندی مطالب، جلسه‌ای توجیهی برای ادارت برگزار می‌شود، گفت: به دستگاه‌ها پیشنهاد کردیم ماهیت برنامه‌ها بر محور حضور مردم در قالب برنامه‌های مذهبی همانند میلاد معصومین(ع)، جشنواره‌های فرهنگی و اجتماعی، بازدیدهای گردشگری، معرفی ادبیات و مفاخر استان در قالب برنامه‌های مشاعره، نقد ادبی، نمایشگاه های گزارش عملکرد به همراه تقدیر و تجلیل از فعالان، تعزیه‌گردانی، نمایشگاه‌های جذاب شامل گل و گیاه، نمایشگاه‌های هنری از آثار فاخر هنرمندان، کارگاه های عملی صنایع دستی (تولید و عرضه)، عملکرد خیرین و توانمندی‌های دستگاه‌های مختلف استان فارس ترجیحاً بدون نصب سازه، تنظیم و اجرا شود.

 

 

نام:
ایمیل:
* نظر: