آخرین اخبار
کد خبر: ۵۰۸۷۸
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۹
ولین دوه «خط امام» دانشجویان برادر استان فارس؛
استاد حوزه با اشاره به نقش ولایت در جامعه گفت: ولایت واسطه امام زمان (عج) با مردم است و نقطه اتصال ما با خدا ولایت فقیه است.

آیت الله محی الدین حائری شیرازی در جمع دانشجویان دانشگاه سراسر استان فارس در دومین دوره راهبردی خط امام استان، با اشاره به آیاتی از سوره قصص و شرایط زمان تولد حضرت موسی (ع)، گفت: در زمان پادشاهی فرعون بر مصر، خداوند به مادر حضرت موسی‌ (ع) وحی کرد که موسی (ع) را شیر بده؛ حال بنگرید که آیا شیر دادن مادر به فرزند نیاز به وحی خداوند دارد؟ این نشان می دهد که شرایط در امت های قبل به گونه ای بوده است که مادر رغبتی به شیر دادن فرزند را نداشته است.

 

حائری شیرازی اضافه کرد: خداوند به مادر موسی (ع) خواست قبل از آمدن مامورین فرعون، موسی (ع) را در صندوق قرار بدهد و در آب رها کند. مادر موسی (ع) این عمل را انجام داد و وقتی این صندوق دور شد، دل مادر موسی (ع) خالی شد اما تنها چیزی که باعث آرامش مادر موسی(ع)‌حفظ شود،ارتباط مادر موسی (ع) با خداوند بود.

 

استاد حوزه با اشاره به این که ایمان نتیجه ارتباط با خداوند است، اظهار داشت: ارتباط با خداوند متعال باعث ایمان، امنیت، امان، آرامش، طهارت و سکینه می شود.

 

وی با بیان این که اگر یک دستمال و یا دست نجس در تشتی پر از آب زده بشود، آب آن تشت نیز نجس می‌شود، گفت:‌ اگر این تشت را به یک شیر آب متصل کنیم و دستمال نجس در آب زده بشود، آن دستمال طاهر می شود. وقتی اتصال ایجاد شود ایمنی، طهارت، امنیت به دنبالش می آید و هر چه داریم در این ارتباط است.

 

حائری شیرازی با اشاره به شعری از حافظ شیرازی، اظهار داشت: مردم در زمان حیات پیامبر اسلام،‌ به واسطه ی رسول اسلام با خدا ارتباط داشتند، یعنی رسول خدا حلقه واسطه مردم با خدا بودند. بعد از پیامبر اسلام چون ارتباط نباید قطع شود، در غدیر خم حضرت علی(ع) را معرفی کردند و بعد از پیامبر اسلام، حضرت علی (ع) این حلقه واسطه است.

 

وی با اشاره به اصحاب کهف و خواب ۳۰۹ ساله اصحاب کهف در غار، ادامه داد: امروز ارتباط با خداوند از طریق امام زمان (عج) است و ایشان رابط ما با خداوند هستند و اگر با امام زمان (عج) مرتبط شدیم، منفعل نمی شویم.

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که شیطان می خواهد با دست نجس خود، آب قلیل قلب ما را نجس کند، اظهار داشت: اگر با امام زمان (عج) ارتباط پیدا کنیم، آنگاه دیگر اسیر وسوسه های شیطان نمی شویم.

 

نماینده سابق ولی فقیه در استان فارس، طرح ولایت، نماز، روزه، حج،جهاد و امر به معروف را بدن دین دانست و اضافه کرد: ولایت روح این بدن است و ارتباط با امام زمان (عج) توسط ولایت برقرار می شود. اگر جسد سالم باشد و ارتباط روح قطع شود، این جسد دیگر مُرده است و بعد از مدتی گندیده و متعفن می شود.

 

وی با بیان این که عطر، حیات و زندگی انسان به نماز، روزه، حج، جهاد و امر به معروف نیست، گفت: نماز، روزه، حج، جهاد و امر به معروف جسد دین هستند و هر چه هست در ارتباط با ولایت هست. بعد از رحلت پیامبر اسلام، مردم ولایت را کنار گذاشتند و ارتباط با روحشان گرفته شد و جسد مردمان آن زمان مرد و بعد از مدتی متعفن شدند.

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که امروز مگر داعش نماز نمی خواند، روزه نمی گیرد، حج ندارد، گفت: آمریکا به صورت پنهانی به داعش کمک می‌کند و تعفن و کثیف بودن داعش به دلیل این هست که مرتبط به خداوند نیستند بلکه با اشرار و متعفنین دنیا در ارتباط هستند. در اربعین، عراقی ها، به دلیل این به امام زمان (عج) ارتباط داشتند و شما نیز به امام ارتباط داشتید، باعث شد که عاشقانه از شما پذیرایی کنند.

 

حائری شیرازی با بیان این که امروز همه سعادت و سربلندی ها در اطاعت از ولایت هست، اضافه کرد: همه دنیا دیدند که ۲۰ میلیون نفر ضیافتشان از زیارتشان عاشقانه تر بود. ولایت یعنی این که اگر ارتباط با امام زمان داشته باشید، زنده می شوید و با قطع این ارتباط دل می‌میرد.

 

وی با بیان این که رهبری انقلاب نقطه اتصال شما با امام زمان‌(عج) است، گفت: به واسطه ولایت، امام زمان(عج) با شما در ارتباط است و به خاطر این ارتباط هست که حیات شما ادامه دارد.

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که اگر کسی علاقه به اهل بیت (ع) داشته باشد اما نماز نخواند، روشنی ندارد و دلش تاریک است، اضافه کرد: هر جا با ولایت مربوط شدند، استقامت پیدا کردند. مصر، سوریه، اردن بی ولایت بود و با اسرائیل آن زمان درگیر شدند و قسمت هایی از این سه کشور را به رژیم صهیونیستی اضافه شد.

 

حائری شیرازی با اشاره به این که شیعه در لبنان جمعیت زیادی ندارد، اظهار داشت: بخشی از تشییع در لبنان حزب الله هستند و این گروه کوچک توانست با اسرائیل بجنگد و سرزمین های خود را پس بگیرد.حزب الله با ولایت ارتباط داشت و وقتی این ارتباط وجود داشته باشد، قلب قرص است و وسوسه ها روی انسان و کار اثر نمی گذارد.

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که یمنی‌ها، حزب اللهی‌ها، عراق و سوریه در حال حاضر با ولایت ارتباط دارند و به همین دلیل خط مقاومت ماندگار شده است، بیان داشت: وقتی اروپایی‌ها در دین خود کشته شدن و کشتن را نداشتند، به صفوف داعش پیوستند چون دین خود را بی مزه می‌دانستند، اما رهبری انقلاب با نامه به جوانان اروپا و آمریکای شمالی به جوانان غرب، گفتند که داعش و گروه های تکفیری به اشقیای عالم متصل هستند و من شما را به اسلامی که ایثار، شهادت،‌آدمیت، اخلاق، بزرگی و محبت دارد، دعوت می کنم.

وی در پایان بیان داشت: ان شالله در آینده نزدیک می بینید که مردم جهان به سمت دین مبین اسلام و ارتباط با خداوند به واسطه ی ولایت مشتاق می شوند.

نام:
ایمیل:
* نظر: